Bestilt meg ny mc!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
ZZR-Erling

Re: Bestilt meg ny mc!

Legg inn av ZZR-Erling »

Æljen skrev:Høres ut som en fin turmaskin det der. Gratulerer :thumleft
Takker!
Ja, nu skal flere veier prøves, har jo endel grusveier rundt om her jeg bor :)

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: Bestilt meg ny mc!

Legg inn av Alas »

Gratulerer!

Jeg må bare spørre, siden jeg driver og sikler på en Tiger 800 selv, hvorfor ikke en XC? Eller, kanskje enda bedre, hvorfor en "Roadie"? (Som jeg har sett dem betegnet som på diverse fora)

Ikke for å kritisere valget ditt, men jeg bare lurer.

Jeg har prøvekjørt dem begge og det er virkelig to forskjellige sykler det er snakk om, men herlige likefullt.

ZZR-Erling

Re: Bestilt meg ny mc!

Legg inn av ZZR-Erling »

Alas skrev:Gratulerer!

Jeg må bare spørre, siden jeg driver og sikler på en Tiger 800 selv, hvorfor ikke en XC? Eller, kanskje enda bedre, hvorfor en "Roadie"? (Som jeg har sett dem betegnet som på diverse fora)

Ikke for å kritisere valget ditt, men jeg bare lurer.

Jeg har prøvekjørt dem begge og det er virkelig to forskjellige sykler det er snakk om, men herlige likefullt.
Hei!
XC har større forhjul, 21", og er i prinsippet noe tregere å svinge enn "Roadien" som har 19", (jeg har ikke prøvd XC).
I tillegg har XC eiker for det skal være bedre i terrenget, (muligens på grus også, vet ikke), felgene flekser litt. Dette har jeg ikke bruk for, og ser også på eiker som mer "klussete". I tillegg har XC lenger fjæringsvei, noe som gjør den høyere, ( i komb med 21"), "Roadien" er passe høy og har passe fjæringsvei. En kortere fastere fjæringsvei er for meg å foretrekke iom jeg nok blir å kjøre MYE asfalt og med godt drriv ;)

Hva opplevde du som +/- med XC kontra "Roadien"?

Edit: jeg ser med andre ord på XC'n som overkill/feil til mitt bruk, også synes jeg støpte felger er penere.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Bestilt meg ny mc!

Legg inn av TBI81 »

Jøss, enda en .. Først busatrond og nå du. Må jeg bare bestill meg en sånn jeg også altså? :knegg
Gratulerer da! ;-)

ZZR-Erling

Re: Bestilt meg ny mc!

Legg inn av ZZR-Erling »

TBI81 skrev:Jøss, enda en .. Først busatrond og nå du. Må jeg bare bestill meg en sånn jeg også altså? :knegg
Gratulerer da! ;-)
Takker :)

Busatrond har vel Explorer, men ja, det er ei kraftig "konvertering" :)

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Bestilt meg ny mc!

Legg inn av joo »

Gratulerer!

Ble først paff og overrasket...
Men det er jo den vegen jeg selv har "vokst" og havnet på når det gjelder valg av type sykkel. Skulle bare oppdaget det minst ti år tidligere hvor gode eventyrstuka sykler er.

Regner med du kommer til å stortrives med denne :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

ZZR-Erling

Re: Bestilt meg ny mc!

Legg inn av ZZR-Erling »

joo skrev:Gratulerer!

Ble først paff og overrasket...
Men det er jo den vegen jeg selv har "vokst" og havnet på når det gjelder valg av type sykkel. Skulle bare oppdaget det minst ti år tidligere hvor gode eventyrstuka sykler er.

Regner med du kommer til å stortrives med denne :thumleft
Takker!
Jeg ser frem til å sette kursen inn på lange grusveier, sitte mer behagelig og til å lytte på trippeln :)

Har hatt en trippel før, i en snøskuter...de lyder bra :)

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: Bestilt meg ny mc!

Legg inn av Alas »

ZZR-Erling skrev: Hei!
XC har større forhjul, 21", og er i prinsippet noe tregere å svinge enn "Roadien" som har 19", (jeg har ikke prøvd XC).
I tillegg har XC eiker for det skal være bedre i terrenget, (muligens på grus også, vet ikke), felgene flekser litt. Dette har jeg ikke bruk for, og ser også på eiker som mer "klussete". I tillegg har XC lenger fjæringsvei, noe som gjør den høyere, ( i komb med 21"), "Roadien" er passe høy og har passe fjæringsvei. En kortere fastere fjæringsvei er for meg å foretrekke iom jeg nok blir å kjøre MYE asfalt og med godt drriv ;)

Hva opplevde du som +/- med XC kontra "Roadien"?

Edit: jeg ser med andre ord på XC'n som overkill/feil til mitt bruk, også synes jeg støpte felger er penere.
Hei. Jeg tror, men er ikke sikker, at "Roadien" har krappere styrevinkel enn XC'en også. Jeg gjorde jo den feilen at jeg gikk fra min vanlige mc, med 17" foran rett på XC'en. Den opplevdes jo da som litt tregstyrt og en anelse myk i dempingen. Jeg skulle gjerne hatt styret noen cm nærmere meg og. Når jeg da gikk over på "Roadien" føltes denne mye fastere og mer svingvillig, men jeg tror jeg ble litt lurt av den store overgangen fra min vanlige mc og til XC'en. Det er jo og en 60-65 kilo i forskjell i vekt på de to syklene, min og Triumphen vel og merke.

Ellers så hadde jo begge Arrow-potte, men db-killeren var tatt ut på "Roadien" så den føltes jo litt raskere, merkelig hvordan lyd har noe med fartsfølelse å gjøre, men det føltes nå engang sånn. XC'en har vel og en litt bredere styre mener jeg. Så "Roadien" var den jeg følte meg mest komfortabel med sånn umiddelbart, men jeg liker utseende på XC'en endel bedre, samt at jeg tror den vil vokse litt på meg. Fjæringskomponentene er vel og litt hvassere på XC'en, selv om jeg ikke er så sikker på at det betyr noe for meg ihvertfall.

Uansett så er det et vanskelig valg, hvis jeg ender opp med en Tiger da, noe jeg kanskje gjør.

Men du får nebb på den tilsvarende en XC?

ZZR-Erling

Re: Bestilt meg ny mc!

Legg inn av ZZR-Erling »

Alas skrev:
ZZR-Erling skrev: Hei!
XC har større forhjul, 21", og er i prinsippet noe tregere å svinge enn "Roadien" som har 19", (jeg har ikke prøvd XC).
I tillegg har XC eiker for det skal være bedre i terrenget, (muligens på grus også, vet ikke), felgene flekser litt. Dette har jeg ikke bruk for, og ser også på eiker som mer "klussete". I tillegg har XC lenger fjæringsvei, noe som gjør den høyere, ( i komb med 21"), "Roadien" er passe høy og har passe fjæringsvei. En kortere fastere fjæringsvei er for meg å foretrekke iom jeg nok blir å kjøre MYE asfalt og med godt drriv ;)

Hva opplevde du som +/- med XC kontra "Roadien"?

Edit: jeg ser med andre ord på XC'n som overkill/feil til mitt bruk, også synes jeg støpte felger er penere.
Hei. Jeg tror, men er ikke sikker, at "Roadien" har krappere styrevinkel enn XC'en også. Jeg gjorde jo den feilen at jeg gikk fra min vanlige mc, med 17" foran rett på XC'en. Den opplevdes jo da som litt tregstyrt og en anelse myk i dempingen. Jeg skulle gjerne hatt styret noen cm nærmere meg og. Når jeg da gikk over på "Roadien" føltes denne mye fastere og mer svingvillig, men jeg tror jeg ble litt lurt av den store overgangen fra min vanlige mc og til XC'en. Det er jo og en 60-65 kilo i forskjell i vekt på de to syklene, min og Triumphen vel og merke.

Ellers så hadde jo begge Arrow-potte, men db-killeren var tatt ut på "Roadien" så den føltes jo litt raskere, merkelig hvordan lyd har noe med fartsfølelse å gjøre, men det føltes nå engang sånn. XC'en har vel og en litt bredere styre mener jeg. Så "Roadien" var den jeg følte meg mest komfortabel med sånn umiddelbart, men jeg liker utseende på XC'en endel bedre, samt at jeg tror den vil vokse litt på meg. Fjæringskomponentene er vel og litt hvassere på XC'en, selv om jeg ikke er så sikker på at det betyr noe for meg ihvertfall.

Uansett så er det et vanskelig valg, hvis jeg ender opp med en Tiger da, noe jeg kanskje gjør.

Men du får nebb på den tilsvarende en XC?
Jepp, nebb er underveis til Alf Graarud Motor der jeg skal hente den. Synes det kler biken.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Bestilt meg ny mc!

Legg inn av joo »

ZZR-Erling skrev: Jeg ser frem til å sette kursen inn på lange grusveier, sitte mer behagelig og til å lytte på trippeln :)

Har hatt en trippel før, i en snøskuter...de lyder bra :)
Da er det bare det vanskelige dekkvalget da. I alle fall hvis du skal mye på grus.
Tripler er helt OK de. Har også hatt snøscooter, og kjørt Triumph en del år. Triumphen var faktisk svært trivelig den.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: Bestilt meg ny mc!

Legg inn av Alas »

ZZR-Erling skrev: Jepp, nebb er underveis til Alf Graarud Motor der jeg skal hente den. Synes det kler biken.
Absolutt! Ser fram til bilder, noe jeg tar som en selvfølge. Og gratulerer igjen!

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Bestilt meg ny mc!

Legg inn av RuneMC »

Ja, det får'n si - ikke det mest opplagte byttet jeg ville gjettet på - men gratulerer!
(og er det bytte eller blir det i tilleg til ZZR'n ??? )
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Bestilt meg ny mc!

Legg inn av JRO »

Dette var uventet zzr-erling, har jo sett at du har vurdert Adventure sykler. Men at det skulle bli en 800 Triumph var ikke det jeg så ville komme. Men gratulerer med ny sykkel håper du får mange fine mil med nysykkelen.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

ZZR-Erling

Re: Bestilt meg ny mc!

Legg inn av ZZR-Erling »

kz1300 skrev:Dette var uventet zzr-erling, har jo sett at du har vurdert Adventure sykler. Men at det skulle bli en 800 Triumph var ikke det jeg så ville komme. Men gratulerer med ny sykkel håper du får mange fine mil med nysykkelen.
Takker :-)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Bestilt meg ny mc!

Legg inn av SuperMorten »

Gratulerer ja :thumleft
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar