Biltema hjelm er best?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Biltema hjelm er best?

Legg inn av Lauri »

;e tipper at det er det samme utfallet på dette foraet som alle de ti-talls av andre motorkjøretøyrelaterte:

- det finnes ingen fasit olje
- det finnes ikke "det beste dekket"
- piggdekk eller like moteriktig som piggfrie (mht bil)
- hodeformene er jaggu ulike og nesetippen er her og der

På den annen side er det ok å høre andres meninger, det styrker eller endrer eget ståsted :orefk
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Biltema hjelm er best?

Legg inn av jhn »

Lauri skrev: På den annen side er det ok å høre andres meninger, det styrker eller endrer eget ståsted :orefk
Det har du rett i, og så e det enda okere høre bakgrunnen for andres meninger.
Her får du en tilbake :orefk :lol

Brukeravatar
wamporey
Innlegg: 33
Registrert: 08 aug 2013, 12:47
Motorsykkelen din: Suzuki - GSX ES - 750 - 1987
Sted: Hammerfest/Lødingen/Tromsø

Re: Biltema hjelm er best?

Legg inn av wamporey »

Ser denne tråden er gammel, men tenkte det var bedre å rippe opp i den enn å starte en ny.

Jeg kjøpte "systemhjelm" / åpningshjelm på Biltema, med pinlock for innervisir, men finner ikke informasjon om hvilket innervisir som passer.
http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Person ... elm-82652/

Finnes det forskjellige "dimensjoner" på slike innervisir, eller holder alle seg til samme standard?

Det viktigste for å velge et innervisir som passer er vel avstanden mellom "pinlockene" ?

Har lest en del om erfaringer med pinlock-innervisir, og de høres svært behagelige ut...

(Edit: La ved link til hjelmen.)
♪ Bourne to be Wylde..! ♫

Brukeravatar
wamporey
Innlegg: 33
Registrert: 08 aug 2013, 12:47
Motorsykkelen din: Suzuki - GSX ES - 750 - 1987
Sted: Hammerfest/Lødingen/Tromsø

Re: Biltema hjelm er best?

Legg inn av wamporey »

wamporey skrev:Ser denne tråden er gammel, men tenkte det var bedre å rippe opp i den enn å starte en ny.

Jeg kjøpte "systemhjelm" / åpningshjelm på Biltema, med pinlock for innervisir, men finner ikke informasjon om hvilket innervisir som passer.
http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Person ... elm-82652/

Finnes det forskjellige "dimensjoner" på slike innervisir, eller holder alle seg til samme standard?

Det viktigste for å velge et innervisir som passer er vel avstanden mellom "pinlockene" ?

Har lest en del om erfaringer med pinlock-innervisir, og de høres svært behagelige ut...

(Edit: La ved link til hjelmen.)
Kjøpte dette fra XLmoto: "61-701 Pinlock-linse Shoei Hornet 1" (299kr)
På nettsiden deres ser den slik ut: http://www.xlmoto.no/pinlock-linse-shoei
men det innervisiret jeg fikk, har ikke "nesehakk" (og det er kanskje like greit, siden visiret på Biltemahjelmen heller ikke har "nesehakk"..).
Mulig den er endret etter at jeg bestilte, det er noen måneder siden.

Monterte innervisiret i natt (skrudde av visiret for å komme til), og testet hjelmen både i natt og i dag ved å ta den på, lukke visiret og puste som en gjennomsnittlig amerikaner på fjelltur. Ikke antydning til dugg :prf

Jeg tror jeg monterte det opp-ned, fordi det så ut som nedre kant av innervisiret kunne komme i konflikt med "pakninga" mot nedre kant av visiret. Det resulterte i at øvre kant av innervisiret havnet så høyt at det subber borti pakninga i øvre kant av visiret. Ser imidlertid ut til å gå bra. Det viktigste er at innervisiret passer til festene på Biltemavisiret.

Solvisiret, derimot... Det dugget godt. Må kanskje prøve noen av antidugg-tipsene jeg har lest (og glemt) når jeg begynner å kjøre.
♪ Bourne to be Wylde..! ♫

Svar