MC`ns rykte

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: MC`ns rykte

Legg inn av Sprint »

Kan vel være av interesse dersom man søker jobb som dørvakt i Haugesund. ;e Vestforbud eller skille
på 1% eller 99% klubber.
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: MC`ns rykte

Legg inn av Kawasaki »

Svolp skrev:Satt verken opp lastebil, personbil eller motorsykkel når jeg søkte tidligere jobb som butikk slakter..
Jeg ville vært mere skeptisk på å nevnt noe om at jeg er forhenværende butikkslakter :lol


Har aldri laget CV,så vet ikke om det er vanlig å skrive ned fritidsinteresser.Men trodde det. Og isåfall forstår jeg ikke problemet med å nevne at man kjører moppe.

Kjøper ikke argumentet at det er fare for sykemeldinger. Har aldri vært sykemeldt,jeg.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: MC`ns rykte

Legg inn av Snikkeren »

Har man lappen på mc, så er også sannsynligheten større for at man driver med motocross, enduro, roadracing osv. Da er jo også sannsynligheten for å kjekke en fot, håndledd, eller andre ting større, med påfølgende sykemelding.

Dette er noe vi har diskutert litt i Økonomi og Ledelse på skolen, og flertallet (inkl læreren) kom fram til denne konklusjonen.

Mange arbeidsgivere tenker godt igjennom hva arbeidssøker driver med på fritiden.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: MC`ns rykte

Legg inn av Intruder »

Det er vel kanskje nevnt før,men er av den mening at ulike former for bedriftsidrett fører
til mer skader med etterfølgende sykmeldinger enn noe annet.... :bananas *mas :lol
Når det blir vanligere med "bildetelefon" vil vel telefonselgere bli mest utsatt.. :8-[ :knegg
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC`ns rykte

Legg inn av AJ »

Cbr skrev:Er arbeidsøkende for tiden, i og med jeg har etablert meg langt vekk ifra der jeg jobbe nå. På CV kan potensielle arbeidsgivere lese at jeg har tung motorsykkel lappen. Vil det være et pluss eller et minus? Er jo mange som ikke liker MC.
Kommer helt an på. I jobber hvor MC-interessen har liten elelr ingen relevans over hodet er det neppe noe poeng å nevne MC-interessen generelt. Kan være annerledes hvis man har tillitsverv i f.eks. NAF MC, NMCU og andre MC-sammenhenger hvor jobben/vervet innbefatter andre og kanskje mer administrative ting enn kun MC-kjøring i seg selv.

Her jeg bor dukket et opp en annonse i lokalavisa hvor det ble søkt etter "biltestere". Mest av ren nysgjerrighet sendte jeg en søknad og nevnte naturligvis tidligere journalistisk erfaring (fra andre bransjer enn bil og motor...) og nevnte samtidig min MC-interesse og funksjonen jeg har her på MCsiden.no.
Ble kalt inn til intervju og noe av det først jeg fikk høre var at min MC-erfaring var spesielt interessant.
Som sagt, kommer helt an på hva arbeidsgiver er på jakt etter. I mitt tilfelle manglet de åpenbart en som kan ta seg av MC-stoffet.
Tror ikke det blir allverdens av denslags i denne fritidsjobben, men de få tilfellene som dukker opp kan fort bli morsomme, de! :knegg
Ellers blir det vel mest prøvekjøring av nye biler... :mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: MC`ns rykte

Legg inn av MaxTron »

Snikkeren skrev:Har man lappen på mc, så er også sannsynligheten større for at man driver med motocross, enduro, roadracing osv. Da er jo også sannsynligheten for å kjekke en fot, håndledd, eller andre ting større, med påfølgende sykemelding.

Dette er noe vi har diskutert litt i Økonomi og Ledelse på skolen, og flertallet (inkl læreren) kom fram til denne konklusjonen.

Mange arbeidsgivere tenker godt igjennom hva arbeidssøker driver med på fritiden.
det samme gjelder vel for henggliding, fallskjermhopping, ikke mange idretter som har mere skader enn fotball, kanskje med unntak av når det er fotball på hobby og bedriftsidrettsnivå, slalomkjøring, utrente folk på fjelltur......

Listen kan sikkert gjøres laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang over fritidsaktiviteter som har like stor og større risiko for kortere eller lengre sykemeldinger.

Går ut ifra at dere diskuterte dette også i Økonomi og Ledelse på skolen, noe annet ville jo være diskriminerende overfor EN spesiell hobby!!
Og dere lærer vel ikke å være diskriminerende på skolen???
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: MC`ns rykte

Legg inn av Snikkeren »

MaxTron skrev:
Snikkeren skrev:Har man lappen på mc, så er også sannsynligheten større for at man driver med motocross, enduro, roadracing osv. Da er jo også sannsynligheten for å kjekke en fot, håndledd, eller andre ting større, med påfølgende sykemelding.

Dette er noe vi har diskutert litt i Økonomi og Ledelse på skolen, og flertallet (inkl læreren) kom fram til denne konklusjonen.

Mange arbeidsgivere tenker godt igjennom hva arbeidssøker driver med på fritiden.
det samme gjelder vel for henggliding, fallskjermhopping, ikke mange idretter som har mere skader enn fotball, kanskje med unntak av når det er fotball på hobby og bedriftsidrettsnivå, slalomkjøring, utrente folk på fjelltur......

Listen kan sikkert gjøres laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang over fritidsaktiviteter som har like stor og større risiko for kortere eller lengre sykemeldinger.

Går ut ifra at dere diskuterte dette også i Økonomi og Ledelse på skolen, noe annet ville jo være diskriminerende overfor EN spesiell hobby!!
Og dere lærer vel ikke å være diskriminerende på skolen???
Neida, vi var ikke diskriminerende ovenfor kun mc. Vi diskuterte andre hobbyer også. Konklusjonen var at driver man med noe som kan utgjøre en risiko for seg selv skriver man det ikke på cv'en, såfremt det ikke er relevant for stillingen.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: MC`ns rykte

Legg inn av MaxTron »

Snikkeren skrev:
MaxTron skrev:
Snikkeren skrev:Har man lappen på mc, så er også sannsynligheten større for at man driver med motocross, enduro, roadracing osv. Da er jo også sannsynligheten for å kjekke en fot, håndledd, eller andre ting større, med påfølgende sykemelding.

Dette er noe vi har diskutert litt i Økonomi og Ledelse på skolen, og flertallet (inkl læreren) kom fram til denne konklusjonen.

Mange arbeidsgivere tenker godt igjennom hva arbeidssøker driver med på fritiden.
det samme gjelder vel for henggliding, fallskjermhopping, ikke mange idretter som har mere skader enn fotball, kanskje med unntak av når det er fotball på hobby og bedriftsidrettsnivå, slalomkjøring, utrente folk på fjelltur......

Listen kan sikkert gjøres laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang over fritidsaktiviteter som har like stor og større risiko for kortere eller lengre sykemeldinger.

Går ut ifra at dere diskuterte dette også i Økonomi og Ledelse på skolen, noe annet ville jo være diskriminerende overfor EN spesiell hobby!!
Og dere lærer vel ikke å være diskriminerende på skolen???
Neida, vi var ikke diskriminerende ovenfor kun mc. Vi diskuterte andre hobbyer også. Konklusjonen var at driver man med noe som kan utgjøre en risiko for seg selv skriver man det ikke på cv'en, såfremt det ikke er relevant for stillingen.
Yess! exactly :thumleft Og da var vel diskusjonen ferdig da......?
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: MC`ns rykte

Legg inn av Snikkeren »

Jepp. Jeg har ingen tro på at vi som kjører mc blir sett på som "bad boys", og det har jeg vel heller ikke gitt uttrykk for. Jeg svarte kun på TS sitt spørsmål om det var lurt å sette på CV'en eller ikke.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: MC`ns rykte

Legg inn av ArcticTiger »

Tja, ikke sikkert det.
Det er jo mange typer jobber, og noen jobber er mer krevende enn andre. Krevende på den måten at det er viktig at du er i stand til å handle rimelig raskt, og tåle stress, og håndtere ansvar.
At du er en ansvarsfull mc-kjører vil da kunne oppfattes som positivt, du er i stand til å takle ting som ikke alle andre kan.

Jeg har en kompis som har en høy ledende stilling i et internasjonalt firma. Han fortalte meg om en ledersamling de var på en vinter, der var snøscoterkjøring en stor del av programmet. Og ikke for morro skyld, det var på ramme alvor. Det var hvem som taklet adrenalinet best de skulle finne ut av. De mente det hadde relevans til jobbsituasjonen, med forhandlinger, utholdenhet osv. Og ja, min venn som har en sykkel som veier 110 kg med 150 hk motor kom godt ut av det :D Han fortalte om mc-interessen når han søkte stillingen, det syns de var interessant.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: MC`ns rykte

Legg inn av Snikkeren »

Det finnes jo såklart alltid unntak. Alle er ikke like. Hadde jeg for eksempel skulle annsatt noen, så hadde jeg sett det som positivt at personen kjørte mc.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: MC`ns rykte

Legg inn av MaxTron »

Jepp, trur nok ArcticTigers eksempel her er ett av de få unntaka som bekrefter regelen.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Svar