________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
V-Twin er ikke å kimse av! Kan jo anbefale å ta en titt på feks tl1000 r/s eller sv serien til Suzuki. SV1000 er jo ganske hissig og 650en er heller ikke håpløs - for ikke å snakke om rimelig i både innkjøp og forsikring (selv om det i stor grad er en solo-sykkel) :)
Hva er egentlig forskjellene? Hva er bra/dårlig med en V-twin opp mot "andre"?
Det meste er bra med V-twin, men noe av det beste er godt dreiemoment/trekkraft der du trenger det, i mellomregisteret som gjerne harmonerer bra med norske hastigheter og topografi (stigninger, gjerne i kombinasjon med svinger ...).
Lyden av V-twin er jo en av denne motortypens beste egenskaper, mens en ulempe kan være vibrasjoner.
Selv synes jeg en V-twin ser bedre ut enn en rekkefirer, men om det kvalifiserer for å gjøre V-twin bedre enn rekkefirer'n får andre bedømme...
Vel... det var de momentene jeg kom på i farten... Men det er helt sikkert mange andre meninger, synspunkter og ikke minst V-twin egenskaper som jeg ikke kjenner til.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Det sies jo at det e mere moment i mellomregisteret på en V-twin
men æ vet ikke om æ e helt enig.Æ har hatt en Shadow 1100 og en
Hornet 900 og no en DL 1000,på papiret e Hornet og DL1000 ganske
lik i både hk og dreiemoment,etter sigende så skal det føles som det
e mere moment i DL1000 men æ mene bestemt at det va mye mere
krefter i Hornet'n på alle turtall.Rekkefirern til Honda e en fantastisk
motor,man høre at det e kvalitet
V-twin skal vel ha litt mer krefter i bunn og mellomregisteret, men lite på topp, og går ikke så høyt på turtelleren.
Har selv hatt SV650 S, og kan forsåvidt anbefale den. Lettkjørt og passelig med krefter. Fungerte fint med passasjer, men hadde nok gått for 1000 om du skal kjøre mye 2-up.
Personlig ville jeg nok valgt nakenversjonen pga. kjørestilling. Det var en av grunnen til at jeg byttet sykkel.
mvh Tonti
Pt. på Guzzi, Honda, Husqvarna, BSA, Triumph, Lambretta eller Apekattsykkel "Slipp sykkelen fri - kommer'n tilbake var det antageligvis en highside"
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering