Hvorfor du IKKE skal bestille dekk fra nettet..

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
ZZR-Erling

Re: Hvorfor du IKKE skal bestille dekk fra nettet..

Legg inn av ZZR-Erling »

Vel, erfaringsvis de siste årene, så har jeg "fått fordekket på kjøpet" ved kjøp av ett sett, kontra her på berget. Også slipper jeg å dra noen steder. Tollpost legger de jo etter avtale på trappa mi :)

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Hvorfor du IKKE skal bestille dekk fra nettet..

Legg inn av MrPitlane »

Jeg har handla fra motorsykkeldekk.com en rekke ganger, og har bare positive opplevelser. De gangene det har vært noe å klage på har dekka ligget hos speditør en uke før jeg blir varslet, og avtalt leveringsdato utsatt. Fikk da dekkene levert i Taxi, etter at jeg ringte og klaget. God service Tollpost.

Redd for at dette kan bli en synsetråd på lik linje med Biltema deler og olje.

Hadde vært gøy om trådstarter fikk mer info fra dekkforhandler i Norge, som kan underbygge påstanden om B-vare. Er veldig skeptisk til påstanden da jeg betviler at Bridgestone, Pirelli og de andre dekkleverandørene tør å gamble med omdømmet ved å selge skrot.

Min erfaring har og vært at dekk fra Motorsykkeldekk.com i endel tilfeller har vært ferskere enn dekk levert fra mc firmaer i oslo-området.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvorfor du IKKE skal bestille dekk fra nettet..

Legg inn av simpson »

MrPitlane skrev:Jeg har handla fra motorsykkeldekk.com en rekke ganger, og har bare positive opplevelser. De gangene det har vært noe å klage på har dekka ligget hos speditør en uke før jeg blir varslet, og avtalt leveringsdato utsatt. Fikk da dekkene levert i Taxi, etter at jeg ringte og klaget. God service Tollpost.

Redd for at dette kan bli en synsetråd på lik linje med Biltema deler og olje.

Hadde vært gøy om trådstarter fikk mer info fra dekkforhandler i Norge, som kan underbygge påstanden om B-vare. Er veldig skeptisk til påstanden da jeg betviler at Bridgestone, Pirelli og de andre dekkleverandørene tør å gamble med omdømmet ved å selge skrot.

Min erfaring har og vært at dekk fra Motorsykkeldekk.com i endel tilfeller har vært ferskere enn dekk levert fra mc firmaer i oslo-området.
Bare vent til Biltema begynner å selge dekk til gatesykler.
Da skal du se at de er like gode som alt annet bare til en tredel av prisen.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvorfor du IKKE skal bestille dekk fra nettet..

Legg inn av SuperMorten »

Jeg har fått på døra og byttet selv, og jeg har levert sykkel til service, og fått byttet dekk samtidig. Det ene koster dobbelt så mye som det andre. Jeg tenker at det blir litt etter dagsform og lommebok. Dersom jeg ikke har stort annet å gjøre, er det greit å legge om selv. Dersom jeg ikke har tid, tar jeg det sammen med service, og betaler deretter...
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hvorfor du IKKE skal bestille dekk fra nettet..

Legg inn av LordShaft »

Her i Bergen, på min lokale pusher snakker vi ca 1.800,- i forskjell om en bestiller på nett eller kjøper dekkene å får de omlagt hos forhandler.

To forhandlere her har skjønt at de måtte redusere prisene fra 5.600 til 4.300,- for å kunne konkurrere med internett forhandlerne. Eneste grunnen til at jeg kjøper dekkene mine hos forhandler er den utrolige gode servicen jeg får hver gang!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvorfor du IKKE skal bestille dekk fra nettet..

Legg inn av simpson »

SuperMorten skrev:Jeg har fått på døra og byttet selv, og jeg har levert sykkel til service, og fått byttet dekk samtidig. Det ene koster dobbelt så mye som det andre. Jeg tenker at det blir litt etter dagsform og lommebok. Dersom jeg ikke har stort annet å gjøre, er det greit å legge om selv. Dersom jeg ikke har tid, tar jeg det sammen med service, og betaler deretter...
Jeg regner med at du avballanserer? Og det er vel ikke gratis?
Hvor mye hadde du betalt for omlegging og ballansering instedenfor bare ballansering?

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvorfor du IKKE skal bestille dekk fra nettet..

Legg inn av SuperMorten »

simpson skrev:
SuperMorten skrev:Jeg har fått på døra og byttet selv, og jeg har levert sykkel til service, og fått byttet dekk samtidig. Det ene koster dobbelt så mye som det andre. Jeg tenker at det blir litt etter dagsform og lommebok. Dersom jeg ikke har stort annet å gjøre, er det greit å legge om selv. Dersom jeg ikke har tid, tar jeg det sammen med service, og betaler deretter...
Jeg regner med at du avballanserer? Og det er vel ikke gratis?
Hvor mye hadde du betalt for omlegging og ballansering instedenfor bare ballansering?
Ser at du pirker, men jeg har denne, og hvis jeg husker riktig, stemte det ganske bra med de loddene som satt på felgen fra før. Jeg har også kjøpt lodd, fra Biltema (Grøss.. :-)å ) , og ganske riktig ikke noe av dette er gratis. Hjulbalansereren koster 299 i dag. Husker ikke, men tipper den kostet omtren det samme når jeg kjøpte den for et par år siden. Loddene koster 16,90 for 8 x 5g. Til sammenligning mener jeg (blir bare på hukommelsen dette), at jeg betalte noe i overkant av 2000 for nytt dekk, ferdig omlagt. Leverte sykkelen til verkstedet og fikk den tilbake med ny fersk gummi, og jeg kunne bare kjøre..

Om en handler dekk hjemme eller på nett, utgjør ikke den store forskjellen. Det er om du er villig til å gjøre det selv eller ikke som merkes på lommeboka. Synes forøvrig det er merkelig hvor gjerrige folk er når det kommer til vedlikehold og utstyr. Først kjøper man en sykkel til kanskje flere 100.000, og så skal man altså spare et par hundrelapper i året på dekk...?
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvorfor du IKKE skal bestille dekk fra nettet..

Legg inn av simpson »

Neida, pirker ikke, bare minner om.
For meg ligger dekkkostnader på ca 3000 pr år.
Gidder ikke å lete eller bestille på nett for å få ned prisen.
Det er det koster.

Brukeravatar
Togmannen
Innlegg: 121
Registrert: 23 jul 2010, 11:53
Motorsykkelen din: Kawa Ninja1000Sx, Kawa Er-6n 2007
Sted: Oslo

Re: Hvorfor du IKKE skal bestille dekk fra nettet..

Legg inn av Togmannen »

gorbys skrev:Har bestilt fra både dekkonline og motorsykkeldekk.com en haug med ganger, aldri noe problem og dekka har kommet på døra innen ei uke. Og du er sikker på at det er dekka som hadde kast og ikke felgene? Billigfelger trenger ofte mye lodd er min erfaring.

Sent from my C6903 using Tapatalk
Ja. Ikke noe problem å se på dekkene at de var urunde og hadde sideveis kast. I tillegg var dette ikke noen billigfelger, og da det var omtrent like mye lodd på alle 4 hjulene så er uansett sjansen for dette utrolig liten.

Har aldri hatt noe i nærheten så mye lodd på noen av hjulene jeg noen sinne har hatt som har hatt før, og det må være i hvertfall 30-40 sett. Alle disse har vært kjøpt igjennom importøren.
Kjør som om ingen andre ser deg.

Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007

X-Honda Vfr 800 2009

Brukeravatar
Togmannen
Innlegg: 121
Registrert: 23 jul 2010, 11:53
Motorsykkelen din: Kawa Ninja1000Sx, Kawa Er-6n 2007
Sted: Oslo

Re: Hvorfor du IKKE skal bestille dekk fra nettet..

Legg inn av Togmannen »

Flanker skrev:Har aldri hatt noen problemer med dekkonline.com - Verken med levering eller kvaliteten på dekkene. Trådstarters opplevelse av dem er nok ikke representativ, og når man bestiller noe på nett like før jul må man regne med lang leveringstid. Da er kapasitet hos speditører sprengt, selv om det ikke unnskylder det første rotet du opplevde.

Og dette med forskjellig sortering/kvalitet er påstander som stadig kommer fra forhandlersiden i Norge. Men jeg har enda til gode å se påstanden dokumentert eller bekreftet av dekkprodusentene, og inntil det skjer anser jeg dette som ren skremselspropaganda fra avansesugne dekkforhandlere for å sverte en mye billigere konkurrent. Så det så!
"like før jul"? Da har du samme definisjonen som handelstanden.. Var nesten 2 måneder før jul. Dvs 17% av året.

For den såkalte "skremselspropagandaen", så er ikke dette noe i nærheten. Dette er min opplevelse, og min samtale med verkstedet som hadde opplevd det før. Og amerikanske consumerreports er tydelig enig:

http://autopedia.com/bbs/tires/messages/5956.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"He is correct in what he says to a certain extent. Tire
manufacturers make all the tires that go to the car manufacturers and
to after-market on the same machines. However, they then quality
check 100% of the produced tires, as the manufacture of tires can be
hit and miss. The best quality tires usually go to the OE
manufacturers, the next grade usually to the tire stores and the 3rd
grade usually go to the discount stores."
Og hvem husker ikke jukset med fabrikkene til Goodyear når du kjøpte de populære F1 dekka? Thaidekka var jo søppel sammenlignet med de tyske. Skal sjekke produksjonsland på disse bare bare prolapsen blir litt bedre og jeg kommer meg ned i kjelleren.

ed:regnefeil
Sist redigert av Togmannen den 13 jan 2014, 04:47, redigert 1 gang totalt.
Kjør som om ingen andre ser deg.

Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007

X-Honda Vfr 800 2009

Brukeravatar
Togmannen
Innlegg: 121
Registrert: 23 jul 2010, 11:53
Motorsykkelen din: Kawa Ninja1000Sx, Kawa Er-6n 2007
Sted: Oslo

Re: Hvorfor du IKKE skal bestille dekk fra nettet..

Legg inn av Togmannen »

MrPitlane skrev:Jeg har handla fra motorsykkeldekk.com en rekke ganger, og har bare positive opplevelser. De gangene det har vært noe å klage på har dekka ligget hos speditør en uke før jeg blir varslet, og avtalt leveringsdato utsatt. Fikk da dekkene levert i Taxi, etter at jeg ringte og klaget. God service Tollpost.

Redd for at dette kan bli en synsetråd på lik linje med Biltema deler og olje.

Hadde vært gøy om trådstarter fikk mer info fra dekkforhandler i Norge, som kan underbygge påstanden om B-vare. Er veldig skeptisk til påstanden da jeg betviler at Bridgestone, Pirelli og de andre dekkleverandørene tør å gamble med omdømmet ved å selge skrot.

Min erfaring har og vært at dekk fra Motorsykkeldekk.com i endel tilfeller har vært ferskere enn dekk levert fra mc firmaer i oslo-området.
God ide. Skal sende en mail til importøren av Michelin i Norge. Uansett spiller tydeligvis ikke det at det er et kjent merke når de selger sånne søppeldekk.

ps: Sendt mail til Michelin Norge og spurt. Skal poste svaret hvis det kommer noe :)
Kjør som om ingen andre ser deg.

Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007

X-Honda Vfr 800 2009

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Hvorfor du IKKE skal bestille dekk fra nettet..

Legg inn av MrPitlane »

Togmannen skrev:
MrPitlane skrev:Jeg har handla fra motorsykkeldekk.com en rekke ganger, og har bare positive opplevelser. De gangene det har vært noe å klage på har dekka ligget hos speditør en uke før jeg blir varslet, og avtalt leveringsdato utsatt. Fikk da dekkene levert i Taxi, etter at jeg ringte og klaget. God service Tollpost.

Redd for at dette kan bli en synsetråd på lik linje med Biltema deler og olje.

Hadde vært gøy om trådstarter fikk mer info fra dekkforhandler i Norge, som kan underbygge påstanden om B-vare. Er veldig skeptisk til påstanden da jeg betviler at Bridgestone, Pirelli og de andre dekkleverandørene tør å gamble med omdømmet ved å selge skrot.

Min erfaring har og vært at dekk fra Motorsykkeldekk.com i endel tilfeller har vært ferskere enn dekk levert fra mc firmaer i oslo-området.
God ide. Skal sende en mail til importøren av Michelin i Norge. Uansett spiller tydeligvis ikke det at det er et kjent merke når de selger sånne søppeldekk.

ps: Sendt mail til Michelin Norge og spurt. Skal poste svaret hvis det kommer noe :)
Glimmers. Venter i spenning, og på at sola snart skal gjøre det mer aktuellt å kjøre mc enn snøfreser.

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: Hvorfor du IKKE skal bestille dekk fra nettet..

Legg inn av MKH88 »

Har kjøpt mange dekk fra dekkonline, har vært fornøyd med kvaliteten på de hver gang. Har også lagt de om og balansert de selv og kan ikke si at jeg merker at de er noe særlig forskjellige fra dekk kjøpt fra andre steder.

Det jeg faktisk har vært borti er ved kjøp av vinterdekk fra dekkonline, er at det har blitt bestilt dekk etter spec fra f.eks testvinneren i en dekktest, men at dekket som kommer er beregnet på tyskland og øst-europa, dvs en noe hardere gummiblanding beregnet for mindre snø og is enn det vi har. Ikke alltid like heldig. =)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvorfor du IKKE skal bestille dekk fra nettet..

Legg inn av SuperMorten »

MKH88 skrev: Det jeg faktisk har vært borti er ved kjøp av vinterdekk fra dekkonline, er at det har blitt bestilt dekk etter spec fra f.eks testvinneren i en dekktest, men at dekket som kommer er beregnet på tyskland og øst-europa, dvs en noe hardere gummiblanding beregnet for mindre snø og is enn det vi har. Ikke alltid like heldig. =)
Men dét handler ikke om at det er 2.sortering eller noen form for B-vare, men snarere en geografisk misforståelse, evt. uvitenhet?
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: Hvorfor du IKKE skal bestille dekk fra nettet..

Legg inn av MKH88 »

SuperMorten skrev:
MKH88 skrev: Det jeg faktisk har vært borti er ved kjøp av vinterdekk fra dekkonline, er at det har blitt bestilt dekk etter spec fra f.eks testvinneren i en dekktest, men at dekket som kommer er beregnet på tyskland og øst-europa, dvs en noe hardere gummiblanding beregnet for mindre snø og is enn det vi har. Ikke alltid like heldig. =)
Men dét handler ikke om at det er 2.sortering eller noen form for B-vare, men snarere en geografisk misforståelse, evt. uvitenhet?
Det er jeg enig i, tror ikke de store dekkmerkene tar sjangsen på noe B-vare salg.

Svar