SLETT!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Erfaring med ASKER MC SENTER

Legg inn av AJ »

Geso skrev:
AJ skrev: Regner med at trådstarter ikke har noe i mot dette.

AJ

Tror ikke trådstarter (rent generelt) bør få lov til å mene noe om dette.
Dersom dette blir en "fast" regel, og implementeres i regelverket, er kanskje terskelen for å skrive usaklige negative innlegg noe høyere?
(Sier ikke at det er tilfellet her.)

:-) Geso
Sant det, Geso.
Litt lite gjennomtenkt av meg den uttalelsen der... :redface
Uansett så har verksted/forhandler nå fått en e-post fra meg hvor de gis mulighet til å kommentere kritikken - enten ved å opprette en egen brukerkonto eller ved å formidle sitt budskap til forumet i en e-post til meg.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Erfaring med ASKER MC SENTER

Legg inn av JohnnyTh »

AJ skrev:
Geso skrev:Rent generelt bør alle som får "beskyldninger" og negative omtaler få en sjanse å gi ett tilsvar.
Som en generell regel foreslår jeg at det alltid sendes en mail til aktuelt firma med link til tråd, slik at de er informert og har mulighet til å svare dersom de ønsker.

Ha en fin kveld

:-) Geso
Dette høres ut som en god idé.

Tror ikke jeg bruker særlig lang betenkningstid på dette og fyrer avgårde en epost til butikken med henvisning til denne tråden.
Regner med at trådstarter ikke har noe i mot dette.

AJ
God idee, så kan de se at ting blir kjent. Kan føre til at de passer på å ikke gjøre samme feilen igjen. Så kan det bli bedre for oss alle. Sist jeg kjøpte dekk så var det inkludert omleggning, helt til jeg skulle hente dekket da var det pluss. Dette var Oves Mc shop i Lyngdal. Jeg påpekte dette og fikk riktig pris med en gang :thumleft fikk og låne verkstedbenk for å lodde i nytt batteri i dekktrykk sensoren. Fantastisk service!
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Erfaring med ASKER MC SENTER

Legg inn av ojda »

Jeg klør meg jo litt i hue jeg, over at en som er misfornøyd med Asker Mc.
Hemningsløst reklamerer for Hjelpis, og skryter av at deres service er 10x bedre.
Kun har hatt lappen i noen få dager. Hvor kommer erfaringene fra?
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Erfaring med ASKER MC SENTER

Legg inn av AJ »

JohnnyTh skrev:Fantastisk service!
Fikk også meget service hos Ove's i Lyngdal da jeg byttet dekk der mens vi var i Farsund på Norges-treff.
Trivelig folk! :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Erfaring med ASKER MC SENTER

Legg inn av PCP »

Oslogutt25xx skrev: Hvorfor skal jeg som kunde bevise eller krangle om at jeg har rett

Det som får meg til å tvile er holdningen til selskapet. For meg virker det som de ikke er opptatt av å ha fornøyde kunder.
For meg, som jobber med forsikringsskader på bil, er det nærliggende å svare at det kan være fordi kunden ikke alltid har rett...

Men ok, jeg skjønner godt frustrasjon over å bli presentert en annen pris enn den man ble forespeilet, og så at på til måtte krangle om det. Men videre skjønner jeg ikke helt hvor dette kommer fra, og hvor du vil. Om du bare fører en policy med null-toleranse for feil, eller om det er noe mer som ligger bak her.

Du er tilsynelatende misfornøyd med utfallet, men når skaden nå var skjedd, de har notert en feil pris. Hva annet enn å gi deg tjenesten for det du mener var riktig pris burde de gjort videre for at du skulle oppfattet dem som noen som var opptatt av å ha fornøyde kunder?

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Erfaring med ASKER MC SENTER

Legg inn av DrGreve »

Jeg ringte ett dekksenter i min hjemby og fikk pris på fremdekk inkludert omlegging. Når jeg kom ned med felgen ga damen i disken en pris som var 100,- kroner høyere enn avtalt. Når jeg påpekte differansen sa hun at hun kjenner håndskriften til han som mottok bestillingen, ut på verkstedet og hentet karen. Og joda, han husket prisen, men hadde kanskje knotet litt med tallene på blokka. Årsak, utrolig dårlig skrivekunnskaper :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: SLETT!

Legg inn av Intruder »

Om en rakker ned på / kritiserer en bedrift f.eks her på sida bør det være etter at eventuelle uenigheter tas opp med angjeldende bedrift personlig.. :mk
Gjerne nevn at saken kan komme f.eks på MCsiden.no i samme slengen... :vs :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: SLETT!

Legg inn av jongsanim »

Oslogutt25xx skrev:ETTER VELDIG MYE NEGATIV TILBAKEMELDING HAR JEG VALGT Å SLETTE DETTE INNLEGGET

FORUMETS BRUKERE ER TYDELIGVIS IKKE INTERESSERT I FÅ TILBAKEMLDING/ERFARING
Selvfølgelig er vi interessert i saklige tilbakemeldinger om forhandlere, men flere mener du ikke var saklig. Det er forøvrig ikke heller saklig å påstå at vi ikke er interessert.

For meg virker det som om du ikke kan stå for det du skrev da du forstod at aktuelle forhandler kunne lese dette, og du valgte deretter å slette hele greia.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: SLETT!

Legg inn av Carpa »

jongsanim skrev:
Oslogutt25xx skrev:ETTER VELDIG MYE NEGATIV TILBAKEMELDING HAR JEG VALGT Å SLETTE DETTE INNLEGGET

FORUMETS BRUKERE ER TYDELIGVIS IKKE INTERESSERT I FÅ TILBAKEMLDING/ERFARING
Selvfølgelig er vi interessert i saklige tilbakemeldinger om forhandlere, men flere mener du ikke var saklig. Det er forøvrig ikke heller saklig å påstå at vi ikke er interessert.

For meg virker det som om du ikke kan stå for det du skrev da du forstod at aktuelle forhandler kunne lese dette, og du valgte deretter å slette hele greia.

Det er alltid interessant med tilbakemeldinger på både forhandlere og verksteder, men de som kommer med disse må også regne med at det blir stilt spørsmål ifm saken. Som kjent har en sak alltid to sider og det er ikke annet en fair at motparten også skal gis en mulighet til å forsvare seg. Tilbakemeldingene bør være konstruktive og saklige fra begge parter, ellers kan det bli vanskelig å ta det seriøst.

På et forum som dette, med såpass mange brukere, når man ut til mange med sine ord og meninger, derfor er det også nødvendig å stille seg kritisk til negativ kritikk og ikke ta alt for god fisk ved første øyekast.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Svar