Jupp, jeg var kanskje litt uklar, men når jeg skrev toppvekt, så ligger det i vekt som skal til for at tyngdekraften overgår sentrifugalkraften, og den er forskjellig i forhold til vekt. Beklager :)jhn skrev:e du sikker ... vil ikke vekt og høyde på fører og mc spille en rolle her?DrGreve skrev:Nedleggvinkel er konstant ved samme fart uansett sykkel hvis ikke noe stopper vinkelen slik som for eksempel fothvilere og eksosanlegg.TomB skrev:Sportslig sykkel? behøver det ikke å være, ikke noe problem å kneskrape med 1200GSLordShaft skrev:
Det går helt fint an å kjøre trygt samtidig som en får kneet i asfalten. Hvertfall om du kjører en litt sportslig sykkel.
Forskjellen ligger i toppvekt når tyngdekraften overgår sentrifugalkraften og selvfølgelig feste(dekk).
Hvis alle parametre er lik(fart og radien på svingen), så er også vinkelen lik, uansett sykkel. Forskjellen ligger i hvilken vinkel dekket slipper :)
Men vinkelen er uansett lik ved lik fart, samme sporvalg i samme sving uansett sykkel... før det eventuelt slipper.