Sesongen har startet...

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38199
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av AJ »

Jeg har egentlig bare lyst til å slå fast for egen del og kanskje også for andres del at det å kjenne at det bruser i kroppen når man opplever den virkelig gode (og samtidig trygge) følelsen på veier med mange flotte svinger hvor man virkelig kjenner hva det vil si å kjøre motorsykkel \:D/ Å jada! med nedbrekk så det holder :thumleft ).

Den go'følelsen kommer så snart kostebilen har feid unna all grusen og buristene har begynt å skjønne at vi er ute på veiene igjen.
Du verden... jeg får abstinenser bare jeg skriver disse få linjene siden de setter igang et lysbildeshow inne i hodet mitt...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Cbr »

Opprinnelig post, skrevet uten IRONI eller ment å gjøre narr av noen.

Når en starte sesongen har med hva type motorsykkel en har. En tourer bryr seg ikke om ei skrape i lakken eller at an ruster eller om an ikke kan ta svingene i hurtig tempo. Ei heller bryr an seg om super duper klær, klær skal være praktiske mener an. Mest macho er det med en sølete tourer en eller annen gudsforlatt plass, støkk i sørpa.

Mener her tourere flest, ikke noen her spesielt.

Jeg skal fortsette å vente te april, trygg i at jeg som sports-tourer ikke gjør noe ute av karakter i det.


Posetive og koselige utalelser ment mot R mc førere? Eller meg?:
det er vel ikke optimale forhold for posørene ennå, men med skikkelige klær kan man vel kjøre med hvasomhelst allerede nå.
------
Hvis det er som jeg tror, så er uttrykket "Posører" ment om de som kun kjører korte turer for å vise frem seg selv og sykkelen til plasser hvor man "synes", mer enn å kjøre sykkel for å kjøre for turens skyld.
Vel og bra å vanke på TGF/Karl Johan, Tyrigrava og andre steder hvor folk treffes, men hvis det er bortimot den eneste kjøringen som utføres, så vil jeg også kalle de for posører.
-----
Det virker som om cbr er en som kjører r sykkel på vanlige veier slik som racerkjørere kjører på bane. Litt sånn som de to som blåste forbi meg midt i en sving utenfor Sandnes mot ferjeleiet nordover - jeg kjørte touring sykkel og kjørte seint. Når disse kjørte forbi i svingen la de ned sykkelen vesentlig mer enn det jeg mått fordi de kjørte vesentlig raskere enn meg og måtte derfor ha mye mer nedbrekk enn meg. De gjorde jo et fåfengt forsøk på å imponere - sånn idiotkjøring er jeg ikke så imponert over heller det motsatte, de stod jo og ventet på beundrende blikk lenger borte når jeg kom. Full kjøredress og knekk i knærne..... tøffe så lenge det varer.

Hvis dette er det rogalendingen kaller nedbrekk så er det nok noe vi alle har mer eller mindre alt etter hvor fort vi kjører. Kanskje litt overgitt over at cbr ikke kan forklare hva han mener når flere etterspør dette...
------
Jeg også synes det er litt morsomt (les: komisk... ) med disse hjulbeinte skinndresskledte (joda, skinndress er bra ) racerkjørerne som slenger ut kneet og plasserer rompa nesten nede ved fotpinnene i sine nedbrekksmanøvre...
-----
CBR gidder ikke å kjøre nå for det blir for kjedlig da han ikke kan kjøre særlig aktivt pga grus og kan grise til "superduper"dressen/sykkelen.
--------

Ja her hva det mye posetivt :)

Godtvoksen

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Godtvoksen »

Cbr skrev:
Når en starte sesongen har med hva type motorsykkel en har. En tourer bryr seg ikke om ei skrape i lakken eller at an ruster eller om an ikke kan ta svingene i hurtig tempo.
Hva/hvem mener du er "tourer"?
Cbr skrev: Ei heller bryr an seg om super duper klær, klær skal være praktiske mener an. Mest macho er det med en sølete tourer en eller annen gudsforlatt plass, støkk i sørpa.
Her syntes det for meg som om du mener at en "tourer" er en egenskap hos en person. Er det riktig oppfattet?
Cbr skrev: Mener her tourere flest, ikke noen her spesielt.
Med hvilken rett generaliserer du en gruppe mennesker/personer?
Cbr skrev: Jeg skal fortsette å vente te april, trygg i at jeg som sports-tourer ikke gjør noe ute av karakter i det.
Betyr det at alle "sports-tourer" venter til april? Eller er det slik du definerer hva en "sport-tourer" er for noe og bør gjøre/opptre?
Sist redigert av Godtvoksen den 18 mar 2010, 19:13, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av cheron »

Folk får kjøre så tidlig/sent/passelig som hver en føler for.

Kan vi ikke bare droppe denne diskusjonen? Cbr gir seg uansett ikke så hvorfor fortsette?

Sesongstart for noen og senere for andre. Punktum.

*frister å stenge denna tråden, men gjør det ikke, regner med folk lar dette ligge nå :) )
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Cbr »

Helt enig, annet tema.

Gammelgutt

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Gammelgutt »

Cbr skrev:
Når en starte sesongen har med hva type motorsykkel en har. En tourer bryr seg ikke om ei skrape i lakken eller at an ruster eller om an ikke kan ta svingene i hurtig tempo. Ei heller bryr an seg om super duper klær, klær skal være praktiske mener an. Mest macho er det med en sølete tourer en eller annen gudsforlatt plass, støkk i sørpa.


Vel og bra å vanke på TGF/Karl Johan, Tyrigrava og andre steder hvor folk treffes, men hvis det er bortimot den eneste kjøringen som utføres, så vil jeg også kalle de for posører.
lenge det varer.
Jeg kjører bare en nøgen 250, men jeg kjører fordi jeg synes det er moro. Bryr meg ikke om hvordan kjøreklærne "ser"ut, det viktigste er jo om de passer, og med min kroppsfasong er jo ikke utvalget så stort.

Det hender at jeg er innom Tyrigrava, og da spiser jeg gjerne middag. Og så er det en fin tur dit fra Bærum. Kjører da ofte om Skaret (Sollihøgda-Lier), en svingom om Hurumlandet og gamle mossevei til Oslo og hjem. Kortversjonen av denne turen, uten Skaret, er på ca 100 km.

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Misha »

Har startet sesongen med Yamaha'en allerede. \:D/

Morinien får ikke slippe ut før veiene er tørre, varme og fri for sand og grus! :[-(
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Larsern
Innlegg: 64
Registrert: 09 feb 2010, 13:08
Motorsykkelen din: HD FLSTCI
Sted: Røyken

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Larsern »

Får ta en tur ut å hakke litt is på gårdplassen i morra, nå orker jeg ikke å vente lenger snart.. ](*,)

mvh

Godtvoksen

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Godtvoksen »

Misha skrev:Har startet sesongen med Yamaha'en allerede. \:D/
Velkommen på veien.... :thumleft :mc1

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Misha »

Jo takk, ikke så mange andre å se enda. Men mopeder og syklister har det kommet mye av allerede... :doh
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av rogg »

Var utenfor døra med sykkelen, og vasket av vinterlagringsstøvet :) startet på første forsøk, så nå er jeg straks på veien. Må bare bli ferdig med vakten først...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Dexter »

rogg skrev:Var utenfor døra med sykkelen, og vasket av vinterlagringsstøvet :) startet på første forsøk, så nå er jeg straks på veien. Må bare bli ferdig med vakten først...
Skal du ut å kjøre i kveld?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av RuneMC »

Da var sesongen igang med +7 grader og ingen skummel is i veibanen :bananas :bananas :bananas
...tok en rekognosering først da... på tråsykkel ned til hovedveien... er det greit på det strekket så er det greit overalt :D

Sykkelen startet på første forsøk med nyoppladet batteri - den har ellers levet en kald tilværelse i uisolert garasje med -20C på det verste men ser ikke ut til å ha tatt noen skade av det. Pumpet litt luft i dekkene før jeg startet - vet ikke om det er tempen, men de var ihvertfall litt under det de skulle være iflg manualen.

Turen gikk først fra Røyken sentrum og korteste vei ned til Hyggen - dvs den bratte svingete bakken. Også den helt fin og isfri. Tok den veldig pent og pyntelig - i tilfelle om det kunne være noe sand der, men stort sett helt fin.
En liten foto-stopp litt syd for Hyggen som viser fortsatt mye is i fjorden og Drammen i bakgrunnen
[album]185[/album]
Veiene var blandet tørre og våte av smeltevann, men helt fint grep.
Litt lenger syd igjen ca på høyde med Grimsrudbakken
[album]190[/album]
- der var det isfiskere ute på isen enda :vs og som dere ser helt fine kjøreforhold.

Kjørte så videre til Klokkarstua og Tofte - litt sleip gjørme fra noe anleggstrafikk rett før Tofte, men greit i hjulsporene. Kort foto-stopp i marinaen før Tofte
[album]186[/album]
Videre til Filtvet - der var det blitt 40 og fartshumper ut av sentrum og nordover før det igjen ble 60. Fulgte deretter veien nordover og tok en kort stopp ved Freyborgstua, Storsand - her skuer vi altså over til litt syd for Drøbak
[album]187[/album]
Fortsatte på 281 til Sætre, deretter 165 Åros og deretter av Sundbyveien mot Båtstø. Ca her fikk jeg et par ungdommer i 7-serie BMW bak meg som lå og "trøkka" og den kjørte forbi så fort det ble rett strekning etter svingene ned til Båtstø. Jeg hadde ikke hastverk så lot den fare. Den ble forresten liggende bak en annen bil til Ramton camping, så fikk god tid til å studere den hippe snowboard-type lua til sjåføren... :doh Jaja, noen skal på død og liv demonstrere at de er sosse-ungdom... 8)

Deretter gikk ferden videre til Nærsnes, Slemmestad, Holmen og Fornebu før retur via E18 til Asker og deretter tilbake til Røyken.

Finfin tur og sykkelen gikk som ei klokke. Det eneste aberet var at smeltevannet medførte at en vask var påkrevet ved retur
[album]188[/album][album]189[/album]
Vanskelig å tro men det var faktisk nypolert krom der under all møkka på eksospotta :)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Godtvoksen

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Godtvoksen »

Veldig bra beskrivelse av tur m/ fine bilder.... :thumleft

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Globe »

Flott turrapport, flotte bilder (og flott bruk av bilder i innlegget :thumleft ). Kjenner det klør skikkelig her nå :)

Jeg skal ned til Sætre, Hurum i påska...hmmmm..lurer på om jeg skal slenge på hengeren på bilen og ta med MC ned ;)

Takk for at du deler, hjelper godt på for oss som ikke har fått startet sesongen.....enda :sorry :thumleft

Svar