Busa blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Busa blogg

Legg inn av ZZR-Tom »

Lækert :thumleft
parafin funker veldig bra, diesel og men den stinker og setter seg igjen på alt

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Busa blogg

Legg inn av ArcticTiger »

Innmari flott Busa, BusaTrond :thumleft Og takk for sist i Oslo til deg og Fruen :D!
Meen, Øøøhh, Hrmm, for min egen del altså, så syns jeg det er tøfft når kjedet og bakfelgen er litt.....møkkette :oh :O

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Busa blogg

Legg inn av Svolp »

Du er tydeligvis en mann av samme kaliber som meg... Jeg kan også bruke en hel dag på og gnikke og polere slik at biken blir penere en det den så ut den dagen den rullet ut av Kawasaki. Syntes det er kjempe artig og gøy! På sommerstid bruker jeg stort sett de dagene jeg er på jobb til sykkel shining så du ser sjeldent biken min skitten på sommerstid :P :p

Jeg har en del bilpleie produkter også, syntes det er gøy og holde bil i orden også. Har brukt Swissvax sin onyx og shield voks, meget bra! Fant ut rett før jul i fjor at jeg skulle kjøpe en vaskepakke forbehold biken til meg selv i julegave og det ble selvsagt denne.. http://www.swissvax.no/produkter/motors ... orbike-kit Gleder meg til våren kommer :prf

Pene bilder forresten! :skriver
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

ArcticTiger. Takk takk, kjempe treff i god mc-siden stil, og mange trivelige venner, ses vel på Sverige turen :thumleft

Svolp. Konge å få skryt. Du har jo så fin sykkel at den må du jo ta vare på :D . Har ikke prøvd Swissvax sin enda, men har laget meg en konto der så det blir vel til at jeg prøver den til sommeren.

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Busa blogg

Legg inn av SheDevil »

Takk for sist Busa ;-)

Moro å se at du også har startet en blogg Busa

Skal prøve å få med meg hva du skriver jeg også.

Ser moro ut den der Motocross greia gitt :janikk
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

SheDevil. Takk for sist ja :D . Håper formen har kommet seg etter gokart kjøringa.
Cross det vil jeg bare anbefalle vis du får mulighet. Tenk å kunne trene hardt fysisk og enda ha det moro med et smil om munnen. Bare å prøve hvis muligheten byr seg :thumleft

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Busa blogg

Legg inn av SheDevil »

Busa Trond skrev:SheDevil. Takk for sist ja :D . Håper formen har kommet seg etter gokart kjøringa.
Cross det vil jeg bare anbefalle vis du får mulighet. Tenk å kunne trene hardt fysisk og enda ha det moro med et smil om munnen. Bare å prøve hvis muligheten byr seg :thumleft
Formen har heldigvis til normalen og jeg er sikker på at jeg har slått dere alle, om jeg ikke hadde blitt dårlig :redface

Eller kanskje ikke :roll

Skal prøve å få til noe med cross ja :janikk
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Busa blogg

Legg inn av Globe »

SheDevil skrev:
Busa Trond skrev:SheDevil. Takk for sist ja :D . Håper formen har kommet seg etter gokart kjøringa.
Cross det vil jeg bare anbefalle vis du får mulighet. Tenk å kunne trene hardt fysisk og enda ha det moro med et smil om munnen. Bare å prøve hvis muligheten byr seg :thumleft
Formen har heldigvis til normalen og jeg er sikker på at jeg har slått dere alle, om jeg ikke hadde blitt dårlig :redface

Eller kanskje ikke :roll

Skal prøve å få til noe med cross ja :janikk


*mas *mas :-J

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

DALEN

Dette er jo et lekkert sted i Telemark. Bra utganspunkt for flotte mc turer, masse fjell og fjorder rundt om. Er vell ikke langt unna Trollrally har sin faste treff plass. Fant dette fine stedet da et vennepar av meg å fruen var ute på mc tur helt uten mål og mening. Bare reiste uten å vite hvor vi skulle. Reiste fra Ringerike og tokk turen om Rukan og ned / bort til Dalen Hotell. Kom ditt i slik passe tid på dagen, fikk pakket ut å sett oss om litt på hotellet, og en litten gå tur rundt om og ned på kaia der hvor båten ned til Skien går.
Det var vel i samme farvann siste episode av Farmen på TV2 gikk, kjempe finn natur.
Litt av en kontrast og komme fra inndre østland og kjøre veien ned til Dalen, da er man likesom kommet til et helt annet sted av Norge.
dalen.jpg
( Ser man godt etter kan man så vidt se en finn sykkel i høyere på bilde :D )

Det står jo respekt av den bygge kunsten som vises her
dalen%20hotel.jpg
dalen bil.jpg
Når man har kommet inn og er fornøyd med en god dag på sykklen, er det godt å sette seg ned i salongen og slappe av med en drink og vente på en bedere middag ( veldig god mat der ).
Det sitter gjerne en dame i salongen der og spiller taffel musikk like ved den store peisen. Hotellet er uten tv og radio så det blir en merkelig rolig stemnig inne der.
dalenhotell_salong_02.jpg
peisen.jpg
Dette hotellet er jo også kjent for sitt spøkelse. Tror det har vært med på Åndenes Makt på TvNorge i en episode. Her inne i spisesalen dekker dem på til spøkelse til vært måltid. Se bildet.
damen.jpg
dalen2.jpg
( Nei se der sitter Busa Trond ute å koser seg med en litten cognac. Inne der måtte man gå ut for å røyke )


Hvis muligheten byr seg vil jeg anbefalle dette hotellet. Kan jo også minne litt om Hotellet vi kjørte forbi på Høsturen vi hadde sammen her i 2011. Det ligger ikke langt unna der Snikkeren bor. Men dette er et fint utgangspunkt for en fin mc tur fra østlandet :thumleft :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Busa blogg

Legg inn av ArcticTiger »

@BusaTrond: Her er et tips til deg når du blir Gammal og Støl :gk og får løst på en mimmre-tur i Grustaket :bananas :
[video]http://www.youtube.com/watch?v=9DBwMcKl ... ure=fvwrel[/video]
:rofl: :cheers

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

Opp kl 05.00 i dag. så på gradestokken som krøp ned mot 20 kalde. Brrrr... det er kaldt som rørlegger. Har blitt to dager på kontoret denne uken, det var varmt å behagelig. Men så har det blit noen dager ute, eller det vil si jeg er inne i et råbygg, nesten kaldere der en ute. Nye hus som det skal legges rør skult i konstruksjonen, før så var det wc, dusj, servant og kjøkken det gikk i, men nå er det vann-vann varmepumpe, solvarme og vedfyrte ovner som går på det vannbårene systemet også. Ganske fiffi mange av de anleggene som vi leverer nå om dagen. Litt eller kansje en betydelig investering når man bygger nytt + at de nye husene nå er veldig godt isolert, så kan man begrense oppvarmings kostnadene mye. Tror nok ikke solvarme forsvarer investeringen enda, men så klart da har man ikke noe energi utgifter til gulvvarme og forbruksvann i sommerhalvåret.

Nei nok jobb prat for denne uka nå :D

Når jeg kjørte hjem fra jobb ble det en tur innom bensinstasjonen for en kaffe, har jo lagt merke til at ham bak disken hadde parkert en Kawa der i sommer, som jeg kikket på av og til. Aldri pratet med ham før, men i dag spurte jeg hvordan det stod til med mc en hans, om den var på vinterlagring osv. Og da var praten igang, moro at en mc kan skape så mye felleskap :thumleft :thumleft :thumleft

Tidlig helg, hentet på Sfo også. Fyrt i ovnen, skal prøve å utliggne de kuldegradene som er ute. Da tar jeg og veslejenta helge vasken før sjeffen kommer hjem. Nå er vi ferdig, og skal kose oss fremfor peisen. Måtte bare en tur innom mc-siden en tur først, skrive noen ord i bloggen, blir nok noen turer til inne på forumet i kveld :knegg .

@ArcticTiger: Gammal og støl er jeg alt gitt :8-[ .

Neida, jo litt støl så. Kjenner jo det verker litt etter å sitte på crosseren igjen ja. Tenkte på det her når jeg fikk innbetalings faktura fra Nmf og OldStar. Blir det noe mer kjøring tro? Ikke bra av senebetenelsen min enda men, tror jeg gir armen et år til med fri så får vi se. Betaler og ser blid ut og håper på det beste :D :D .

God helg alle sammen :thumleft

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Busa blogg

Legg inn av MrPitlane »

Håper du koser deg foran peisen. Var ute og shoppa inn noen kalde pils til helga, og gjorde samme erfaring som deg, vedrørende å kunne prate med motorsyklister. Sto i kø på REMA1000 sammen med en jeg vet kjører mc, og ved startreplikk kun uker igjen til sesongstart, da var vi i gang..

Ser ut til at lufte hund, trille barnevogn og eie mc er de topp tre isbryterne når kulda kryper ned til -20.

God helg :bananas

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38110
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Busa blogg

Legg inn av AJ »

Busa Trond skrev:
Når jeg kjørte hjem fra jobb ble det en tur innom bensinstasjonen for en kaffe, har jo lagt merke til at ham bak disken hadde parkert en Kawa der i sommer, som jeg kikket på av og til. Aldri pratet med ham før, men i dag spurte jeg hvordan det stod til med mc en hans, om den var på vinterlagring osv. Og da var praten igang, moro at en mc kan skape så mye felleskap :thumleft :thumleft :thumleft
God helg alle sammen :thumleft
Jo, rektig god hælj, Busa Trond ;-)

Kanskje jeg må se å få utstyrt deg med noen MCsiden.no visittkort som du kan dele ut til MC-folk du kommer i kontakt med?
Du glemte vel kanskje å nevne forumet denne gangen, men neste gang gjør du ikke det... Gjør du vel? ;e
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

:thumleft
Kansje jeg skulle få noen visittkort. Fruen har vist snakket med ham om mc før, sier hun. Skal ta en prat med ham om mc-siden når jeg er innom :thumleft

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

Det var -18 grader når jeg sto opp i dag.
God frokost, kaffe og avisen. Mens det brenner godt i ovnen :mk

I dag går turen til alternativ messa i Drammen for se litt. Er nok ikke det som er mest politisk riktig å skrive om på et mc forum, men nå er nå det sagt da :D
Var en tur i Sverige i høst som var, på kurs og lærte meg Reconnective healing. Ganske interessant. Det var Eric Pearl som holdt kurset. Kjent healer i USA, som har skrevet masse bøker. Verdt et et søk på nett om ham vist interssen er der, og vist ikke, bare glem det :knegg :knegg

Fortsatt god helg :thumleft

Svar