[Forslag] "Like" knapp for posts, samt norsk regler.

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: [Forslag] "Like" knapp for posts, samt norsk regler.

Legg inn av AndreasB »

Bikeridr skrev:
AndreasB skrev:
Bikeridr skrev:
Men igjen, det er svært, svært, svært ofte Oslo og østlandsfolk som "klager" på dialekt.
Selvfølgelig, det er en av de mest irriterende tingene innen norsk skriftlig på nett. Viser mangel på forståelse av norsk skriftlig.
Jeg vil gå så langt som å si at man burde kunne stryke på skolen etter hvordan man skriver hjemme.
Sånn, dær havna du rætt i ignår-lista mi, mere oppblåsst å' blærat ijnnlægg har æ ikkje sedd på læææænge!
Ditto, men for min del er det pga du skriver som en retard :) Offense intended.

"Dær" ? Seriøst? er du 10 år gammel?

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: [Forslag] "Like" knapp for posts, samt norsk regler.

Legg inn av TBI81 »

"Here we go again", som det heter på godt norsk ..

Brukeravatar
KrankenWagen
Innlegg: 135
Registrert: 26 apr 2012, 12:21
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000R, Z1000J, ZX7R

Re: [Forslag] "Like" knapp for posts, samt norsk regler.

Legg inn av KrankenWagen »

Hanekyllingen trenger jo bare å blåse ut, ettersom sykkelen han eier er på verksted. Jeg synes vi skal vise forståelse, og være så tolerante som man pleier her! :lol
Bilde

Og folk får skrive på hva pokker språk og stil de gidder, jeg svarer ikke på innlegg jeg ikke finner lesbart uansett.

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: [Forslag] "Like" knapp for posts, samt norsk regler.

Legg inn av AndreasB »

KrankenWagen skrev:Hanekyllingen trenger jo bare å blåse ut, ettersom sykkelen han eier er på verksted. Jeg synes vi skal vise forståelse, og være så tolerante som man pleier her! :lol
Snakket nettopp med dem, de er i full gang med sykkelen min, driver å bytter ventiler. Toppen skal planslipes senere idag, og er forhåpentligvis ferdig til imorgen.
Ga beskjed om at å få på kåpe osv skal nedprioriteres, samme med bagasjebrettet :)

Gleder meg så HINSIDES til å få tilbake sykkelen, og jeg håper det er mer futt i den når jeg får den tilbake :D

Brukeravatar
KrankenWagen
Innlegg: 135
Registrert: 26 apr 2012, 12:21
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000R, Z1000J, ZX7R

Re: [Forslag] "Like" knapp for posts, samt norsk regler.

Legg inn av KrankenWagen »

AndreasB skrev: Snakket nettopp med dem, de er i full gang med sykkelen min, driver å bytter ventiler. Toppen skal planslipes senere idag, og er forhåpentligvis ferdig til imorgen.
Ga beskjed om at å få på kåpe osv skal nedprioriteres, samme med bagasjebrettet :)

Gleder meg så HINSIDES til å få tilbake sykkelen, og jeg håper det er mer futt i den når jeg får den tilbake :D

Bra greier! :twisted

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: [Forslag] "Like" knapp for posts, samt norsk regler.

Legg inn av Svein2 »

AndreasB skrev:Som emne sier:

1) Legge inn en addon (Evnt bytte forum om man må) slik at man får en "lik dette svaret" knapp.

2) Iogmed at dette er et forum med folk fra hele Norge, bør man holde seg for god til å skrive dialekt. Dialekt er muntlig, og finnes ikke i norsk skriftlig. Foreslår derfor at man setter ned en regel som tilsier at alt av sms-språk, dialekt osv er forbudt, og at man skal skrive norsk. (Bokmål eller nynorsk, men helst førstnevnte selvfølgelig)
Je kan væra enig i ener`n, men itte i toer`n. :eh

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: [Forslag] "Like" knapp for posts, samt norsk regler.

Legg inn av jhn »

AndreasB skrev: Hvorfor det tillates at folk skriver som apekatter kommer jeg aldri forstå.
AndreasB skrev: Ditto, men for min del er det pga du skriver som en retard :) Offense intended.

"Dær" ? Seriøst? er du 10 år gammel?
Men du har ikke no problem med å tillate at man kaller folk for apekatter og retard?
Seriøst? E du i midten av 20 åra eller deromkring?
(Stor forbokstav etter spørsmålstegn)
Sist redigert av jhn den 20 sep 2012, 12:14, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: [Forslag] "Like" knapp for posts, samt norsk regler.

Legg inn av jhn »

Svein2 skrev:
AndreasB skrev:Som emne sier:

1) Legge inn en addon (Evnt bytte forum om man må) slik at man får en "lik dette svaret" knapp.

2) Iogmed at dette er et forum med folk fra hele Norge, bør man holde seg for god til å skrive dialekt. Dialekt er muntlig, og finnes ikke i norsk skriftlig. Foreslår derfor at man setter ned en regel som tilsier at alt av sms-språk, dialekt osv er forbudt, og at man skal skrive norsk. (Bokmål eller nynorsk, men helst førstnevnte selvfølgelig)
Je kan væra enig i ener`n, men itte i toer`n. :eh
Nææi, "toer'n e ikke min favoritt heller, :redface men no synes æ vi e ganske utafor topic

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: [Forslag] "Like" knapp for posts, samt norsk regler.

Legg inn av TBI81 »

Ikke mat trollololet nå jhn, det bare fordrer mer artikulering. Ikke hat, vær kamerat 8)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: [Forslag] "Like" knapp for posts, samt norsk regler.

Legg inn av jhn »

TBI81 skrev:Ikke mat trollololet nå jhn, det bare fordrer mer artikulering. Ikke hat, vær kamerat 8)
Du har rett :vs

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: [Forslag] "Like" knapp for posts, samt norsk regler.

Legg inn av Kawasaki »

På et annet forum jeg pleide å frekventere,var det en lignende tusseladd som lagde en lignende tråd angående dialekt-skriving.

Han fikk heller ikke så mye medhold :sk?

Men det ble en underholdende tråd utav det. Og allerede på 2.siden her er det noen som begynner å prate om preferanser om ener- eller to'ern. Lovende :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: [Forslag] "Like" knapp for posts, samt norsk regler.

Legg inn av Crinos »

Har lest igjennom hele saken frem til hit, og selv om det var en del sitater jeg kunne tenkt å komme med så holder det med at jeg svarer på punkt 1 og punkt 2


1) Liker knapp
Min mening som bruker: Dette er ikke facebook, har ingenting med facebook å gjøre, og om enn er så forbanna lat at man ikke orker å KOMMENTERE den gode posten du åpenbart liker, så er den ikke god nok for å likes. Eventuelt bruk siter og :thumleft smiley.

Min mening som moderator: En liker knapp hadde muligens vert kjekt. Men det finnes ingen fullgode løsninger for phpBB

Min mening som siteadmin: Det er fult mulig (med beta løsning). Men beta er ustabilt og kan gi store problemer. Forløpig er mitt ønske om dette at vi ikke implementerer dette. Om AJ absolutt VIL HA.. Så skal han få, men med fraråding fra meg.

2) Nekte dialekt på forumet
Min mening som bruker: Har du problemer med at folk ikke skriver norsk bokmål. Dra til et annet forum og aldri kom tilbake!
Selv har jeg til tider problemer med å tyde hva som er skrevet. Men da dropper jeg rett og slett å lese, og begynner på neste tråd.
Med jeg klarer nå å tyde det meste.

Min mening som moderator: Vi er et forum uten det helt store begrensningene, noe jeg tror også er med på å gjøre oss så populære som det vi er. Vi har ingen krav om at enn skal skrive skole bokmål (eller nynorsk), og ikke kommer vi til å få det heller. Jeg selv sender advarsel til de som er medlemm av orddelings politiet og harselerer andre brukere med dette. Samme gjelder de som kommenterer skrivefeil. Dette hører ikke hjemme her og ønsker noen å være sensor, kan de begynne i lærer yrket.

Min mening som siteadmin: Lurer på om det finnes et auto-script som baner rettskrivningsryttere? :lol
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: [Forslag] "Like" knapp for posts, samt norsk regler.

Legg inn av TheHaughom »

Kawasaki skrev:tusseladd
:O :lol
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: [Forslag] "Like" knapp for posts, samt norsk regler.

Legg inn av NickNei »

Livet hadde blitt morsommere med mer toten-dialekt ihvertfall :thumleft

Og istedenfor "liker-knapp" kan man vel bare svare med en : :thumleft

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: [Forslag] "Like" knapp for posts, samt norsk regler.

Legg inn av evike »

Generelt: Vi er en flokk med forskjellige mennesker som faktisk innimellom møtes i levende live (bare for å unngå den nynorske forkortelsen RL) og hittil har det vært kjempekoselig!
Fint om vi kan møtes som venner ihvertfall første gang vi hilser på folk og møtes med håndhilsing og smil, i stedet for knyttnever og grimaser.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Svar