Hvor får billig forsikring?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
JavaUpdate
Innlegg: 96
Registrert: 22 des 2013, 02:07
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R Svart
Sted: Bergen

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av JavaUpdate »

Elolz skrev:Skaff deg NMCU medlemskap i tillegg, så får du 10% rabatt på mcforsikring hos IF :thumleft
http://arkiv.nmcu.org/medlem/innmelding.html
Da sparer eg ca. 120 kroner. Da 10% av 4493 er ca. 450 og medlemskap koster 330.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av Snikendeugle »

Prøvde meg på en "IF" jeg også nå... Ikke like mye hell å gå fra Gjensidige som JavaUpdate:

Bilde


DRØYT.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23383
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av Bjerknez »

JavaUpdate skrev:
Bjerknez skrev:Når man er 18-19 år helt uten bonus og skal forsikre en Lett MC med "R" i navnet så koster det flesk desverre, og grunnen er nok ganske enkel. Du befinner deg i en alder hvor du vil prøve ut grensene og på en R-sykkel så går dette desverre ofte galt og det vet forsikringsselskapene alt om. Slike skyhøye priser betyr egentlig at dem ikke har så veldig lyst til å ha deg som kunde, men i følge norsk lov så tror jeg ikke dem har lov til å nekte deg forsikring. Men prisene kan dem jo skru opp som dem vil.

Forsikringsselskaper vil ha voksne sløve mennekser med hus/bil/hund/unger etc. med autogiro avtale.

Selv er jeg heldigvis over den verste alderen med tanke på forsikring og i en alder av 37 år og full bonus på bil, så kommer jeg langt bedre ut av det.

Jeg er så glad jeg kjører en cruiser!
forsikring.JPG
No er ikke Ninja en fullverdig R sykkel har eg hørt. Siden man sitter mye mer rett enn en ordinær R sykkel, og noen kaller den bare Ninja250 uten R. Da også Ninja300 som kawasaki har fjerna R i navnet også. Lett mc er det ikke, da lett MC er opp til 125 cc.
Som forklart over er dette mellomklasse. Om noen har en annen finfin sykkel til maks 50K brukt, så er eg veldig takknemlig for om dere sender lenker til de på finn.no. Da også om de har billig forsikring. Tenkter forsikring på 6K elsn i året.
Skjønner det, men det hjelper lite når Kawasaki legger til en R i navnet. Forsikringsselskapene plukker opp dette og legger inn R'en i sin database. Om det i virkeligheten er en fullverdig R-sykkel eller ikke er derfor ikke relevant.

jeg tror ikke det finnes så veldig mye kunnskap om dette i forsikringsselskapene og jeg tror de fleste ser en "R" som noe "skummelt" og skrur opp premien på disse. Men det kan jo også være at selv en 125cc (R eller ikke) kan gå mer enn fort nok for en som er fersk i trafikken og det er vel nettopp det dem har erfart. Jeg tror nok kanskje alderen er hovedproblemet her med tanke på den høye premien.

Helt til slutt så synes jeg motorsykkelprodusentene burde starte og kalle alle sine raskeste sykler for "G" i steden som feks. kan stå for ("G"år som faen!) :)

JavaUpdate
Innlegg: 96
Registrert: 22 des 2013, 02:07
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R Svart
Sted: Bergen

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av JavaUpdate »

Snikendeugle skrev:Prøvde meg på en "IF" jeg også nå... Ikke like mye hell å gå fra Gjensidige som JavaUpdate:

Bilde


DRØYT.

Håper virkelig det er FULL KASKO.

Når jeg la inn Ninja 250 kom det opp ca. 17K for full kasko. 5300 ca for delkasko. 4493 for ansvar.

Jeg er 19.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av Snikendeugle »

Full kasko, ja :)


Angående diskusjonen rundt "R" sykler, så tror jeg det er 80% svada. Av det jeg har sett så langt hvor folk har sammenlignet forsikringspriser her inne, er det ikke store forskjellene på en "ikke-R" sykkel og en "R" sykkel fra samme tiår.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

JavaUpdate
Innlegg: 96
Registrert: 22 des 2013, 02:07
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R Svart
Sted: Bergen

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av JavaUpdate »

Snikendeugle skrev:Full kasko, ja :)


Angående diskusjonen rundt "R" sykler, så tror jeg det er 80% svada. Av det jeg har sett så langt hvor folk har sammenlignet forsikringspriser her inne, er det ikke store forskjellene på en "ikke-R" sykkel og en "R" sykkel fra samme tiår.

Hvilken forsikring bør man ha på en Ninja 250R sykkel som eg kjøper la oss si brukt til ca. 40K.

GHvilken forsikring bør eg ha ? Full kasko, delkasko eller bare ansvar (som eg uansett må ha)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av Snikendeugle »

Om du bor på, eller parkerer ofte på litt "utsatte" steder er det ihvertfall lurt å prøve å få med tyveriforsikring. Det er somregel bare i full kasko (skyt meg om jeg tar feil).
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av ojda »

Snikendeugle skrev:Om du bor på, eller parkerer ofte på litt "utsatte" steder er det ihvertfall lurt å prøve å få med tyveriforsikring. Det er somregel bare i full kasko (skyt meg om jeg tar feil).

Det er en glede å fortelle deg at "BANG!! du er død"
Delkasko, også ofte kalt brann/tyveri, som forklarer seg selv.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23383
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Full kasko, ja :)


Angående diskusjonen rundt "R" sykler, så tror jeg det er 80% svada. Av det jeg har sett så langt hvor folk har sammenlignet forsikringspriser her inne, er det ikke store forskjellene på en "ikke-R" sykkel og en "R" sykkel fra samme tiår.
Så veldig svada er det nok ikke...
hornet.PNG
cbr.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23383
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av Bjerknez »

Må rette meg selv litt...

Jeg ser jo at Honda CBR600F er en riktigere kandidat og sammenligne med enn CB600 Hornet, men faktum er nå uansett at CBR600F koster like mye å forsikre som CBR600RR, mens CB600F Hornet koster halvparten av dette hos storebrand. CBR600F og CB600F Hornet er vel ganske så like i effekt er dem ikke det da?

JavaUpdate
Innlegg: 96
Registrert: 22 des 2013, 02:07
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R Svart
Sted: Bergen

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av JavaUpdate »

Dette er IF sitt tilbud på DELKASKO på Ninja250R/300
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av ojda »

Det kan vel kansje vise seg å bli de best anvente 75 kronene du bruker på en månte.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

JavaUpdate
Innlegg: 96
Registrert: 22 des 2013, 02:07
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R Svart
Sted: Bergen

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av JavaUpdate »

ojda skrev:Det kan vel kansje vise seg å bli de best anvente 75 kronene du bruker på en månte.
De 75 kronene har INGEN betydning. Da velger eg eller DELKASKO istedenfor bare ansvar. Da det er så liten forskjell.

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av MH434 »

Bjerknez skrev:
Snikendeugle skrev:Full kasko, ja :)


Angående diskusjonen rundt "R" sykler, så tror jeg det er 80% svada. Av det jeg har sett så langt hvor folk har sammenlignet forsikringspriser her inne, er det ikke store forskjellene på en "ikke-R" sykkel og en "R" sykkel fra samme tiår.
Så veldig svada er det nok ikke...
hornet.PNG
cbr.PNG
Merkelig at det skiller så mye...
Min 2013 ZX10R kom på 6k hos IF 60% full kasko. Hvorfor noen må punge ut fem sifret beløp aner jeg ikke, men urettferdig er det iallefall.
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23383
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av Bjerknez »

MH434 skrev:
Bjerknez skrev:
Snikendeugle skrev:Full kasko, ja :)


Angående diskusjonen rundt "R" sykler, så tror jeg det er 80% svada. Av det jeg har sett så langt hvor folk har sammenlignet forsikringspriser her inne, er det ikke store forskjellene på en "ikke-R" sykkel og en "R" sykkel fra samme tiår.
Så veldig svada er det nok ikke...
hornet.PNG
cbr.PNG
Merkelig at det skiller så mye...
Min 2013 ZX10R kom på 6k hos IF 60% full kasko. Hvorfor noen må punge ut fem sifret beløp aner jeg ikke, men urettferdig er det iallefall.
Som sagt, så er nok dette bare en måte for forsikringsselskapet og fortelle at dem ikke vil ha deg som kunde. Så sant du da ikke punger ut. Veldig ofte så tror jeg prisen øker i takt med antall R'er i navnet.

En ting er vel selve ulykkene, men kanskje en like stor grunn til økt premere er nok fare for tyveri. En sykkel som feks. Yamaha R1 er nok høyt på listen til dem kriminelle :)

Svar