Ermans verksted
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ermans verksted
Ahhh..GRATTIS Erman ...det var moro å høre!!
Kjenner følelsen.....og når jeg tenker meg om....så er jeg ikke sikker på om den noen gang setter seg
Kjenner følelsen.....og når jeg tenker meg om....så er jeg ikke sikker på om den noen gang setter seg
Re: Ermans verksted
Hehe, sant nok
Vel, liten oppdatering... Forgasserne er montert på sykkelen, men jeg får ikke tomgangen til å stemme.
Når sykkelen er varm, hopper turtallet opp til 2, 3, 4, 5 tusen, holder seg der litt, og kommer ned igjen.
Ettersom mulige luftlekkasjer er tettet, er mistanken at stemplene i forgasserne ikke faller ned likt.
Smått frustrerende dette...
Vel, liten oppdatering... Forgasserne er montert på sykkelen, men jeg får ikke tomgangen til å stemme.
Når sykkelen er varm, hopper turtallet opp til 2, 3, 4, 5 tusen, holder seg der litt, og kommer ned igjen.
Ettersom mulige luftlekkasjer er tettet, er mistanken at stemplene i forgasserne ikke faller ned likt.
Smått frustrerende dette...
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
Re: Ermans verksted
Lenge siden sist nå...
Har funnet ut at en av coilene konka. Nye Dyna coiler er bestilt og skal monteres. Arbeider disse dager med en ny festemåte ettersom de nye coilene er mye større enn de originale.
Så har jeg kommet overfor et problem... rettere sagt en språkbarriere.
Hva i alle dager er "dielectric grease" på norsk? Finner absolutt ingenting om dette noe sted. Har til og med ringt Permatex Norge, men eneste hun kunne fortelle meg var at de ikke hadde dette i deres norske sortiment. Hun kunne ikke engang ovesette produktnavnet for meg!!!!
Har funnet ut at en av coilene konka. Nye Dyna coiler er bestilt og skal monteres. Arbeider disse dager med en ny festemåte ettersom de nye coilene er mye større enn de originale.
Så har jeg kommet overfor et problem... rettere sagt en språkbarriere.
Hva i alle dager er "dielectric grease" på norsk? Finner absolutt ingenting om dette noe sted. Har til og med ringt Permatex Norge, men eneste hun kunne fortelle meg var at de ikke hadde dette i deres norske sortiment. Hun kunne ikke engang ovesette produktnavnet for meg!!!!
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
Re: Ermans verksted
Litt googling kan tyde på at det kalles "silikonfett" på norsk, men det bør sikkert sjekkes med noen som faktisk har peiling.Erman skrev: Hva i alle dager er "dielectric grease" på norsk?
Re: Ermans verksted
de-electric betyr vel noe sånt som ikke strømledende, så silikonfett er kanskje riktig?frodef skrev:Litt googling kan tyde på at det kalles "silikonfett" på norsk, men det bør sikkert sjekkes med noen som faktisk har peiling.Erman skrev: Hva i alle dager er "dielectric grease" på norsk?
ikkebike.norwegianforum.net
Re: Ermans verksted
tips: søk på Permatex Dielectric Grease på Ebay
Noen klikk, og så ligger det en tube i postkassa etter noen dager.
Ikke sikkert at det blir billigere enn å kjøpe over disk her hjemme, men man slipper jo å lete.
Å spørre i en båtsjappe er vel også en mulighet.
Noen klikk, og så ligger det en tube i postkassa etter noen dager.
Ikke sikkert at det blir billigere enn å kjøpe over disk her hjemme, men man slipper jo å lete.
Å spørre i en båtsjappe er vel også en mulighet.
-
- Innlegg: 7641
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Ermans verksted
eller dette firmaet med forhandlere fører silicongrease...http://www.dowcorning.com/applications/ ... &type=PROD
i norge-http://www.lindberg-lund.no/forhandlere
i norge-http://www.lindberg-lund.no/forhandlere
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Ermans verksted
Da går turen til Tools på Brobekk for denne varen... Mange takk for info.
Og til dere som har tenkt å leke med elektriske komponenter og trenger dielektrisk fett til å isolere disse, så har jeg sikkert 1kg til rådighet etter å ha brukt de 2 grammene jeg virkelig trenger....
Og til dere som har tenkt å leke med elektriske komponenter og trenger dielektrisk fett til å isolere disse, så har jeg sikkert 1kg til rådighet etter å ha brukt de 2 grammene jeg virkelig trenger....
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
Re: Ermans verksted
blir litt nyskjerrig, hva er det du skal bruke dette fettet til da?
Antar at det er på motorsykkel...
Antar at det er på motorsykkel...
Re: Ermans verksted
En av coilene har tatt kvelden, og de nye kommer uten ledninger. Dermed må man sette på dette selv, og bruker dielektrisk fett til å smøre og isolere kontaktflatene mot vær og skitt.
Her er en sammenligning mellom de to typer coiler. De sorte med ledninger er originale og potensielt 26 år gamle
Her er de nye med ledningene påmontert:
Coilene fra Dyna har både høyere primær- og sekundærmotstand - hhv. 3 Ohm og 14K Ohm. Andre som har byttet til disse bland entusiastene sier de fungerer meget bra.
Her er en sammenligning mellom de to typer coiler. De sorte med ledninger er originale og potensielt 26 år gamle
Her er de nye med ledningene påmontert:
Coilene fra Dyna har både høyere primær- og sekundærmotstand - hhv. 3 Ohm og 14K Ohm. Andre som har byttet til disse bland entusiastene sier de fungerer meget bra.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- rogg
- Innlegg: 3339
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Sted: Berger
- Kontakt:
Re: Ermans verksted
Jeg kommer til å tenke på vaselin. her finnes det to typer også. Men de fettproduktene med vann i vil lede strøm. Samme som de vaselin med vann kan gi frostskader ved bruk i kaldt vær.Kawasaki skrev:de-electric betyr vel noe sånt som ikke strømledende, så silikonfett er kanskje riktig?frodef skrev:Litt googling kan tyde på at det kalles "silikonfett" på norsk, men det bør sikkert sjekkes med noen som faktisk har peiling.Erman skrev: Hva i alle dager er "dielectric grease" på norsk?
Hvis den er uten vann, ville jeg tro den var "ikke strømførende"
Re: Ermans verksted
Wikipedia har svaret (http://en.wikipedia.org/wiki/Dielectric)rogg skrev:Jeg kommer til å tenke på vaselin. her finnes det to typer også. Men de fettproduktene med vann i vil lede strøm. Samme som de vaselin med vann kan gi frostskader ved bruk i kaldt vær.Kawasaki skrev:de-electric betyr vel noe sånt som ikke strømledende, så silikonfett er kanskje riktig?frodef skrev:Litt googling kan tyde på at det kalles "silikonfett" på norsk, men det bør sikkert sjekkes med noen som faktisk har peiling.Erman skrev: Hva i alle dager er "dielectric grease" på norsk?
Hvis den er uten vann, ville jeg tro den var "ikke strømførende"
"A dielectric is an electrical insulator that may be polarized by an applied electric field. When a dielectric is placed in an electric field, electric charges do not flow through the material, as in a conductor, but only slightly shift from their average equilibrium positions causing dielectric polarization."
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
Re: Ermans verksted
Jepp, det er så vanskelig at jeg vil ha det anbefalte produktet til jobben. Mest sannsynlig for at jeg vil gjøre det riktig istedet for å gjette meg til feilkilder når jeg ser at noe ikke fungerer.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
Re: Ermans verksted
Det er å overkomplisere ting mener jeg da Hvit (syrefri) vaselin er ikke strømførende og fås relativt rimelig på apoteket. Jeg bruker dette i båten og det fungerer utmerket der. Motorstopp i båt er minst like ille som motorstopp for en MC. Bakdelen med syrefri vaselin er at det må jevnelig oppsmøring til men sånn er det kanskje ikke med stoffet du har kjøpt ? Jeg er nesten sikkert på at dielectric grease er syrefri vaselin med et fancy navn.