VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av ejs »

:thumleft

Jeg mener at vi må gi kokken en ny sjanse..
Utbruddet om at det ville ta flere dager å lage mat till alle sammen,
stemte jo heldigvis ikke..
(maten var veldig god)og den kan jo fortæres om du har diabetes eller ikke..
:b_c: :b_c:
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Dexter »

ejs skrev::thumleft

Jeg mener at vi må gi kokken en ny sjanse..
Utbruddet om at det ville ta flere dager å lage mat till alle sammen,
stemte jo heldigvis ikke..
(maten var veldig god)og den kan jo fortæres om du har diabetes eller ikke..
:b_c: :b_c:
Vel, det handler litt om grunnleggende holdninger til hva som betaler lønna di, en forståelse av det yrke du har og handlinger og personlige valg deretter. At det ikke tok flere dager å lage maten var jo bra, men kommer ikke som en formildende omstendighet hos meg. Matens kvalitet var terningkast 4.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Erling »

Dexter skrev:
ejs skrev::thumleft

Jeg mener at vi må gi kokken en ny sjanse..
Utbruddet om at det ville ta flere dager å lage mat till alle sammen,
stemte jo heldigvis ikke..
(maten var veldig god)og den kan jo fortæres om du har diabetes eller ikke..
:b_c: :b_c:
Vel, det handler litt om grunnleggende holdninger til hva som betaler lønna di, en forståelse av det yrke du har og handlinger og personlige valg deretter. At det ikke tok flere dager å lage maten var jo bra, men kommer ikke som en formildende omstendighet hos meg. Matens kvalitet var terningkast 4.
:mk ..huff da da..grinete lat kokk?

Vel,..som gammal kokk og x-antall år i "Bransjen" ( man kaller alle yrkeskatagoriene innad i Hotell- og Restaurant; for Bransjen), er det én ting som er klabert!

Nemlig:
De som er utdannet og jobber i Bransjen, må brenne for jobben i denne bransjen!
By på seg selv (positivt hehe), og forstå at vi er der for å tjene andre.
Man har ingenting å gjøre i servicenæringen ( Bransjen) hvis du ikke har skjønt dette! :jada:
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

Godtvoksen

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Godtvoksen »

Onsløv skrev:Blir en stund til jeg setter mine bein igjen der ihvertfall.... :knegg

Jeg har aldri vært der og vil heller aldri sette mine ben innenfor døra, med mindre jeg ser de kommer med en offentlig beklagelse til Gammelgutt på dette nettstedet.

Godtvoksen

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Godtvoksen »

Knut Morten skrev: Endringen til MC meny er helt klart til det bedre. Hva som er grunnen til at Pizzaen nå ikke var åpen, fikk vi ikke noen svar på, men endrer seg nok - bare maset blir stort nok.

Menyen nå var : fisk,flesk,kjøttkaker og kylling. Alt med ris eller poteter + pizza og dessert. til kr 125,-
Menyen kan være så god og billig som bare det for meg. Her handler det om en person som blir dårlig behandlet fordi han ikke kan spise det samme som du og meg:
Gammelgutt skrev:Jeg har matintoleranse og er til de grader insulinresistent, så jeg lever gluten og melkefritt og uten raske karbohydrater (uten ris, poteter og mais). Det er da normalt ikke noe problem å spise ute, de fleste steder klarer å servere "ren" mat, dvs. rent kjøtt, fisk eller fugl med grønnsaker og uten saus eller dressing. Men det lot seg tydeligvis ikke gjøre på dette stedet. I følge kokken var det melk i alt de serverte og jeg fikk beskjed om at det var mitt problem.

Han mente også at vi skulle ha ringt på forhånd når vi var en gruppe. Men ute i veien sto en plakat om ÅPEN KAFè, og der sto det ingenting om forhåndsbestilling. :scratch
Skulle jeg sitte å spise god mat og la en venn sitte uten tilbud? Mitt svar er nei takk, da betaler jeg heller det dobbelte på et annet sted!

Gammelgutt

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Gammelgutt »

Det er godt jeg ikke har nok hår til å være hårsår. Det er ikke første gangen det har vært problemer for meg å få mat som passer, men normalt sier jo folk at de beklager men vi har dessverre ikke noe som passer. Noen spisesteder er nok også redde for at det de serverer ikke er "rent" nok, men det skjer ikke noe galt om jeg spiser feil en gang innimellom. Men jeg må ikke skeie ut flere dager i strekk eller bøtte nedpå med melkeprodukter.

Jeg er ikke redd for å ta en ny tur til Vindfjelltun, det er jo bare å ha med mat, kjapt, trygt og billigere. Og så har jeg jo min lille snertne gassgrill så jeg kan servere meg selv de lekreste retter, og rompa mi er så stor at jeg kan bruke den som spisebord. :P
Sist redigert av Gammelgutt den 23 jun 2010, 09:22, redigert 1 gang totalt.

Godtvoksen

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Godtvoksen »

Gammelgutt skrev:Det er godt jeg ikke har nok hår til å være hårsår. Det er ikke første gangen det har vært problemer for meg å få mat som passer, men normalt sier jo de folk at beklager men vi har dessverre ikke noe som passer. Noen spisesteder er nok også redde for at det de serverer ikke er "rent" nok, men det skjer ikke noe galt om jeg spiser feil en gang innimellom. Men jeg må ikke skeie ut flere dager i strekk eller bøtte nedpå med melkeprodukter.

Jeg er ikke redd for å ta en ny tur til Vindfjelltun, det er jo bare å ha med mat, kjapt, trygt og billigere. Og så har jeg jo min lille snertne gassgrill så jeg kan servere meg selv de lekreste retter, og rompa mi er så stor at jeg kan bruke den som spisebord. :P
Det må være deilig å drive "servicebedrift" med så fleksible kunder som deg Gammelgutt... :thumleft

Jeg er ikke fleksibel som kunde - jeg forventer full service når jeg går ut og betaler for å kose meg. Får jeg ikke det, velger jeg bare bort slike steder. Og lese din erfaring på stedet er nok til at jeg ikke stopper der. Gidder faktisk ikke kaste bort tid og penger på slike steder.

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Baron von Waffel »

Vel, de gangene jeg har Vært på Vindfjelltunet, har poenget vært primært å se på sykler og treffe motorsyklister. Så har jeg i tillegg vært ute etter et greit måltid. Så for meg har det vært full måloppnåelse. Men det er klart jeg har sett at kundebehandlingen har vært ordinær. Noen har vært veldig gode, men andre har ikke imponert. Det sørgelige er at kundene har fått oppleve de som ikke kan kundebehandling.

For min del er det ikek viktig om Vindfjelltunet overlever. Men stedet har jo relativt godt oppmøte med MC. Så jeg tror nok at de vil overleve selv om vi her på MCsiden.no holder oss unna. Dermed er det vi som taper. Men hva er det i så fall vi taper?
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Godtvoksen

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Godtvoksen »

Baron von Waffel skrev: For min del er det ikek viktig om Vindfjelltunet overlever. Men stedet har jo relativt godt oppmøte med MC. Så jeg tror nok at de vil overleve selv om vi her på MCsiden.no holder oss unna. Dermed er det vi som taper. Men hva er det i så fall vi taper?
Det er vel ikke snakk om og overleve eller ikke, men kanskje kan vi bli mange nok til å påføre dem noe nedgang i omsettingen. Da kan en jo ha et håp om at ingen møter dårlige kundebehandlere i fremtiden...;-) Råtne epler må fjernes! Det hele handler om forbrukermakt - vi kan jo ikke ha det slik at hvis mange nok maser så kanskje vi får det slik vi vil. Det er jo å snu det hele på hodet. Det er de som skal "mase" (vise god service) for at du og jeg skal legge igjen penger hos dem.

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Baron von Waffel »

Men om det skal ha noen effekt håper jeg jo at de er blitt informert om denne tråden. :mk
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Godtvoksen

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Godtvoksen »

Baron von Waffel skrev:Men om det skal ha noen effekt håper jeg jo at de er blitt informert om denne tråden. :mk
Jeg har sendt mail til dem og oppfordret dem til å komme med en off. beklagelse..;-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av AJ »

cheron skrev:
AJ skrev:Enig med Knut Morten.

Folk bør få en ny sjanse, så også med Vindfjell-kokken.
Men opplever jeg det samme igjen så er det ingen bønn! :punch
Da stopper jeg heller langs veien et lite stykke bortenfor og spiser der. Husker ikke hva det heter, men vi ble i hvert godt mottatt der i fjor da flere MC-folk var innom på vei fra Trollrally.
Solløkka :)
Godtvoksen skrev:
Baron von Waffel skrev: For min del er det ikek viktig om Vindfjelltunet overlever. Men stedet har jo relativt godt oppmøte med MC. Så jeg tror nok at de vil overleve selv om vi her på MCsiden.no holder oss unna. Dermed er det vi som taper. Men hva er det i så fall vi taper?
Det er vel ikke snakk om og overleve eller ikke, men kanskje kan vi bli mange nok til å påføre dem noe nedgang i omsettingen. Da kan en jo ha et håp om at ingen møter dårlige kundebehandlere i fremtiden...;-) Råtne epler må fjernes! Det hele handler om forbrukermakt - vi kan jo ikke ha det slik at hvis mange nok maser så kanskje vi får det slik vi vil. Det er jo å snu det hele på hodet. Det er de som skal "mase" (vise god service) for at du og jeg skal legge igjen penger hos dem.
Finnes som tidligere nevnt et alternativ ikke langt unna. Med begrensede parkeringsmuligheter i forhold til Vindfjelltunet, men ikke verre enn at det er plass til en god del MC'er der.
Og så vidt jeg husker var det hyggelig betjening der også... :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev:
Baron von Waffel skrev:Men om det skal ha noen effekt håper jeg jo at de er blitt informert om denne tråden. :mk
Jeg har sendt mail til dem og oppfordret dem til å komme med en off. beklagelse..;-)
Sporty gjort, Godtvoksen!
Så får vi vente å se om synes det er noen grunn til å svare :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Baron von Waffel »

Godtvoksen skrev:Jeg har sendt mail til dem og oppfordret dem til å komme med en off. beklagelse..;-)
Da det på plass.

Det er ikke bare Fantomet som er hard mot de harde. Nytt jungelord.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Godtvoksen

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg har allerede fått svar.. :thumleft
Heisann Terje!
Flott at jeg blir gjort oppmerksom på hva som foregår!
Nå skjønte jeg egentlig ikke så veldig mye av hva som hadde hent, men som
ansvarlig her på Vindfjelltunet er det i min plikt og interesse at jeg
finner det ut...
Det finnes under ingen omstendigheter noen grunn til at noen fra personalet
skal oppføre seg som idioter selv om de har en aldri så dårlig dag!
Er det en som føler seg dårlig behandlet, så er det en for mye!
Da beklager jeg på det sterkeste!
Vi lever (overlever) på fornøyde gjester, og de må vi ha flest mulig av!

Kan jeg bry deg med et kort resume av hva som har skjedd, så skal jeg gjerne
gå ut offentlig og ordne opp etter at jeg også har tatt det opp internt!
På forhånd takk for at du bryr deg! :o)

:o) Espen Høgset
Vindfjelltunet Gjestegaard
Mobil: 45415450

Svar