Jørgen`s alt-mulig-prat.! 04 R1. Skifte av gaffeltetning på gang.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: Nybegynner prøver "blogging"

Legg inn av Jørgen L »

Var et lite gløtt med sol i sta, så veltet meg ut av sofaen og tok noen bilder av R1`n.. Er utenfor huset, så ikke fokuser på omgivelser :redface


Har også fått rullet på noen mil etter et par paracet og en god dose otrivin mentol! Trivelig med krafig forkjølelse :sorry


I alle fall, her kommer litt bilder av den siste invisteringen.!
R1 2sept.jpg
R1 2sept-2.jpg
R1 2sept-3.jpg
R1 2sept-4.jpg
R1 2sept-5.jpg
R1 2sept-6.jpg
R1 2sept-7.jpg
R1 2sept-8.jpg
R1 2sept-9.jpg
R1 2sept-10.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: Nybegynner prøver "blogging"

Legg inn av Jørgen L »

...og de to siste
R1 2sept-11.jpg
R1 2sept-12.jpg

Thats all folks!! :prop:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)

Legg inn av DrGreve »

Jeg liker fargekombinasjonen :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)

Legg inn av Elruts84 »

Hei hei

Velkommen skal du være :-) Alltid kjekt når nye kommer og blir med.
Flott sykkel både R1 og R6 :-)

Lykke til videre og fortsett og kos deg på veiene :-)

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23145
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)

Legg inn av Bjerknez »

Synes det er litt artig med denne plastrakett vs cruiser holdningen jeg da :)
Det blir liksom litt mer diskusjon og "spenning" samt humoristiske innskudd inni mellom :)

Har for meg at de yngre ofte sverger til plastraketter som første sykkel da fart og aktiv kjøring styrker egoet på et vis. For oss litt eldre som opplever lugging når man driter så er nok oftest voksne cruisere som er tingen :)
Unntak finnes så klart :)

Sån... nå har jeg sikkert tent lunta, så nå stikker jeg! :notlistening :erte

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)

Legg inn av Jørgen L »

DrGreve skrev:Jeg liker fargekombinasjonen :)

Mm? Jeg var litt usikker i starten.. Eller de få timene som gikk fra jeg så den til jeg kjøpte. Men har begynt og likt den bedre og bedre. Følger jo som sagt med sort og sølv orginalkåpe, så har jo mulighet til å bytte. Selv er jeg meget svar for orginal blå r1, men har liksom ikke dukket opp noe skikkelig interessant! :)
Elruts84 skrev:Hei hei

Velkommen skal du være :-) Alltid kjekt når nye kommer og blir med.
Flott sykkel både R1 og R6 :-)

Lykke til videre og fortsett og kos deg på veiene :-)

Elruts
Takk for det :) Har vel bare økt mc-interessen siden jeg startet oppkjøringen, så håper det ikke bare er en flopp!

Det skal jeg gjør ja, absolutt. Stortriver hver gang jeg hopper på sykkelen!
Elolz skrev:Velkommen, flott sykkel! Bra med flere plastraketter her inne så ikke nebbdyra tar helt over :thumleft
Takker! Hehe, viktig med kontraster! Vi er alle forskjellige på hva vi ønsker, så fint at det er variasjon! :)
Bjerknez skrev:Synes det er litt artig med denne plastrakett vs cruiser holdningen jeg da :)
Det blir liksom litt mer diskusjon og "spenning" samt humoristiske innskudd inni mellom :)

Har for meg at de yngre ofte sverger til plastraketter som første sykkel da fart og aktiv kjøring styrker egoet på et vis. For oss litt eldre som opplever lugging når man driter så er nok oftest voksne cruisere som er tingen :)
Unntak finnes så klart :)

Sån... nå har jeg sikkert tent lunta, så nå stikker jeg! :notlistening :erte
Er det en liten kamp altså? Kan jo være morsomt det, så lenge det foregår på en "saklig" måte med en hyggelig tone :) Men som jeg sier lengre oppe; vi er alle forskjellige, så delte meninger vil det være om det meste!

Det tror jeg du har litt rett i. Motard / R-sykkel er det som trigger mange som første sykkel.. Det har nok noe med alder og gjøre også, at det er spenning/adrenalin/status osv, og at man kanskje etterhvert går over til en mere sport-touring/chopper/vanlig MC..

Du tenner ingen lunte her i gården i alle fall :) Jeg respekterer at folk har egne meninger og ønsker, og ønsker at folk er samme tilbake :) (Ikke missforstå, mener ikke at noe som er skrevet her er "det er mye bedre enn det"-utsagn!

...siden vi er inne på xxxx vs xxxx... Jeg er aktiv bruker på bimmers-forumet.. Der er orginalpolitiet sykelig opptatt av å kritisere de som senker, har på andre felger osv osv, mens de som bygger om / modifiserer en bil aldri kritiserer en orginalbil :)

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)

Legg inn av Epylypzon »

Jørgen L skrev:
DrGreve skrev:Jeg liker fargekombinasjonen :)

Mm? Jeg var litt usikker i starten.. Eller de få timene som gikk fra jeg så den til jeg kjøpte. Men har begynt og likt den bedre og bedre. Følger jo som sagt med sort og sølv orginalkåpe, så har jo mulighet til å bytte. Selv er jeg meget svar for orginal blå r1, men har liksom ikke dukket opp noe skikkelig interessant! :)
Elruts84 skrev:Hei hei

Velkommen skal du være :-) Alltid kjekt når nye kommer og blir med.
Flott sykkel både R1 og R6 :-)

Lykke til videre og fortsett og kos deg på veiene :-)

Elruts
Takk for det :) Har vel bare økt mc-interessen siden jeg startet oppkjøringen, så håper det ikke bare er en flopp!

Det skal jeg gjør ja, absolutt. Stortriver hver gang jeg hopper på sykkelen!
Elolz skrev:Velkommen, flott sykkel! Bra med flere plastraketter her inne så ikke nebbdyra tar helt over :thumleft
Takker! Hehe, viktig med kontraster! Vi er alle forskjellige på hva vi ønsker, så fint at det er variasjon! :)
Bjerknez skrev:Synes det er litt artig med denne plastrakett vs cruiser holdningen jeg da :)
Det blir liksom litt mer diskusjon og "spenning" samt humoristiske innskudd inni mellom :)

Har for meg at de yngre ofte sverger til plastraketter som første sykkel da fart og aktiv kjøring styrker egoet på et vis. For oss litt eldre som opplever lugging når man driter så er nok oftest voksne cruisere som er tingen :)
Unntak finnes så klart :)

Sån... nå har jeg sikkert tent lunta, så nå stikker jeg! :notlistening :erte
Er det en liten kamp altså? Kan jo være morsomt det, så lenge det foregår på en "saklig" måte med en hyggelig tone :) Men som jeg sier lengre oppe; vi er alle forskjellige, så delte meninger vil det være om det meste!

Det tror jeg du har litt rett i. Motard / R-sykkel er det som trigger mange som første sykkel.. Det har nok noe med alder og gjøre også, at det er spenning/adrenalin/status osv, og at man kanskje etterhvert går over til en mere sport-touring/chopper/vanlig MC..

Du tenner ingen lunte her i gården i alle fall :) Jeg respekterer at folk har egne meninger og ønsker, og ønsker at folk er samme tilbake :) (Ikke missforstå, mener ikke at noe som er skrevet her er "det er mye bedre enn det"-utsagn!

...siden vi er inne på xxxx vs xxxx... Jeg er aktiv bruker på bimmers-forumet.. Der er orginalpolitiet sykelig opptatt av å kritisere de som senker, har på andre felger osv osv, mens de som bygger om / modifiserer en bil aldri kritiserer en orginalbil :)
Er det så "ille" der da? Er vel værre på bmwccn forumet? Var ihvertfall det før i tiden når jeg var der inne. :lol
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)

Legg inn av Carpa »

Fin blogg du har laget her, og du er grådig flink til å ta bilder :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)

Legg inn av Epylypzon »

Elolz skrev:
Bjerknez skrev:Synes det er litt artig med denne plastrakett vs cruiser holdningen jeg da :)
Det blir liksom litt mer diskusjon og "spenning" samt humoristiske innskudd inni mellom :)

Har for meg at de yngre ofte sverger til plastraketter som første sykkel da fart og aktiv kjøring styrker egoet på et vis. For oss litt eldre som opplever lugging når man driter så er nok oftest voksne cruisere som er tingen :)
Unntak finnes så klart :)

Sån... nå har jeg sikkert tent lunta, så nå stikker jeg! :notlistening :erte
Var mer racing vs adventure (forskjerm ser ut som nebb) jeg tenkte på ;-) Er utrolig mye fordommer ute å går med racingsykler, er ikke sjeldent ungdomsbiler gir bånn gass i håp om at jeg skal kappe med de, noe jeg har null interesse av :roll Har også opplevd godt voksne motorsyklister som fraråder racingsykler og hevder de er rene drapsmaskiner, og er alltids noen som kjenner noen som drepte seg på en racingsykkel. Men det går faktisk fint an å kjøre en racingsykkel uten å riske lappen og livet til stadighet og samtidig være under 25. For min del er det styregeometri/sittestilling som føles riktig fremoverlent i tillegg til utseende som lokker.

Skal være litt sånn "kamp" mellom de forskjellige sykkeltypene og merkene, blir bare gøy av det :-) Og alltid gøy når man møter på andre som "har skjønt det" :-)

Om det lugger er det på tide å gå etter hekksaksa :knegg

Forskjellige meninger er bare sunt :thumleft :thumleft
Selv liker jeg veldig godt å kjøre R sykkel (hadde en i 3 år, det var førstesykkelen). Det jeg ikke likte så godt var turmulighetene.
Hadde jeg hatt nok penger hadde jeg helt klart hatt en R sykkel stående. Men, WR`en får duge til lek.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)

Legg inn av Jørgen L »

Epylypzon skrev:
Er det så "ille" der da? Er vel værre på bmwccn forumet? Var ihvertfall det før i tiden når jeg var der inne. :lol
Til tider er det vel det ja ! Er ikke veldig aktiv på CCN-forumet egentlig, men innimellom så oppdaterer jeg tråden på E30`n :) Har faktisk ikke sett så mye av det på CCN, men det kan jo være fordi det ikke er forferdelig stor aktivitet der pr dags dato.

Carpa skrev:Fin blogg du har laget her, og du er grådig flink til å ta bilder :thumleft
Tusen takk! :) Foto er en av tre hobbyer jeg har, så det blir en del bilder ila året :) Av de jeg har lagt inn på MAC`en i år nærmer det seg 5000 bilder, da med en "daff" periode frem til i vår. Kameraet er meg i bilen, på jobb og i ryggsekken på lengre turer med MC.:)

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)

Legg inn av Jørgen L »

Elolz skrev:
Skal være litt sånn "kamp" mellom de forskjellige sykkeltypene og merkene, blir bare gøy av det :-) Og alltid gøy når man møter på andre som "har skjønt det" :-)

Om det lugger er det på tide å gå etter hekksaksa :knegg

:lol
Epylypzon skrev: Forskjellige meninger er bare sunt :thumleft :thumleft
Selv liker jeg veldig godt å kjøre R sykkel (hadde en i 3 år, det var førstesykkelen). Det jeg ikke likte så godt var turmulighetene.
Hadde jeg hatt nok penger hadde jeg helt klart hatt en R sykkel stående. Men, WR`en får duge til lek.
Helt klart! :thumleft

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)

Legg inn av Jørgen L »

Fremdekket mitt begynner og bli slitt, så er nødt til å kjøpe nytt. Er det big-deal om jeg handler dekk nå selv om den snart skal inn til lagring, eller er det bedre og vente til våren?

Anbefalinger? Kjørte Dunlop Roadmax på R6`n og var meget fornøyd med de. Foran nå sitter et veldig hardt dekk som jeg ikke er helt komfortabel med, samt at det i tillegg har slitasje som også bidrar til litt nervøs kjøring.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)

Legg inn av TBI81 »

Har nok lite å si, like greit å ha det klart når våren kommer ;-) Skjelden man får helt fersk gummi uansett (bare sjekk dot'en). Pene sykler forresten :thumleft

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)

Legg inn av RuneMC »

Bare handle/bytte dekk nå - et halvår fra eller til er ingenting.

Pluss hvis du beregner å kjøre noe i høst så har du best grep når du trenger det, og du er klar til våren (da er det jo også fordel med godt grep).
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)

Legg inn av Jørgen L »

TBI81 skrev:Har nok lite å si, like greit å ha det klart når våren kommer ;-) Skjelden man får helt fersk gummi uansett (bare sjekk dot'en). Pene sykler forresten :thumleft

Ja, det jeg også tenker :) Dot`n blir alltid sjekket både på bil og MC ;)

Takk for det :)


RuneMC skrev:Bare handle/bytte dekk nå - et halvår fra eller til er ingenting.

Pluss hvis du beregner å kjøre noe i høst så har du best grep når du trenger det, og du er klar til våren (da er det jo også fordel med godt grep).

:thumleft

Ja, jeg kjører så lenge det går. Kort vei inn til vinterlagring. I fjor ble vel siste turen i slutten av oktober, dog ikke heeelt strøken temp :)

Svar