Sommerferie for Evike og KM - 1 ukes base i Østerrike

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Knut Morten
Innlegg: 288
Registrert: 26 des 2009, 17:19
Motorsykkelen din: CBF 1000 F - 09
Sted: Grytefeltet, Stokke, Vestfold

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring

Legg inn av Knut Morten »

Så lenge du ikke kan kjøre, så får jeg "lære opp" dottri til å sitte på. Må jo finne ut om hun liker å sitt på. :mc6 Hvis hun skal være med på tur i sommer, er det jo greit å "trene" litt først :thumleft .

God bedring kjære :m
Ut på tur - aldri sur

NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09

Kjørt i 2014 ca 17000

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring

Legg inn av rogg »

evike skrev:PIIIIIP - Det var dagens sensur for en hel masse stygge ord.

Ramla i trappa hjemme her i går. Råkjørte ned 3 trinn på "ratatata" før det er en sving i den trappa, hvor jeg altså ikke svingte, men bråstoppa med stortåa mot veggen.

Resultat: Mørbanka med hele fargekartet på ratatata, gips på venstre fot pga. brekt stortå. Med andre ord: Giretåa. Foten skal ikke belastes og jeg må hinke på krykker i 6 uker.

Er det lov å si faen nå?!?!

Før jeg helt gir meg. Mottoet mitt er jo egentlig "Always look at the bright side of life!"
Så hva søren er positivt med dette?
1. Jeg var litt svaiende i balansegang på ett ben (etter 2 prolaps og lite fysisk aktivitet i 2009) så det kan komme godt med å ha all kroppsvekten på høyre ben, så blir i hvertfall DET benet trent opp.
2. Jeg blir sterk i armene av all krykkegang.
3. Jeg får ikke reist rundt omkring på alle Røde Kors Aktiviteter, kurs, kjøkkenvakter i MC-klubben osv. så jeg kan i det minste få sittet hjemme og sydd litt. Høyre benet til symaskinpedalen virker jo helt fint.
Hva er det med dere NAF damer???
Bilde
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring

Legg inn av Duville »

De er svært ustødige når de kommer av sykkelen. HOLD DEM PÅ 2 HJUL SÅ GÅR DET SÅ BRA, så. Ulykkene skjer i hjemmet vet vi

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring

Legg inn av evike »

Ikke helt korrekt, men nesten. Den ene avbildede fikk faktisk skadene pga en MC-ulykke.

Det er dukket opp et nytt punkt i forb. med den store ferieturen. Min datter vurderer å sitte på hele ferien. I dag er hun med KM på tur bakpå. Det er første gang i hennes 24-årige liv at hun sitter på med en motorsykkel (i fart). Det blir fryktelig spennende å høre hva hennes erfaringer og inntrykk er når de kommer hjem om et par timer.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring

Legg inn av evike »

Uflaks eller bare møkkasykkel?: Etter en halvtimes kjøring med dattra bakpå så stoppet rett og slett Hondaen. Jeg sitter hjemme, de sitter i en veigrøft og venter på NAF....

I et utbrudd av optimisme og velvilje og et forsøk på å se det gode og meningsfulle i all sånn møkk: Bedre at den sykkelen gjør seg ferdig med all dritten NÅ og forhåpentligvis kommer helt til Ungarn og hjem igjen i juli!!!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring

Legg inn av Globe »

Hmm...det var da ergelig...spørs om datteren nå synes dette var noe særlig stas! :-k

Regner med at KM og/eller du oppdaterer oss her inne om hva som skjedde og hva som var feil! :[-o<

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring

Legg inn av evike »

Diagnose: En sikringsholder som hadde blitt helt utslitt, slik at glassikringen ikke fikk kontakt.
Resultat: Bytte hele fordømte sikrings"boksen" slik at det blir moderne "fargekoda sikringer" (vet ikke hva sånne heter, men det holder at jeg vet hvordan de funker).

Til sammenligning og ettertanke: Har aldri bytta en eneste sikring på Viragoen enda, og nå har jeg kjørt den i 4 år. hmmm
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring

Legg inn av Onsløv »

evike skrev:moderne "fargekoda sikringer" (vet ikke hva sånne heter, men det holder at jeg vet hvordan de funker).
Flatstift-sikringer? eller kanskje de oldschool-greiene som er runde med metalltråd oppå. ;-)
Fått enda noen nye nå. mini-flatstift sikringer.
Jeg benytter meg av vanlige flatstiftsikringer på min, siden det er utstyrt med det fra før, og lettere å få tak i reservesikringer, da dette er plassert på biken fra før.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring

Legg inn av evike »

Onsløv skrev:
evike skrev:moderne "fargekoda sikringer" (vet ikke hva sånne heter, men det holder at jeg vet hvordan de funker).
Flatstift-sikringer? eller kanskje de oldschool-greiene som er runde med metalltråd oppå. ;-)
Fått enda noen nye nå. mini-flatstift sikringer.
Jeg benytter meg av vanlige flatstiftsikringer på min, siden det er utstyrt med det fra før, og lettere å få tak i reservesikringer, da dette er plassert på biken fra før.
Hakke peiling.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring

Legg inn av Duville »

evike skrev:
Onsløv skrev:
evike skrev:moderne "fargekoda sikringer" (vet ikke hva sånne heter, men det holder at jeg vet hvordan de funker).
Flatstift-sikringer? eller kanskje de oldschool-greiene som er runde med metalltråd oppå. ;-)
Fått enda noen nye nå. mini-flatstift sikringer.
Jeg benytter meg av vanlige flatstiftsikringer på min, siden det er utstyrt med det fra før, og lettere å få tak i reservesikringer, da dette er plassert på biken fra før.
Hakke peiling.

Kan`ke værra så likegla me tinga :-J

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring

Legg inn av evike »

Kan jeg vel. Det er ikke min sykkel!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38118
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring

Legg inn av AJ »

evike skrev:Kan jeg vel. Det er ikke min sykkel!
Nettopp :knegg

:prop:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Gammelgutt

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring

Legg inn av Gammelgutt »

evike skrev:Ikke helt korrekt, men nesten. Den ene avbildede fikk faktisk skadene pga en MC-ulykke.

Det er dukket opp et nytt punkt i forb. med den store ferieturen. Min datter vurderer å sitte på hele ferien. I dag er hun med KM på tur bakpå. Det er første gang i hennes 24-årige liv at hun sitter på med en motorsykkel (i fart). Det blir fryktelig spennende å høre hva hennes erfaringer og inntrykk er når de kommer hjem om et par timer.
Hva mente jentungen etter turen.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring

Legg inn av Duville »

Snart ferdig med ei uke - hvordan er det å ikke være utsatt for kjørepress ?? Har du kommet lenger i løsningsprosessen og muligheter for å rigge deg til kjøring eller har du akseptert tingenes kjedelige tilstand?

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring

Legg inn av evike »

Hun er litt småsur fordi hun ikke fikk noen is. De kom jo aldri frem til Helgeroa hvor hun var lovet is :[-o<

Nei, på alvor: Hun trenger noe mer øvelse ennå, hun innrømmer det selv, men bortsett fra det så er hun fortsatt gira på å være med på ferie!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Svar