Serviceintervaller mc

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Serviceintervaller mc

Legg inn av Kawasaki »

ejs skrev:
Tysnes skrev:
Kawasaki skrev:
Tysnes skrev:var det til abs, er litt spesielt med slanger inn til abs modulatoren. er en del skruing, av med tanken og under setet trankt og jævligt++ 5 timer var vel nok, og var kun et anslag.kor lang tid det tar før di morkner, hvertfall mer enn fire år.
http://www.ebay.co.uk/itm/Galfer-Black- ... 0672378%26" onclick="window.open(this.href);return false;

Send en mail til dem som selger denne slangen,og hør om de har komplett sett til moppen din. Å betale nærmere 10tusen for et sett gjør at det knyter seg i magen min :-)å Du kan jo like godt kjøpe deg ny moped.

Og ikke tror jeg at slangene dine er utslitte,om de så er fra 2007. ZX'en min fra -92 har enda originalslangene på,har vurdert å bytte dem snart.
Men jeg bremser ikke så mye :knegg
takker for linken. blir det mye styr, skifter eg bremsevæske og lar det stå til. når eg tenker meg om, så var nok bremseslangene på gamle Gpz`en min minst 15 år...
Tror heller ikke at bremseslangene er gåene,sier bare ifra at i servicemanualen til din sykkel ,
står det at de skal byttes hvert 4. år
Samme intervall er det på diverse andre sykkelmerker.
:prop:
Var ikke direkte ditt utsagn jeg siktet til,du stod bare midt i skuddlinjen :knegg Men husker jeg overhørte samtalen mellom en verkstedmann/selger,og en stakkar som skulle ha stor service på en 2-3 år gammel(ny) sykkel. Var ikke måte på hvor mye som ble anbefalt utskiftet. Mener å huske at prisoverslaget ble nærmere 30 tusen.Stakkars jævel :-)å
ikkebike.norwegianforum.net

Solo-rider
Innlegg: 786
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Serviceintervaller mc

Legg inn av Solo-rider »

Solo-rider skrev:
mekkern skrev:tror ikke dette er sammensatt som egne sider..

men en må bare sjekke det som er aktuelle kandidater-regner med dette er ved kjøpsprosess?
Ja dette ting som jeg syntes er greit og vite i en kjøpeprosess. Stor forskjell på hvor ofte en skal feks.stille ventilene på forskjellige typer sykler og derved oftere på verksted /eller i garasjen for dette.

Når en først har kjøpt en sykkel så er det veldig praktisk med en egen verkstedshåndbok.
Fikk Haynes service og verkstedshåndbok i dag... Kun noen dagers leveringstid til 209,- levert på post i butikk fra http://www.adlibris.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Serviceintervaller mc

Legg inn av RuneMC »

Apropos gummislanger, så står det i min manual bytte av div slanger etter 4 år, men på verkstedet sa de at de tar en visuell sjekk og bytter etter behov. Skulle de byttet alt helt ukritisk, ville det blitt dyrt... Forøvrig et av de største MC-verkstedene i Oslo.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar