LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av TBI81 »

Kjører forresten alltid med "sov i ro" øreplugger på langturer for å dempe vindstøy (in ear headset klarer jeg ikke i mange timene, blir for mye press). Hører fint lyd fra høyttalerne gjennom ørepluggene. Kjører forøvrig sjelden med musikk på øret, blir mest brukt til kommunikasjon. Men nå er jo lyden bedre, så kanskje det blir mer musikk :).
Sist redigert av TBI81 den 30 apr 2015, 10:10, redigert 1 gang totalt.

Toven

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av Toven »

Bruker selv noen ålreite øreplugger, som sitter godt i øra og fungerer isolasjon mot vindstøy samt at musikken høres veldig greit.
Har ellers formstøpte propper når jeg ikke hører på musikk.

Men veldig greit å disse i lomma, kjapt å putte i øre og dra hjelmen over. Å installere noe i hjelmen er ikke min greie... :P :p
http://cdon.no/elektronikk/sennheiser/s ... s+-+In-ear

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av gorbys »

Eg kjører med slike skumpropper og har ingen problem med å høyre musikk eller tale. Og trafikken forøvrig, som jo er ganske viktig. Har sena smh10 intercom.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av Bjerknez »

Man må huske på at hva hver enkelt mener er "bra nok" når det kommer til lydkvalitet med tanke på trøkk/volum etc. kommer helt ann på hva slags preferanser man har. En lydfrik vil nok avfeie det meste når det kommer til lyd i hjelm og må kanskje inngå såpass mange kompromisser at selve turen blir en nedtur. Min bestemor var ekstremt fornøyd med lyden i den lille bord radioen sin (som av en eller annen merkelig grunn KUN gikk på batterier, selv om den hadde tilgang til ekstern strøm). Alt over kvart guffe på denne var diskotek i hennes ører og dermed alt for høyt.

Noen vil bare ha litt lyd i bakgrunnen, mens andre vil fyre opp noe skikkelig trance for å få gassrulla til å løpe løpsk. Vi er så forskjellige at det nærmest er umulig å gi råd. Den beste lyden får man ved å stappe noe inn i ørene ja i form av høytaler, men det avhenger av at man vil ha ting i ørene når man kjører. For meg så blir det det samme som å kjøre rundt med en pinne i rævhølet.

Toven

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av Toven »

^ :prf

Har selv øreplugger til 1500, men de får ikke plass i hjelmen :sorry :knegg
Og pc høytalere til 3k :lol

Men de Sennheisere pluggene er det OK trøkk for å sitte på bajken :P :p

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev: som å kjøre rundt med en pinne i rævhølet.
:-k :-k :-k
Hmm visste ikke at du hadde slike preferanser Ove... men det kommer vel sikkert an på pinnen da. eller??? ;-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av Bjerknez »

som å kjøre rundt med en pinne i rævhølet.
:-k :-k :-k
Hmm visste ikke at du hadde slike preferanser Ove... men det kommer vel sikkert an på pinnen da. eller??? ;-)
Haha, jeg tror nok jeg har til gode og oppleve en "Pinne" i rævhølet Olav K. Jeg håper heller ikke du får noen ideer her altså... :-)å
Men såpass fantasi har jeg at jeg kan liksom forestille meg at det ikke er noe behagelig. Jeg liker ikke å kjøre rundt med flue i nesa heller. Det er liksom noe der som ikke skal være der. Dessuten blir det bare en ekstra "greie" å tenke på når man kjører. Har kjørt sammens med flere som hele tiden knoter med slike øreplugger. Enten så detter dem ut, eller så funker dem ikke som dem skal etc.

Men vi er forskjellige alle sammen Olav K, og takk gud for det. :thumleft

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av norse900 »

Det er noe eget med det som er formstøpt og tilpasset... Så får man mene hva man vil om det... :lol

Jeg har både formstøpte ØREplugger som jeg kan kneppe høyttalere i og KOSS Portapro fast montert i hjelmen. Har modifisert src'en til shuberth-hjelmen ved å montere på en Jack (hunn), og har dermed mulighet for å bytte om. Har også gjort det samme med en Scalarider G9 enhet. Enkel fix, men knotete å lodde de Hekkans tynne lederne...
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av LordShaft »

Slike gummipropper i ørene er ubehagelig over tid og slipper alltid litt ekstra lyd inn, så en kompanserer med å skru opp lyden på musikken enda mer. Dette gjør at skaden på hørsel fort blir et faktum. Jeg trenger ikke veldig god lyd, jeg trenger bare lyd som er gjennkjennbar og underholder meg på langtur. Men ikke så dårlig at det blir støy og slitsomt.

Ser for meg er koss høytalerne er beste alternativet med tanke på lyd og størrelse :thumleft

Note4

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av mortenolb »

Du finner nok langt bedre alternativer med tanke på lyd i omtrent samme størrelse, men ikke til en pris hvor du har lyst til å ta det fra hverandre :P

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av LordShaft »

Hahaha ja det var knølete sagt at meg... Er utrolig hva lyd du får i mindre headset...men de blir ikke aktuell å plukke fra hverandre :roll

Men det er ikke rare summen å bruke for å teste om dette er noe som blir å fungere. Er det bare piss, så lar jeg det være. Da får jeg heller satse på at Ojda eller onkel har strammet strupebåndene og oppdatert seg på salmefronten :redface

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av mortenolb »

Foreslår at de to øver på akapellaversjoner av alle sangene som er på VG-lista, så de har noe å plage deg med!

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av Tobben84 »

Toven skrev:Bruker selv noen ålreite øreplugger, som sitter godt i øra og fungerer isolasjon mot vindstøy samt at musikken høres veldig greit.
Har ellers formstøpte propper når jeg ikke hører på musikk.

Men veldig greit å disse i lomma, kjapt å putte i øre og dra hjelmen over. Å installere noe i hjelmen er ikke min greie... :P :p
http://cdon.no/elektronikk/sennheiser/s ... s+-+In-ear
Bestillt, takk for tips :thumleft

Sorry OT LordShaft :[-o<

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av LordShaft »

Tobben84 skrev:
Sorry OT LordShaft :[-o<
Det går helt fint, jeg som innleder til denne diskusjonen :thumleft Sliter selv med vonde ører når jeg har slike propper i ørene over lengre tid. Så det er mere et irritasjonsmoment enn det gir gled. Har prøvd slike før! :redface Men jeg får vel bare mekke litt... så ser vi hvordan resultatet blir :redface

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av Tobben84 »

LordShaft skrev:
Tobben84 skrev:
Sorry OT LordShaft :[-o<
Det går helt fint, jeg som innleder til denne diskusjonen :thumleft Sliter selv med vonde ører når jeg har slike propper i ørene over lengre tid. Så det er mere et irritasjonsmoment enn det gir gled. Har prøvd slike før! :redface Men jeg får vel bare mekke litt... så ser vi hvordan resultatet blir :redface
Jeg registrerer at mange synes det er ubehagelig, selv har jeg aldri hatt det problemet, så jeg håper disse gjør nytten :yeyeye gidder heller ikke å modifisere hjelmen, da jeg bruker flere forskjellige og har litt motforestilling mot å klippe og lime i hjelmen......

Svar