Er så inderlig lei forbanna-hælvetes tjuvpakk!-del tre...

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Er så inderlig lei forbanna-hælvetes tjuvpakk!-del to...

Legg inn av Onsløv »

Biltema har hovedlamper, men ikke til Toyota ser det ut som :-(

Ville satset på bilopphuggere ja.

-mvh-
Kristian

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Er så inderlig lei forbanna-hælvetes tjuvpakk!-del tre..

Legg inn av bergenser83 »

Faen jævla tjuvpakk

Hadde endelig fått meg tid til å kjøre en tur. står i gangen og kler meg da jeg hører en moped som kjører i gaten. Legger merke til at den stopper utenfor, men tenker ikke over det.

Tar på meg hjelmen, går ut, ser en svart vespa kjøre med stram vaier opp bakken. ser så at trekket manger på sykkelen.

jeg var 30 sek for sen ut døren....

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Er så inderlig lei forbanna-hælvetes tjuvpakk!-del tre..

Legg inn av TheHaughom »

Burde vel være mulig å ta igjen en vespa??
Uansett, kjipt... Heldigvis ikke vært i lignende situasjoner enda, men dagen kommer vel.
Prøver å være nøye med skivelåsen når jeg parkerer. Tar 1 min ekstra, men det får så være om den kan skremme vekk tjuvpakket.
Skikkelig irriterende at det skal være slik at man er redd for å parkere sykkelen sin på åpen gate. :bl3
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Er så inderlig lei forbanna-hælvetes tjuvpakk!-del tre..

Legg inn av pelsen »

kjedelig, men det er vel bare låst garasje som gjelder hvis man skal ha noe håp om å beholde sykkel og utstyr over tid, desverre :sorry

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Er så inderlig lei forbanna-hælvetes tjuvpakk!-del tre..

Legg inn av Geir »

Helsikkes plage med de der småkjeltringene. Ingen kjangs til å ta igjen Vespa-løken altså? Vet at jeg hadde prøvd det jeg kunne... :bl3

Du får flytte på landet. By'n er oppskrytt - for mange av de rare dyrene i arken fant det for godt å bosette seg i byer, og av og til lurer jeg på om min kjære fødeby fikk mer enn sin kvote. Er jo ikke annet enn køer i hytt & h, enveiskjøringer, graverbeid, dyrt øl, parkeringsbøter, kjøpesenter og forvirrede kjerringer med varig svekkede feltskifteevner i Bergen lengre. Fri & bevare meg.... :-)å
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Er så inderlig lei forbanna-hælvetes tjuvpakk!-del tre..

Legg inn av bergenser83 »

jeg brukte litt tid på å låse opp kjettinglås og da var fuglen fløyet. kjørte oppover mot skansen for å se etter ham.

hadde jeg bare fått regnr hans så kunne jeg funnet eier og tlfnr

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Er så inderlig lei forbanna-hælvetes tjuvpakk!-del tre..

Legg inn av AndreasB »

pelsen skrev:kjedelig, men det er vel bare låst garasje som gjelder hvis man skal ha noe håp om å beholde sykkel og utstyr over tid, desverre :sorry
Hjelper ikke det heller, med mindre det er privat garasje..

I garasjen her i borettslaget jeg bor er det blitt stjålet både biler og motorsykler.

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Er så inderlig lei forbanna-hælvetes tjuvpakk!-del tre..

Legg inn av AndreasB »

bergenser83 skrev:jeg brukte litt tid på å låse opp kjettinglås og da var fuglen fløyet. kjørte oppover mot skansen for å se etter ham.

hadde jeg bare fått regnr hans så kunne jeg funnet eier og tlfnr
Ring politiet, si at sykkelen nettopp er stjålet, og at det beste for alle parter er at politiet finner dem før du gjør det.. Da får de fart i seg :)

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Er så inderlig lei forbanna-hælvetes tjuvpakk!-del tre..

Legg inn av Pollti »

De gjesper og drikker litt Ali kaffe før de klasker stempelet på anmeldelsen hvor det står å lese: henlagt pga bevisets stilling. Du kan servere bilder av tjuven i ferd med å stjele fra deg og avlevere dusten på kammeret. For mye jobb å ta fatt i det så saken henlegges enkelt og greit Etterpå kan det hende de kjører over en katt som er påkjørt med den hensikt å avlive den. Men de må ha pause for hver gang de ikke klarer det. Kanskje de til og med orker å kave seg ut av Passaten eller V70en og for å se på katta som ligger der og hyler sin arme nød ? Også blir saken henlagt den og som intet straffbart forhold. Jeg er dypt imponert over Kommisjonen som etterforsker politiet, de syntes jeg er skikkelig særriøse. Reineste syklubben for sosionomer. En yrkesgruppe i Kongeriket som jeg ikke skjønner en dritt av hvorfor vi har forresten annet for å støtte frustrerte politimenn med våpentillatese og jaktprøve bestått som må plage en katt fordi de er pingler og ikke tør å vri hodet rundt på en katt med påstått brukket rygg :redface
Du kan være glad de ikke tipset deg om stretch laken salg hos Hansen & Dysvik.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Er så inderlig lei forbanna-hælvetes tjuvpakk!-del tre..

Legg inn av jhn »

Sosionomer som e ansatt på div sykehus o.l. gjør ofte en god og svært viktig jobb for oss småfolk. Det gjør forsåvidt politiet også, men det tør man jo ikke si høyt.
Men det er klart, hvis man skal ta hele yrkesgrupper på bakgrunn av enkeltepisoder, så finnes det ikke noen som går fri, heller ikke din yrkesgruppe, uavhengig av hva det måtte være

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Er så inderlig lei forbanna-hælvetes tjuvpakk!-del tre..

Legg inn av pelsen »

AndreasB skrev:
pelsen skrev:kjedelig, men det er vel bare låst garasje som gjelder hvis man skal ha noe håp om å beholde sykkel og utstyr over tid, desverre :sorry
Hjelper ikke det heller, med mindre det er privat garasje..

I garasjen her i borettslaget jeg bor er det blitt stjålet både biler og motorsykler.
det er jo sånt man må evaluere før man kjøper bolig, Tror ikke låst garage inkluderer fellesgarage hos forsikringselkapene.

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Er så inderlig lei forbanna-hælvetes tjuvpakk!-del tre..

Legg inn av bergenser83 »

I natt hadde jeg en potensiell kjøper på xt600 på døren, den er godt synlig for tiden uten trekk siden det ble stjelt i forrige uke.

kl 0430 ringte det intenst på døren. Vi kledde på oss og gikk ut. Der sto en kar i midten av 20 årene, med joggebukse, blodig genser og knekk i knærne.

Han lurte på om sykkelen var til salgs da han syntes den var "jævlig fet" og kunne betale "cash i dag".

Jeg takket høflig nei og sa at den ikke var til salgs.

Fulgte med ham da han gikk nedover veien og kikket inn vinduene på alle parkerte biler, men han fant ingenting intressant ...

flonoen
Innlegg: 74
Registrert: 27 jun 2012, 14:19
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8N '12, BRP '04

Re: Er så inderlig lei forbanna-hælvetes tjuvpakk!-del tre..

Legg inn av flonoen »

Du har hatt mye uflaks med verdiløse folk ser jeg, trasig det der. Merker selv at bare jeg tar en kveldstur inn til sentrum og setter sykkelen i gata for å besøke kompiser, har jeg hele tida i bakhuet at den ikke står særlig trygt. Er vel en av ulempene med å bo i en by. Og dette var med min gamle sykkel, blir sikkert nervevrak av å sette fra meg min nye :/

Flytt til Voss, der er det fint, med mye bra veier rundtomkring!

Delta8v
Innlegg: 92
Registrert: 03 mai 2012, 22:23
Motorsykkelen din: 1998 Triumph Speed Triple 885ccm
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Er så inderlig lei forbanna-hælvetes tjuvpakk!-del tre..

Legg inn av Delta8v »

Ble vekket av en kompis natt til i går.
Han var tydelig hissig og sint, og jeg fikk beskjed om å innfinne meg på parkeringsplassen for NÅ skulle han ha sykkelen i garasjen min!
Han hentet ny Triumph Street Triple på fredag, og natt til i går ble han oppmerksom på at tenningslåsen var maltraktert av en skrutrekker...... Har nok skjedd natt til mandag/tirsdag.
Han hadde mord i blikket når jeg snakka me'n..... stakkars jævler hvis han hadde tatt de på fersken :bandana
Sykkelen ble fraktet til AMD med Falken...... Jævlig unødvendig.....

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Er så inderlig lei forbanna-hælvetes tjuvpakk!-del tre..

Legg inn av TheHaughom »

Er så utrolig unødvendig med slikt tjuvpakk, har ikke ord.
Jeg har ikke turt å parkere sykkelen på åpen gate i sentrum (heller ikke parkeringshus med lite gjennomstrøm av folk) i redsel for at noe skal skje med sykkelen.

Håper dog den simple rattlåsen i kombinasjon med Abus skivelås m/alarm klarer å holde klåfingrede jævler unna sykkelen min om jeg skulle parkert den på åpen gate.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Svar