Hvor mange aktive brukere er det på MCsiden?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.

Hvor ofte er du innom MCsiden?

Hver dag
52
68%
4-6 ganger i uka
18
23%
1-3 ganger i uka
2
3%
2-3 ganger i måneden
2
3%
Av ulike årsaker kan det variere sterkt
2
3%
vet ikke, men jeg stikker innom noen ganger i løpet av året.
1
1%
 
Stemmer totalt: 77

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hvor mange aktive brukere er det på MCsiden?

Legg inn av Banditmannen »

Hvis man f.eks leser forumet med TapaTalk, får man ikke opp avstemmingen... :mk

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvor mange aktive brukere er det på MCsiden?

Legg inn av jhn »

Men uten Tapa Talk går det helt fint :thumleft

Brukeravatar
bjornen
Innlegg: 245
Registrert: 01 sep 2012, 19:17
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
Sted: Drammen

Re: Hvor mange aktive brukere er det på MCsiden?

Legg inn av bjornen »

jeg( kanskje fler??), leser de fleste innleggene,
men svarer ikke på alt, kun de emnene hvor jeg muligens har noe å bidra med ( er dette et slikt montro??? :-k )
er jeg et aktivt medlem de dagene jeg ikke skriver innlegg, men bare leser :-k

Kanskje en bør ha skrevet et innlegg " siste 30/60/90 døgn" for å regnes som aktiv????

Eller holder det at en er aktiv leser??
Ikke vet jeg

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Hvor mange aktive brukere er det på MCsiden?

Legg inn av RuneMC »

Synes det er hyggelig at det man skriver blir lest også jeg da... og om det ikke ligger for alle å skrive, så kan det jo hende de er litt aktive i bakgrunnen eller indirekte likevel. Ikke heeelt uten verdi det heller :skriver
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvor mange aktive brukere er det på MCsiden?

Legg inn av Globe »

Når jeg skriver noe, gjør jeg det for alle som muligens skulle ha interesse av å lese det og/eller se det jeg deler her inne. Så aktiviteten "leser" er absolutt helt avgjørende, like viktig som at noen er mer skriveglade/delevillige :)

En kjapp telling i registeret her, viser at i overkant av 1.200 av våre medlemmer har et eller flere innlegg i forumet siden tidspunktet for registrering. Det synes jeg er et høyt tall. Viktig for et forum å bidra til en lav terskel for det å faktisk gi nye medlemmer lyst til å skrive/dele noe på et åpent interessebasert forum.

I et annet forum (ikke MC-relatert) som jeg var mye innom tidligere, kunne man kjapt se at en stor del av antall registrerte "medlemmer" var rene spammere og "autoregistreringer" som raste rundt med mange brukerkontier og spredte likt og ulikt, maskinelt og manuelt. Dette er noe vi jobber mye med og mot for å sørge for at medlemsmassen vår fremstår som mest mulig "solid" for alle som er her, det at en bruker faktisk ER en bruker..og dermed potensiell bidragsyter i form av deling på forumet...eller drar nytte av det andre deler :thumleft

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hvor mange aktive brukere er det på MCsiden?

Legg inn av Banditmannen »

For min egen del er det i lange perioder bare mest lesing.
Grunnen til at jeg ikke skriver, kan være at jeg rett å slett ikke har noe fornuftig(eller ufornuftig :P :p ) å komme med.
Andre ganger har jeg lyst til å skrive, begynner på et innlegg, men bruke så lang tid på å formulerer svaret, at det ikke lenger er aktuelt... :-k

mekkern
Innlegg: 7664
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hvor mange aktive brukere er det på MCsiden?

Legg inn av mekkern »

Banditmannen skrev:Andre ganger har jeg lyst til å skrive, begynner på et innlegg, men bruke så lang tid på å formulerer svaret, at det ikke lenger er aktuelt...
Ikke sjelden jeg må omskrive 3-4 ganger men driter i det og sletter allt..så du er ikke alene der.. :knegg

en del skriver sjelden men dukker opp på "felles samling/tur" også-så det er ikke bare her en kan være aktiv heller..

Men poenget mitt er at jo flere som gidder å skrive et eller annet jo mer er det å lese og svare på
-ikke har vi vært plaget av latterliggjøring av spørsmål heller (utenom et par nettroll)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hvor mange aktive brukere er det på MCsiden?

Legg inn av Crinos »

Tja.. Om "Aktiv bruker" definers i hvor mye man skriver... Så er vell ting velidg veiledende...

Selv har jeg vert ekstremt lite aktiv på skrive fronten.. Men leser innom forumet 1-2 ganger om dagen via TapaTalk eller PC'n.
Hva gjør det meg til.. Passiv eller aktiv bruker ?

Den eneste rette måten å måle et forums aktivitets nivå på, er å se på antall unike treff forumet har, antall linker som linker inn til forumet, og hvor mye tilstrømninger forumet har fra søkemotorer.
http://www.mcsiden.no" onclick="window.open(this.href);return false; har ikke lite av hverken det ene eller det andre. :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Godtvoksen

Re: Hvor mange aktive brukere er det på MCsiden?

Legg inn av Godtvoksen »

Crinos skrev: Den eneste rette måten å måle et forums aktivitets nivå på, er å se på antall unike treff forumet har, antall linker som linker inn til forumet, og hvor mye tilstrømninger forumet har fra søkemotorer.
Hva som er rette måten kommer vel litt an på hvilke svar du søker. Det du never forteller ikke hvor mange som er innom hver dag eller hvor mange ganger den enkelte bruker er innom forumet osv. Personlig syntes jeg det er spennende å undersøke/vite noe om, og resultatet av undersøkelsen blir jeg svært imponert over. :thumleft

Hadde jeg skulle ha tippet på forhånd, ville jeg sagt at ca 20-30 brukere er innom hver dag.

Godtvoksen

Re: Hvor mange aktive brukere er det på MCsiden?

Legg inn av Godtvoksen »

Løfter denne litt opp igjen for å se om det kommer flere svar. 65 har svart på litt over et døgn.... :thumleft

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Hvor mange aktive brukere er det på MCsiden?

Legg inn av dag-zzr »

Godtvoksen skrev:Løfter denne litt opp igjen for å se om det kommer flere svar. 65 har svart på litt over et døgn.... :thumleft
:vs GV
Skal være litt aktiv nå. Registrer at du har byttet profilbilde. Du har vel ikke benyttet et gammelt bilde vel :scratch

Ellers er jeg innom forumet omtrent hver dag. Noen ganger tar det litt tid å lese gjennom alle de spennende og informative innleggene. Setter også pris på de litt spissformulerte innlegg og kommentarene som til tider generøst deles ut.
Et forum av bare "lesere" er et kjedelig forum :sover :[-X Det er vel bakgrunnen til mine skriverier på forumet. Er klar over at mine bidrag nok ikke løfter kvaliteten på forumet- men leserne er jo opptatt i den tiden. :-)å
Oppforderer "de tause leserne" til å taste løs :prf
Så gir vi moderatorene litt ekstra pes :yeyeye

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hvor mange aktive brukere er det på MCsiden?

Legg inn av Jompa »

Det er en viss sjanse for at hele undersøkelsen blir en tanke misvisende, ettersom det er størst sjanse for at vi som er inne på forumet daglig er de første og eneste ( ?) til å svare ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Godtvoksen

Re: Hvor mange aktive brukere er det på MCsiden?

Legg inn av Godtvoksen »

dag-zzr skrev: Registrer at du har byttet profilbilde. Du har vel ikke benyttet et gammelt bilde vel :scratch
Bildet ble tatt 2. uke i januar 2013...på Tenerife... :-)
Sist redigert av Godtvoksen den 26 feb 2013, 22:29, redigert 1 gang totalt.

Godtvoksen

Re: Hvor mange aktive brukere er det på MCsiden?

Legg inn av Godtvoksen »

Jompa skrev:Det er en viss sjanse for at hele undersøkelsen blir en tanke misvisende, ettersom det er størst sjanse for at vi som er inne på forumet daglig er de første og eneste ( ?) til å svare ?
Vel, i skrivende stund så er det 26% som har svart mindre en daglig besøk. Selvsagt er det feilmarginer ved denne undersøkelsen som alle slike undersøkelser, men jeg tror nok den er noenlunde representativ for realiteten at ca 50 brukere +/- er logget inn her daglig.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvor mange aktive brukere er det på MCsiden?

Legg inn av Globe »

Siste 24t er det 167.

Svar