Verksted besøk til besvær VOL2

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Verksted besøk til besvær VOL2

Legg inn av LordShaft »

Det som overrasker meg stort er at dette kommer som en overraskelse på folk :-k at utlendinger gjør en like bra, eller i mange tilfeller langt bedre jobb enn oss. Samt at vi er blitt bortskjemt som faen og har et urealistisk jag etter å ta en høyt lønnet jobb. Spør du ungdommen i dag så vet de ikke hva jobben går ut på, men de vet hva de vil bli og hvilke lønninger en får i det eller der yrket

Note4

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6983
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Verksted besøk til besvær VOL2

Legg inn av kjellv »

LordShaft skrev:Det som overrasker meg stort er at dette kommer som en overraskelse på folk :-k at utlendinger gjør en like bra, eller i mange tilfeller langt bedre jobb enn oss. Samt at vi er blitt bortskjemt som faen og har et urealistisk jag etter å ta en høyt lønnet jobb. Spør du ungdommen i dag så vet de ikke hva jobben går ut på, men de vet hva de vil bli og hvilke lønninger en får i det eller der yrket

Note4
Ja, det overrasker meg også, men vi ser det stadig vekk. Bønder er gjerne litt skeptiske når vi sender en Polsk mekaniker for å se på traktoren hans, flere vil gjerne holde seg i nærheten og kontrollere at det blir skikkelig gjort. Men uten unntak har vi fått gode tilbakemeldinger, at denne karen må vi passe godt på slik at vi får beholde ham.
Vi skal ikke glemme at det oftest er de beste som blir ansatt på Norske verksteder. Verksmesterne er like kritisk til faglig dyktighet og personlige egenskaper til disse som til norske mekanikere. Faktisk tror jeg nok det er lettere for en middels god Norsk mekaniker og få jobb enn det er for en kjempegod utlending. Ingen Polakker, Litauere eller andre får jobb på seriøse Norske verksteder uten at de kan faget sitt og har vist dyktighet på jobb!

Svar