Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av Tobben84 »

Takk for bilder Arvid :thumleft

Lurer på at jeg heller mot vanlig sotet altså, på lokale sjappa solgte de faktisk visir til min for 599,- og 299,- for ekstra pinlock, så 900,- totalt. Vurderer rett og slett å kjøpe der altså, da det var en del billigere enn jeg hadde fryktet.....

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av LordShaft »

Dette hørtes ikke gale ut... Var inne på http://www.helmetcity.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; å der kostet speilvisir som jeg har litt lyst på (har darksmoke nå) 900,- også 300 ekstra for pinlock.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av Tobben84 »

LordShaft skrev:Dette hørtes ikke gale ut... Var inne på http://www.helmetcity.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; å der kostet speilvisir som jeg har litt lyst på (har darksmoke nå) 900,- også 300 ekstra for pinlock.
Nei, det syns ikke jeg heller, men tror det er fordi det ikke har noe sånn speilstash. Ser på de fleste sjappene at all slags speilvisir til shoei koster et par lapper ekstra. Hvilken hjelm har du og hvilket visir tenker du på? Min Neotec er jo matt sort, så kanskje den tåler et speilvisir uten å bli flashy....?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av LordShaft »

Jeg har X-Spirit 2 og vil ha helt speil, syns det tar seg veldig bra ut til hvit hjelm og svart dress :redface Forfengelig jeg?? :roll

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av Tobben84 »

LordShaft skrev:Jeg har X-Spirit 2 og vil ha helt speil, syns det tar seg veldig bra ut til hvit hjelm og svart dress :redface Forfengelig jeg?? :roll
Høres ut som en god kombo det ja :thumleft tror jeg har såpass aversjoner mot blanke ting, at jeg går for sotet jeg altså :prf har du bilde av din med speil evt det visiret du har på nå?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av LordShaft »

Bilde

Bilde

Dette er igrunn bare de jeg kan finne nå som er med Dark Smoke visiret jeg bruker nå. Er igrunn veldig fornøyd med dette også, men jeg har klart å kni fingeren over pinlock viriet inni, så jeg må ha nytt pinlock til dette visiret, å da lurte jeg på å kjøpe speil også. Dette hadde jeg på min gamle arai hjelm. Det også ser veldig bra ut (mener jeg)

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av Tobben84 »

Hvorfor har du lagt ved bilde av "the stig". :lol :lol , neida, det ser bra ut altså :thumleft liker personlig bedre sort gammeldags sotet slik som du har på bildene der, ser du greit i skumringen med det visiret på? Har hatt diverse sotete visirer, men aldri til shoei, og forskjellene har vært ganske store føler jeg :-k

Toven

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av Toven »

Hadde sotet/svart på min gamle KBC hjelm, men det ble se "tåkete". Spesielt i direkte motlys. På kveldstid så man heller fint lite... :P :p
Det blå iridium jeg har nå syntes jeg er nydlig. Ser jo fortsatt ganske lite i natta men, fikk merke dette i dårlige belyste tunneler :P :p

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av LordShaft »

Shoei sitt sota visir er overraskende lyst fra innsiden. Jeg kjører ikke med annet. I helt mørke tunneler kan det ta litt tid å venne seg til lyset. Men i skumring går det helt fint. Men det er klart veldig avhengig av hva folk liker og ikke liker.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av Tobben84 »

Hadde også KBC sitt dark smoke for noen år siden, og som du sier Toven, det var håpløst.

@lordshaft

Tipper shoei har bedre kvalitet og brukervennlighet på sine visir, da jeg hvertfall er sykt imponert generelt av min nye shoei-hjelm. Den pisser på alt jeg har hatt tidligere, jeg nevner Nitro, Shark, KBC, Nolan og Icon. Et par av de har kosta litt også, dog ikke så mye som Neotec-en.....
Ante ikke at forskjellen mellom semi-premium til skikkelig premium var SÅ stor.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av LordShaft »

De fleste går gjennom store deler av mc karrieren sin uten å få denne aha opplevelsen. Noen vil også hevde at denne forskjellen ikke er verdt de ekstra kronene. Derfor vil noen kjøre i Rukka, andre i bullfighter. Noen i Dainese og andre i berik :redface

Selv er jeg ikke i tvil om valget mitt :thumleft

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av evike »

og noen påstår at jenter er jålete?
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av LordShaft »

Ikke noen, ALLE hevder at jenter er jålete. Det kommer ingen av dere kvinner unna :thumleft

Toven

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av Toven »

Helt sant Tobben, er nok et høyt hopp mellom f.eks KBC og Shoei i kvalitet :prf

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av Tobben84 »

LordShaft skrev:De fleste går gjennom store deler av mc karrieren sin uten å få denne aha opplevelsen. Noen vil også hevde at denne forskjellen ikke er verdt de ekstra kronene. Derfor vil noen kjøre i Rukka, andre i bullfighter. Noen i Dainese og andre i berik :redface

Selv er jeg ikke i tvil om valget mitt :thumleft
Nei, det er helt sant. Men jeg har tidvis opplevd det motsatte, og enkelte produkter overrasker i begge retninger. Feks min Berik-skinndress er noe av det utstyret jeg er mest fornøyd med. Passform, kvalitet over tid, utseende og tilsynelatende sikkerhetsfunskjoner er helt topp etter mitt skjønn :thumleft

Svar