Problemer med min Kawasaki KZ650, hjelp!

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Kawa Kz650
Innlegg: 21
Registrert: 17 sep 2012, 23:19
Motorsykkelen din: Kawasaki kz650

Re: Problemer med min Kawasaki KZ650, hjelp!

Legg inn av Kawa Kz650 »

Ser greit ut, men jeger veldig dårlig i engelsk å jeg skjønner ikke hva klaringen skal være?
Jeg er overbevist om at problemet mitt må være med ventilene. Har god gnist og er rimelig sikker på at det kommer bensin frem, men eksosannlegge forblir kaldt og bare sylinder 1-2-3 er i funksjon!
Når jeg tar av plugghetten på sylinder 4 så er det ikke noe forskjell på drifta på sykkelen, men hvis jeg tar av noen av de andre så er det vesentlig forskjell :D

Kawa Kz650
Innlegg: 21
Registrert: 17 sep 2012, 23:19
Motorsykkelen din: Kawasaki kz650

Re: Problemer med min Kawasaki KZ650, hjelp!

Legg inn av Kawa Kz650 »

KrankenWagen skrev:Les i originale verkstedboken jeg linket til. Er en spesiell framgangsmåte for å gjøre dette. Ikke vanskelig.
Kan du fortelle meg ka klaringen skal være på innsuget?
Alle eksosen er innenfor godkjent klaring på alle så nå er det bare innsuget det står i.

Brukeravatar
KrankenWagen
Innlegg: 135
Registrert: 26 apr 2012, 12:21
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000R, Z1000J, ZX7R

Re: Problemer med min Kawasaki KZ650, hjelp!

Legg inn av KrankenWagen »

Er 0.08-0.18mm på begge. :prf

Kawa Kz650
Innlegg: 21
Registrert: 17 sep 2012, 23:19
Motorsykkelen din: Kawasaki kz650

Re: Problemer med min Kawasaki KZ650, hjelp!

Legg inn av Kawa Kz650 »

Da er alle innenfor kravene, så da er ikke problemet der heller :scratch
Hva i all verden skal jeg gjøre nå?
Når jeg tar av proppen fra vakum duppedingsen mellom forgasseren og innsuget så kommer det bensin ut der så da kommer det jo bensin fra forgasseren.
Sku tro at problemet er i coilen kanskje. den får gnist, men kanskje ikke rett..Skal se om æ får lånt mæ en anna coil i morgen :D

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Problemer med min Kawasaki KZ650, hjelp!

Legg inn av Jompa »

Kawa Kz650 skrev:Da er alle innenfor kravene, så da er ikke problemet der heller :scratch
Hva i all verden skal jeg gjøre nå?
Når jeg tar av proppen fra vakum duppedingsen mellom forgasseren og innsuget så kommer det bensin ut der så da kommer det jo bensin fra forgasseren.
Sku tro at problemet er i coilen kanskje. den får gnist, men kanskje ikke rett..Skal se om æ får lånt mæ en anna coil i morgen :D
Coilen er nok i orden, for hver av coilene gir strøm til to av pluggene. Nr 1 og 4, og nr 2 og 3.
Er ikke sikker på hva du mener med vakumduppedingsen, men hvis det er nippelen som står oppå forgasseren så skal det ikke komme ut bensin av den. Nippelen er for å koble på synkroniseringsverktøy (vakummåler).
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Problemer med min Kawasaki KZ650, hjelp!

Legg inn av Kawasaki »

Kawa Kz650 skrev:Når jeg tar av proppen fra vakum duppedingsen mellom forgasseren og innsuget så kommer det bensin ut der så da kommer det jo bensin fra forgasseren.
Stusser litt på det du skriver her. Skal det komme bensin ut der :-k Der skal det jo suge.


Ellers så hadde jeg lignende symptomer på en 550 jeg hadde,den ble god etter forgasserrengjøring,ventiljustering og synkronisering av gasserne.

edit: det hadde lurt seg inn et par hadde'er for mye :scratch
ikkebike.norwegianforum.net

Kawa Kz650
Innlegg: 21
Registrert: 17 sep 2012, 23:19
Motorsykkelen din: Kawasaki kz650

Re: Problemer med min Kawasaki KZ650, hjelp!

Legg inn av Kawa Kz650 »

Nippelduppedingsen er på gummien som du fører forgasserne inni når du monterer dem. Mot innsuget.
Kan dette skyldes at forgasserne trenges å synkroniseres?
Jeg har akkurat kjøpt denne sykkelen, men det ser ut som at dette har vært et problem en god stund før jeg kjøpte den fordi at eksosrøret som kommer ut av sylinder 4 er ikke missfarget i det hele tatt nesten. Nr 1 er ganske missfaget mens det blir svakere jo nærmere vi kommer sylinder 4.

Oppsummering: Sykkelen går ikke på sylinder 4 (er også litt vanskelig å holde på tomgang når motoren er kald)
Har gjort:
Demontert forgasserne og blåst med trykkluft og montert ca 5 ganger nå.
Sjekket ventilene og alle 8 er innenfor godkjent åpning.
Nye plugger
Når jeg tar av plugghetten til sylinder 4 så skjer det ingen ting, men den har masse gnist.
Proppen på vakumduppedingsen på gummien etter forgasseren fyller seg med bensin. Vakum duppedingsen er vendt nedover.

Forslag til neste feilsøking?

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Problemer med min Kawasaki KZ650, hjelp!

Legg inn av mekkern »

hvis det ikke er lekkasje mellom gasseren og motoren er nok feilen på bensintilførslen. NOE er nok tett i forgasseren,
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
KrankenWagen
Innlegg: 135
Registrert: 26 apr 2012, 12:21
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000R, Z1000J, ZX7R

Re: Problemer med min Kawasaki KZ650, hjelp!

Legg inn av KrankenWagen »

Litt usikker på kvaliteten på arbeidet ditt siden du aldri har gjort det før, og spør etter målene halvveis i arbeidet... Ikke for å fornærme deg. :-k

Men hvis du er 100 % sikker på at alle ventilene er målt på korrekt måte er det ut av verden.
Da går du videre i feilsøkingen.
Og den får gnist skriver du, prøv å bytt tennplugg med en annen.

Ofte hvis det er byttet til en lengre bensinslange kan den ekstra lengden gjøre at gasseren lengst vekk, nr 3-4 ikke får bensin.
Sjekk sånne ting og, evt gi den bensin fra en ketchupflaske. Da har du utelatt en del feilkilder.

Har du sett at gasser 4 har hatt bensin i seg når du har demontert?

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Problemer med min Kawasaki KZ650, hjelp!

Legg inn av MaxTron »

Syns det høres ut som forgasseren bør åpnes og renses ordentlig...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Problemer med min Kawasaki KZ650, hjelp!

Legg inn av Jompa »

Hvis det kommer bensin ut av vakumnippelen kan det være at forgasseren flommer over,
Men da skulle pluggen bli rå, og motoren skyte på det cylinderet, ihvertfall av og til.
Har du sjekka flottørhøyda ?
Vet ikke om det kan gjøres på denne måten på din sykke, men på mange sykler kobler man en
Plastslange på avtappingsskruene i bunnen av forgasserne, oh holder slangen oppover så ikke bensina
Renner utover. Nivået skal da være like under toppen av flottørkammeret, nøyaktig mål finnes i handboka.

Hvis du har gnist og ventilene er i orden og rett justert, må det være feil i forgassern.
Du kunne selvsagt målt kompresjonen, det er fort gjort. Men jeg er ganske sikker på at det ikke er
Dårlig kompresjon som er årsaken, da skulle alle 4 hanglet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Kawa Kz650
Innlegg: 21
Registrert: 17 sep 2012, 23:19
Motorsykkelen din: Kawasaki kz650

Re: Problemer med min Kawasaki KZ650, hjelp!

Legg inn av Kawa Kz650 »

-Kompresjon er målt å skal være ok.
-Hadde en kar til å hjelpe meg med målinga av ventilene og han var sikker på målingen så må bare stole på han.
-Kan prøve å bruke den slangen til å måle bensinmengden i gassern :thumleft
-Tenkte i dag å sjekke gummien på choken på den forgassern + bytte plugg på vakumduppedingsen i tilfelle den er dårlig.
-Har kjøpt nye plugger så alle 4 er ny og påmontert for flere dager siden.
-Skal se om æ får tak i en "låne" forgasser i dag å teste da.

På nytt: Tusen takk for hjelp og gode råd :thumleft :prf

Kawa Kz650
Innlegg: 21
Registrert: 17 sep 2012, 23:19
Motorsykkelen din: Kawasaki kz650

Re: Problemer med min Kawasaki KZ650, hjelp!

Legg inn av Kawa Kz650 »

Føler at jeg maser mye på dere nu, men håper dere forstår hvorfor :redface
I dag demonterte jeg forgasser rekken på nytt fordi at i morgen så skal jeg få lånt meg en annen forgasser rekke som skal fungere for å sjekke om jeg får sylinderen funger da. Da oppdaget jeg at når jeg kiket inn i forgasserhullene på innsug siden så ser jeg at stemplet på forgasser nr 4 var det mindre åpning på enn de andre 3 forgasserne, kan dette være en del av eller hele problemet mitt?
Jeg oppdaget også at gummifestene som vi trer forgasserne inn i ikke var helt skrudd fast så jeg strammet disse skruene på alle 4 sylinderne, kan dette være en del av eller hele problemet mitt?
Jeg blir å vente til etter jeg har fått prøvd den test forgasser rekken i morgen før jeg monterer min tilbake så jeg håper noen kan svare meg her :vs :[-o<

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Problemer med min Kawasaki KZ650, hjelp!

Legg inn av Jompa »

Ja, det kan hende at hele feilen ligger der. Alle stemplene skal være nøyaktig like høyt oppe.
Det er en justeringsskrue på sida av hver enkelt forgasser, som brukes til å justere høyda på
Forgasserstemplene. Man kan skru inn skruene, telle antall omdreininger på en forgasser som er noenlunde riktig, og så skru alle fire like mye ut igjen.
Da har man i det minste et riktig utgangspunkt for finjustering.
Finjustering eller synkronisering må gjøres med spesialverktøy.

Alle innsugsgummiene må være skrudd fast, og være 100% tette, ellers blir bensin/luftblandinga
feil.

Nå er jeg ikke sikker på om du har stempelforgassere, men hvis du har det er det ei dysenål
I forgasserstemplene som er stillbar i 5(?) hakk.
Du kommer til nåla ved å ta syemplet løs fra gasswiren. Se etter at alle fire står likt.
Utgangspunktet er tredje hakk.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Kawa Kz650
Innlegg: 21
Registrert: 17 sep 2012, 23:19
Motorsykkelen din: Kawasaki kz650

Re: Problemer med min Kawasaki KZ650, hjelp!

Legg inn av Kawa Kz650 »

I dag fikk jeg det til uten å prøve ei anna forgasser rekke. Jeg stilte åpningen etter øyemål og festet gummibraketten skikkelig å da jeg startet sykkelen så gikk den på sylinder nr 4 :thumleft
Så nu er det bare å få finjustert alt som er mulig :D
Tusen hjertelig takk til dere som tok dere tid til å hjelpe meg, setter kjempestor pris på dette :thumleft :prf

Svar