Hva er DINE turplaner i sommer?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av jongsanim »

Ingen større planer :-/ Men håper på litt dagsturer og kanskje helgeturer med folk som har tid og lyst ;)

Har veldig lyst til krystallrally neste vinter, men må nok forberede det en del...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Min første MC-sesong, så tar det litt som det kommer. Tipper det blir mye prøving og feiling i begynnelsen angående hva slags utstyr en bør ha med seg osv.

Av konkrete planer kan det nevnes banekjøring (førerutvikling), Nordsjøvegen, Trollstigen og en tur te Estland. I tillegg til MC-treff og sikkert mange spontanturer ilag med andre som kjører sykkel. Tar sikte på en trygg og opplevelsesrik sesong, med fokus på kjøreferdigheter og selvutvikling. :P :p Satser også på å lage noen kule MC-videoer og treffe nye kompiser.
Nå vet ikke jeg om du har nevnt hvor du holder til hen, men jeg er med på det meste av turer hvis du bor i nærheten av Fredrikstad. Altså med nårheten av Fredrikstad så mener jeg sån ca. 10 mils omkrets.

Vet om en del fine veier i Indre Østfold eller Østfold generelt. Å kjøre innover i Sverige synes jeg også er trivelig hvis man finner de rette veiene.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av evike »

Bjerknez skrev:
evike skrev:De turene som står på lista nå er:
* MC-campen i Danmark/Kolind, i pinsen.
* Årets MC-ferie som går ned Tyskland (vet ikke helt om det blir ned Danmark eller båt til Kiel for å spare på tida), en ukes permanent base i St.Johann im Pongau, som ligger ved foten av Grossglockner og har en perfekt beliggenhet for dagsturer i alle retninger (Italia, Sveits, mer Østerrike, Hitlers ørnerede, alper opp og ned, få tid til taubane, grottebesøk og litt avslapning og så hjem igjen. Med andre ord litt kortere enn tidligere års ferie, men mer avslappet.
* Den obligatoriske turen til Tors MC i august.

++ Det blir selvfølgelig litt ekstra her og der, som f.eks. i fjor da vi fant ut at vi skulle en svipptur (fra Tønsberg) til Løten for å kjøpe 2 bøker. Noen treff i Sør-Norge klarer vi nok også, både som gjester og besøkende.
Dere får gi fra dere et pip når dere drar til Danmark. Regner med dere kjører forbi Fredrikstad da?
Mulig jeg slår meg med. Om ikke helt til danmark så vertfall et stykke nedover. Så sant jeg slipper å kjøre E6 hele veien, for DET gidder jeg ikke, hehe.
Sorry hvis jeg ordla meg litt feil. Akkurat mht. den lange ferieturen så vil vi garantert ikke kjøre forbi Fredrikstad. Alternativene er Larvik-Hirtshals, Oslo-Fredrikshavn, Oslo-Kiel. Men at turen går forbi Fredrikstad på dagsturer/andre turer er jo helt garantert.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Bjerknez »

evike skrev:
Bjerknez skrev:
evike skrev:De turene som står på lista nå er:
* MC-campen i Danmark/Kolind, i pinsen.
* Årets MC-ferie som går ned Tyskland (vet ikke helt om det blir ned Danmark eller båt til Kiel for å spare på tida), en ukes permanent base i St.Johann im Pongau, som ligger ved foten av Grossglockner og har en perfekt beliggenhet for dagsturer i alle retninger (Italia, Sveits, mer Østerrike, Hitlers ørnerede, alper opp og ned, få tid til taubane, grottebesøk og litt avslapning og så hjem igjen. Med andre ord litt kortere enn tidligere års ferie, men mer avslappet.
* Den obligatoriske turen til Tors MC i august.

++ Det blir selvfølgelig litt ekstra her og der, som f.eks. i fjor da vi fant ut at vi skulle en svipptur (fra Tønsberg) til Løten for å kjøpe 2 bøker. Noen treff i Sør-Norge klarer vi nok også, både som gjester og besøkende.
Dere får gi fra dere et pip når dere drar til Danmark. Regner med dere kjører forbi Fredrikstad da?
Mulig jeg slår meg med. Om ikke helt til danmark så vertfall et stykke nedover. Så sant jeg slipper å kjøre E6 hele veien, for DET gidder jeg ikke, hehe.
Sorry hvis jeg ordla meg litt feil. Akkurat mht. den lange ferieturen så vil vi garantert ikke kjøre forbi Fredrikstad. Alternativene er Larvik-Hirtshals, Oslo-Fredrikshavn, Oslo-Kiel. Men at turen går forbi Fredrikstad på dagsturer/andre turer er jo helt garantert.
Ingen problem det :thumleft

Har lyst til å ta turen nedover sverige, over til Køben for så og kjøre danskekysten oppover. Men det sitter litt langt inne å ta danskebåten... Hva i huleste skal jeg gjøre på danskebåten i 8 hele timer(!!)? På den tiden kan jeg jo nesten kjøre rundt og hjem igjen, hehe.

Jaja... vi møtes nok en gang eller fler i løpet av sesongen uansett :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Orion »

Bjerknez skrev:
Orion skrev:Min første MC-sesong, så tar det litt som det kommer. Tipper det blir mye prøving og feiling i begynnelsen angående hva slags utstyr en bør ha med seg osv.

Av konkrete planer kan det nevnes banekjøring (førerutvikling), Nordsjøvegen, Trollstigen og en tur te Estland. I tillegg til MC-treff og sikkert mange spontanturer ilag med andre som kjører sykkel. Tar sikte på en trygg og opplevelsesrik sesong, med fokus på kjøreferdigheter og selvutvikling. :P :p Satser også på å lage noen kule MC-videoer og treffe nye kompiser.
Nå vet ikke jeg om du har nevnt hvor du holder til hen, men jeg er med på det meste av turer hvis du bor i nærheten av Fredrikstad. Altså med nårheten av Fredrikstad så mener jeg sån ca. 10 mils omkrets.

Vet om en del fine veier i Indre Østfold eller Østfold generelt. Å kjøre innover i Sverige synes jeg også er trivelig hvis man finner de rette veiene.
Høres ut som en plan Bjerknez. :-) Vi får planlegge noen turer litt nærmere sesongstart.

Bur på Oslos beste vestkant, Majorstua. Jobber turnus 2-4 så har mye fritid å kjøre på. 2 uker på jobb, 4 uker MC-kjøring.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:
Bjerknez skrev:
Orion skrev:Min første MC-sesong, så tar det litt som det kommer. Tipper det blir mye prøving og feiling i begynnelsen angående hva slags utstyr en bør ha med seg osv.

Av konkrete planer kan det nevnes banekjøring (førerutvikling), Nordsjøvegen, Trollstigen og en tur te Estland. I tillegg til MC-treff og sikkert mange spontanturer ilag med andre som kjører sykkel. Tar sikte på en trygg og opplevelsesrik sesong, med fokus på kjøreferdigheter og selvutvikling. :P :p Satser også på å lage noen kule MC-videoer og treffe nye kompiser.
Nå vet ikke jeg om du har nevnt hvor du holder til hen, men jeg er med på det meste av turer hvis du bor i nærheten av Fredrikstad. Altså med nårheten av Fredrikstad så mener jeg sån ca. 10 mils omkrets.

Vet om en del fine veier i Indre Østfold eller Østfold generelt. Å kjøre innover i Sverige synes jeg også er trivelig hvis man finner de rette veiene.
Høres ut som en plan Bjerknez. :-) Vi får planlegge noen turer litt nærmere sesongstart.

Bur på Oslos beste vestkant, Majorstua. Jobber turnus 2-4 så har mye fritid å kjøre på. 2 uker på jobb, 4 uker MC-kjøring.
Major stua ja... da står jeg over...

Neida, vi får holde kontakten. Vil gjerne se Scramblern din live, så vi får møtes når tempoeraturen blir kjørbar :thumleft

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av JohnnyTh »

Olav K skrev: Selv om jeg er litt skeptisk til gamle kommuniststater i øst,
Det trenger du ikke være. Romania er fantastisk flott. Og Transfagarasan bør oppleves. TransAlpina skal og være bra.

Selv har jeg lyst på en tur til Marokko, men alt kommer an på jobben.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av evike »

Bjerknez skrev: Har lyst til å ta turen nedover sverige, over til Køben for så og kjøre danskekysten oppover. Men det sitter litt langt inne å ta danskebåten... Hva i huleste skal jeg gjøre på danskebåten i 8 hele timer(!!)? På den tiden kan jeg jo nesten kjøre rundt og hjem igjen, hehe.

Jaja... vi møtes nok en gang eller fler i løpet av sesongen uansett :thumleft
Kort innpå: Det du skal gjøre på danskebåten er å spise og sove, så du er mett og uthvilt til å ta fatt på kjøring i landskap/veier du ikke allerede kjenner og er lei av.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Zadnez »

jeg skal ihvertfall en tur over fjellet til vestlandet... så har jeg også lyst til å kjøre sverige over til østkysten, ned til malmø og opp igjen på vestkysten
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av ojda »

@:Bjerknez Det går da greit å ta ferga Hirtshals-Larvik, for så å ta Bastøferga over fjorden.

Snøggbåten fra Hirtshals tar vel under tre timer, det orker du :vs
Rettelse 3,5 timer :thumleft
Sist redigert av ojda den 16 jan 2015, 14:05, redigert 1 gang totalt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av KawaJens »

I år er målet Suleskarvegen og ellers blir det veldig rolig. Har rest mye dei siste 10 åra og har tenkt å bruke året på å slappe av og besøke familien.

Men neste år satser eg på Romania og Balkan. Rekner med Ukrania er fremdeles lite fristende i 2016 med tanke på situasjonen der ned.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av KawaJens »

Bjerknez skrev: Alt under 20.000km. til sommeren ser jeg på som nederlag :thumleft
20 000km det får eg garantert ikke tid til, halve ja men ikke 20 000km. Er for mye som skjer på sommer halv året :-)å

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av JK95 »

Orion skrev:Min første MC-sesong, så tar det litt som det kommer. Tipper det blir mye prøving og feiling i begynnelsen angående hva slags utstyr en bør ha med seg osv.

Av konkrete planer kan det nevnes banekjøring (førerutvikling), Nordsjøvegen, Trollstigen og en tur te Estland. I tillegg til MC-treff og sikkert mange spontanturer ilag med andre som kjører sykkel. Tar sikte på en trygg og opplevelsesrik sesong, med fokus på kjøreferdigheter og selvutvikling. :P :p Satser også på å lage noen kule MC-videoer og treffe nye kompiser.
Ønsker selv å prøve å få til noen videoer, da kjæresten vant et GoPro Hero 3+ Black :thumleft Sugekopp og batterier er bestilt, minnekort kommer fortløpende :prf

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Orion »

JK95 skrev:Ønsker selv å prøve å få til noen videoer, da kjæresten vant et GoPro Hero 3+ Black :thumleft Sugekopp og batterier er bestilt, minnekort kommer fortløpende :prf
Kult! :D

Det er absolutt noe jeg vil anbefale. Er ikke så mye arbeid så lenge en har planlagt litt på forhånd. Det beste av alt er minnene en lagrer. Tenkt hvor glad du hadde vært hvis feks. faren din hadde filmer liggende fra da han var ungdom, hvor han kjørte rundt på datidens populære sykler. Gull verdt :-)

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av JK95 »

Orion skrev:
JK95 skrev:Ønsker selv å prøve å få til noen videoer, da kjæresten vant et GoPro Hero 3+ Black :thumleft Sugekopp og batterier er bestilt, minnekort kommer fortløpende :prf
Kult! :D

Det er absolutt noe jeg vil anbefale. Er ikke så mye arbeid så lenge en har planlagt litt på forhånd. Det beste av alt er minnene en lagrer. Tenkt hvor glad du hadde vært hvis feks. faren din hadde filmer liggende fra da han var ungdom, hvor han kjørte rundt på datidens populære sykler. Gull verdt :-)
Sant nok :knegg Selv er jeg oppvokst i sidevogna til mamma, tror det finnes bilder av meg som 4-5 år, iført oldschool skinnjakke, pottehjelm og solbriller :prop:
Skulle hatt et kamera til for flere vinkler, samt et redigeringskurs, men må vel bare starte et sted :prf

Svar