Hvilke mc sko/støvler?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hvilke mc sko/støvler?

Legg inn av Crinos »

Igjen ingen MC sko fra meg, men også gode å kjøre med.
Bates M9 Boots:
Bilde

Dette er Gore-Tex støvler med zipper på insiden.. Er egentlig type "combat boots" men funker fett til MC kjøring også! :)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

brap
Innlegg: 26
Registrert: 09 sep 2010, 14:41
Motorsykkelen din: R1

Re: Hvilke sko/støvler

Legg inn av brap »

Crinos skrev:Bilde
De funker sikkert kjempebra inntil til du tryner i 80, og/eller setter skolissene fast i fothviler eller brems.

Vil egentlig ikke anbefale noen å bruke lissesko når de kjører MC.

Brukeravatar
MC-FOLK
Innlegg: 44
Registrert: 10 mar 2011, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GS 1000G 1980

Re: Hvilke sko/støvler

Legg inn av MC-FOLK »

Bubbu skrev:Jeg har Falco 967 Eco og de er vanntette, men jeg synes de er alt for varme.
Kjøpte maken i fjor...De holdt nøyaktig 5000 km...Og så slapp de inn vann,smågnagere,støv og annet ræl...Skinnet sprakk,sålen løsnet på steder der den er limt til skinnet osv...Sendte en mail til bullfighter,men savner fremdeles svar...Bare å kaste og kjøpe noe nytt for min del... :sk? :notlistening

Brukeravatar
StigRune
Innlegg: 104
Registrert: 30 aug 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Kawasaki zx-10r 2011

Re: Hvilke sko/støvler

Legg inn av StigRune »

bergenser83 skrev:Har gjennom vinteren handlet kjøreklær, stort sett i England, og mangler nå bare sko.

Hva bør jeg se etter i et par sko? Jeg skal bruke de mye i regn i Bergen frem og tilbake på jobb så de må være tette.

Ønsker en "sikker" sko som tåler litt.

Noen som har noen råd å gi meg før jeg drar rundt og prøver og kikker?

Bruker forresten str 46 om noen har noe de skal kvitte seg med ;)

Har disse, liker dem;
http://www.kawasaki.no/productCGMA.asp? ... =FEBBBFDDF" onclick="window.open(this.href);return false;
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)

Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Hvilke sko/støvler

Legg inn av bergenser83 »

surfet finn, fant noen aktuelle i riktig størrelse, snakket med en bekjent som har tilsvarende og endte opp med http://bullfighter.no/kjoerestoevler-he ... Path=42_63" onclick="window.open(this.href);return false;

600 kr inkl frakt, brukt 1000-1500 km

Brukeravatar
MrErling
Innlegg: 195
Registrert: 23 feb 2011, 14:55
Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
Sted: Drammen

Re: Hvilke sko/støvler

Legg inn av MrErling »

Crinos,
skolisser på mc-sko har så lenge har kjørt motorsykkel, vært svært fy fy...
Hvofor?
tja..... :-k 8) :notlistening

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hvilke sko/støvler

Legg inn av Crinos »

MrErling skrev:Crinos,
skolisser på mc-sko har så lenge har kjørt motorsykkel, vært svært fy fy...
Hvofor?
tja..... :-k 8) :notlistening
Hehe.. Joda.. Noen har problemer med lisser.. Men kjenner man til Bates boots, så vet man at du er flink om du klarer å få noe til å sitte fast i lissene.
Selv tror jeg det hele bare er en myte (mulig noe for Mythbusters? :) ), har selv vert i krash der jeg brukte norske armyboots... Lissen på den ene booten sleit seg pga sammenstøtet.

Men, er man så dum at man ikke tucker lissen ordenlitg, så har man selvsagt et problem, og det er vell her alle okker og veer seg om faren ved lissesko.

PS: Jeg kjører også med "boots in the air" dvs skoa opp og frem, i stedet for å krølle dem opp under meg så mye som mulig, så faren for å hekte seg fast i noe er vell også mindre... Men men... Er klar over at mange tar frem pekefingeren på lissesko :[-X
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Hvilke sko/støvler

Legg inn av RuneMC »

Gliciouz skrev:Om noen itillegg har tips til MEGET godt ventilerte sko til varme sommerdager blir det satt pris på....
TCX Airtech er fine til norske somre, bra lufting og varme nok (til "grønn" vinter) om du putter ullsokk i de, og tette i regnvær - men det er støvler da...
De første støvlene jeg kjøpte (Falco, til ca halv pris) er til sammenligning altfor tette så der blir jeg fuktig på føttene også i tørt vær :doh

Blir det at man skal spasere rundt i de i sommersola så blir nok TCX'ene også for varme...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Gliciouz
Innlegg: 127
Registrert: 07 mar 2011, 16:45
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 1998

Re: Hvilke sko/støvler

Legg inn av Gliciouz »

Bubbu skrev:Jeg har Falco 967 Eco og de er vanntette, men jeg synes de er alt for varme.
Har samme....og ja....ALTFOR varme....

Brukeravatar
Gliciouz
Innlegg: 127
Registrert: 07 mar 2011, 16:45
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 1998

Re: Hvilke sko/støvler

Legg inn av Gliciouz »

Bubbu skrev:Jeg har Falco 967 Eco og de er vanntette, men jeg synes de er alt for varme.
Jeg bumper denne... Jeg har samme sko som Bubbu ^^^^ Falco 967 Eco...Jeg var ute og kjørte nå og ble påminnet om helvete ifjor... Denne skoen er altfor varm...og jeg klør på leggene og føtter i flere dager etter jeg har brukt denne(har vært slik fra dag 1 jeg fikk de ifjor sensommer)... Lurer på om jeg ikke tåler stoffet i disse skoene... eller om det bare er at de ikke puster og er altfor varme... (De skal jo visstnok puste da(High-Tex).

Er det andre som har vært borti dette med varme sko og å klø seg ihjel på leggene/føtter pga sko?

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Hvilke sko/støvler

Legg inn av Bubbu »

Gliciouz skrev:
Bubbu skrev:Jeg har Falco 967 Eco og de er vanntette, men jeg synes de er alt for varme.
Jeg bumper denne... Jeg har samme sko som Bubbu ^^^^ Falco 967 Eco...Jeg var ute og kjørte nå og ble påminnet om helvete ifjor... Denne skoen er altfor varm...og jeg klør på leggene og føtter i flere dager etter jeg har brukt denne(har vært slik fra dag 1 jeg fikk de ifjor sensommer)... Lurer på om jeg ikke tåler stoffet i disse skoene... eller om det bare er at de ikke puster og er altfor varme... (De skal jo visstnok puste da(High-Tex).

Er det andre som har vært borti dette med varme sko og å klø seg ihjel på leggene/føtter pga sko?
Ja de er for varme og ja blir veldig klam og svett på beina. Men har ikke opplevd at det klør.
(The Beast )

Gammelgutt

Re: Hvilke sko/støvler

Legg inn av Gammelgutt »

Bubbu skrev:Jeg har Falco 967 Eco og de er vanntette, men jeg synes de er alt for varme.
Mine sprakk i læret der tærne bøyer seg, og da var de ikke vanntette lenger. Men så kjører jeg jo noe lenge enn gjennomsnittsyklisten.

Gammelgutt

Re: Hvilke sko/støvler

Legg inn av Gammelgutt »

Svolp skrev:Hei.

Jeg kan personlig anbefale Lindstrand sine touring sko.
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr ... 109&cid=13

Gunstig pris, kvalitet, 100% vantette og outlast/dryway mebran som gjør at skoa kjennes varme på kalde dager og kjøligere på varme dager, mao et godt pustende membran.

I fjor kjørte vi neste i 10 timer i konstant regnvær på vestlandet på en lang ettappe. Jeg var den eneste med tørre sko. Etter endt sesong har jeg smurt dem inn i skikkelig lærfett som er et must hvis de skal holde.

mvh Kenneth
De jeg hadde sprakk i overgangen mellom fot og skaft. Der er det skai som ble separert, kliss våt på bena i regnvær.

Brukeravatar
Gliciouz
Innlegg: 127
Registrert: 07 mar 2011, 16:45
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 1998

Re: Hvilke sko/støvler

Legg inn av Gliciouz »

Dette med sko assa...De falco skoene gjør at jeg klØr meg til BLODS iløpet av kvelden etter jeg har brukt de...

Det er forferderlig...jeg tipper de er for tette(selvom de som sagt skal være "pustende")...puster ikke og da blir det sopp i skoen som gjør at det klør syyykt...ellers må det være at jg er allergisk mot noe i skoen... Det er de to eneste årsakene jeg kan komme på...

Merkelig at ingen har opplevd dette tidligere...

P.S.
Jeg er en MEGET renslig kar...så dette med sopp freaker meg HELT ut egentlig... Anti-fungal spray fra apoteket imorgen...coolmax-sokker...et forsøk til så er det på dynga med de støvlene....

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Hvilke sko/støvler

Legg inn av RuneMC »

Hehe, 967, ser det står det på mine Falco også når jeg titter litt rundt på de - så da har jeg samme "beryktede" støvler. Som sagt for tette for meg - i sommervær blir de blir fuktige innenfra med mine føtter. Brukte de under opplæringa og en stund etter før jeg kjøpte TCX Airtech'ene. Nå står de parkert stort sett, bruker de bare av og til i skikkelig kaldt vær. (Dermed har de heller ikke sprukket i skinnet pga mye bruk...)

Har vel kommet fram til at det er dyrt å kjøpe for billig kvalitet... burdte kjøpt TCX Airtech'ene med en gang og spart de 1200,- som jeg kastet bort på Falco.

Skal man ha noe som enda luftigere enn Airtech, tror jeg man må gå for halvhøye eller korte - dvs mer MC-sko enn støvler. Men de korte er neppe ideelle når det regner. Det finnes også MC-sandaler :knegg
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar