Road Trip fra Oslo 21 mai 2010 til Bike Fest i Trondheim.

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Road Trip fra Oslo 21 mai 2010 til Bike Fest i Trondheim.

Legg inn av Globe »

Da finner jeg frem vaffelpressa og hamstrer inn kaffebønner til kaffemaskina om det skulle bli tid til, og lyst på slikt :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38116
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Road Trip fra Oslo 21 mai 2010 til Bike Fest i Trondheim.

Legg inn av AJ »

Globe skrev:Da finner jeg frem vaffelpressa og hamstrer inn kaffebønner til kaffemaskina om det skulle bli tid til, og lyst på slikt :thumleft
Ja, hvis det blir tur så blir det helt klart til at jeg, evt. vi stikker innom :knegg
Så kaffen bør være klar, ja ;e
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Road Trip fra Oslo 21 mai 2010 til Bike Fest i Trondheim.

Legg inn av Dexter »

Ojojoj!

Konemor har sagt at jeg kan dra...! Betyr det at jeg må dra da eller? :-k :redface
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Road Trip fra Oslo 21 mai 2010 til Bike Fest i Trondheim.

Legg inn av Onsløv »

Vi fra Bergen kunne møtt dere på Dovre ellerno... Men sambizen jobber fredag. Jeg har vaktuke fra mandags morge :-(
GRRR... Sikkert likegreit, heftig stykke å kjøre på en dag.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Road Trip fra Oslo 21 mai 2010 til Bike Fest i Trondheim.

Legg inn av Globe »

Dexter skrev:Ojojoj!

Konemor har sagt at jeg kan dra...! Betyr det at jeg må dra da eller? :-k :redface

Kommer vel an på toneleiet hu sa det i, og ordene som ble brukt:

Eksempel:
1." JADA....baaaare DRA du!!"-----> Her ville jeg ha tenkt meg om
2."Så moro da.....klart du må være med på det....jeg blir hjemme med barna..kjøre opp til Trondheim er jo en kjempetur da!!" ----> Pakk sekken, dra.
3."Til Trondheim....hele helga...ja,ja...det går sikkert det, jeg kan være hjemme jeg!!"----> Tenkt deg om, vær klar for "hjemme-alenehelg-med-barna" i løpet av relativt kort tid.

...her er det sikkert flere alternativer som kan passe det svaret du fikk litt bedre.....men nå har jeg vært gift i kun 17 år...så jeg er relativt fersk i "svar-fra-kone-tolking"

:scratch :scratch ;e

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Road Trip fra Oslo 21 mai 2010 til Bike Fest i Trondheim.

Legg inn av Dexter »

Globe skrev:
Dexter skrev:Ojojoj!

Konemor har sagt at jeg kan dra...! Betyr det at jeg må dra da eller? :-k :redface

Kommer vel an på toneleiet hu sa det i, og ordene som ble brukt:

Eksempel:
1." JADA....baaaare DRA du!!"-----> Her ville jeg ha tenkt meg om
2."Så moro da.....klart du må være med på det....jeg blir hjemme med barna..kjøre opp til Trondheim er jo en kjempetur da!!" ----> Pakk sekken, dra.
3."Til Trondheim....hele helga...ja,ja...det går sikkert det, jeg kan være hjemme jeg!!"----> Tenkt deg om, vær klar for "hjemme-alenehelg-med-barna" i løpet av relativt kort tid.

...her er det sikkert flere alternativer som kan passe det svaret du fikk litt bedre.....men nå har jeg vært gift i kun 17 år...så jeg er relativt fersk i "svar-fra-kone-tolking"

:scratch :scratch ;e
*FLIIIIRE*

Jeg forventa nr. 3, fikk nr. 2, men når jeg kommer hjem er det sikkert blitt til nr. 1 :lol

Så jeg forholder meg til nr. 2 som jeg fikk, endringer godtas IKKE! :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

mekkern
Innlegg: 7641
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Road Trip fra Oslo 21 mai 2010 til Bike Fest i Trondheim.

Legg inn av mekkern »

ellers får jeg komme innom å hente deg... :knegg
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
276ccm
Innlegg: 10
Registrert: 04 mar 2010, 06:23
Motorsykkelen din: Det jeg låner...
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Road Trip fra Oslo 21 mai 2010 til Bike Fest i Trondheim.

Legg inn av 276ccm »

Intruder skrev:Marius 276ccm,var ikke overhodet i mine tanker å drite ut tilbudet detes,SLIK er jeg ikke !
Er også allerede i ferd med å annonsere på omlag samme måte andre steder,liker tanken serru.
:skriver :D
Men endel av oss depressive gammelkara kan være tilsynelatende overdrevet varsomme når vi
skal bort uten regjeringa.......... *mas :overtro :erte :gk
Stå på !! :thumleft
Ingen grunn til bekymring Intruder :-) og vi setter veldig pris på at du formidler denne turen videre!

Noen fora har en tendens til å bli en HD vs Japansk/andre diskusjon, som jeg aldri har skjønt poenget med.., men som jeg og Knut har påpekt andre steder så er det et par ting som er viktig med denne Road Trippen.. det ene er gleden av å kjøre sammen i stor flokk, en følelse som er utrolig deilig og spesiell uansett hva man kjører og bør oppleves.. det andre er nettopp å respektere andre uansett hva slags valg og MC man kjører eller liker. Det er samhold, nye bekjentskap, respekt og kjøreglede som er viktig og jeg tror at med den innstillingen kommer man mye lenger og alle de jeg vet som har meldt seg på stiller opp med det som en selvfølge :-) Så dette er jeg sikker på blir bra :-)

Brukeravatar
276ccm
Innlegg: 10
Registrert: 04 mar 2010, 06:23
Motorsykkelen din: Det jeg låner...
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Road Trip fra Oslo 21 mai 2010 til Bike Fest i Trondheim.

Legg inn av 276ccm »

ops, ble en dobbeltpost..

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Road Trip fra Oslo 21 mai 2010 til Bike Fest i Trondheim.

Legg inn av Globe »

Word - Respect :janikk :thumleft ...det er alt jeg kan svare til dette 276ccm :thumleft

Brukeravatar
276ccm
Innlegg: 10
Registrert: 04 mar 2010, 06:23
Motorsykkelen din: Det jeg låner...
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Road Trip fra Oslo 21 mai 2010 til Bike Fest i Trondheim.

Legg inn av 276ccm »

AJ skrev:
276ccm skrev:Heisann, det er Marius her.. jeg som er med på å arrangere turen :-)

Først takk til Intruder som brakte dette hit, det er hyggelig gjort. Håper det er flere her inne som har lyst til å være med.

Dette kommer til å bli gøy!
Håper vi ses og hørs.. Marius
Bra tiltak!!
Har ikke spurt om lov, men tar sjansen...:
her er 276ccm og sykker'n hans, formoder jeg :-) :thumleft

Bilde
Takker! Det er helt lov og bildet ligger jo på nett uansett :-) Det er dessverre ikke min sykkel, men en Buell Bobber som Knut fra Redneck Bikes (Knut er den andre av oss som arrangerer/organiserer denne gledes turen :-) ) har bygd.. Jeg har pinstripet, lagt bladgull og vært med på å lage lærsetet på den. Så dette er bare et "tøffe seg" bilde etter en test tur :-)

Etter nok en ombygging med bredere bakdekk, dragbar styre, mindre skjerm etc var det den sykkelen jeg lånte på fjordårets Road Trip og var utrolig gøy å kjøre.. så jeg føler meg utrolig heldig/bortskjemt siden jeg pr. i dag ikke har noen sykkel..
Bilde

I fjor var vi litt sent ute med annonsering så vi ble bare 6 stk, så jeg gleder meg utrolig til årets tur med 500% økning i antall allerede..

Poster noen bilder fra turen i fjor i håp om at det frister :-) :

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar
276ccm
Innlegg: 10
Registrert: 04 mar 2010, 06:23
Motorsykkelen din: Det jeg låner...
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Road Trip fra Oslo 21 mai 2010 til Bike Fest i Trondheim.

Legg inn av 276ccm »

Dexter skrev:Ojojoj!

Konemor har sagt at jeg kan dra...! Betyr det at jeg må dra da eller? :-k :redface
:thumleft i aller høyeste grad! :-)

harleymannen
Innlegg: 4
Registrert: 29 jul 2007, 20:29

Re: Road Trip fra Oslo 21 mai 2010 til Bike Fest i Trondheim.

Legg inn av harleymannen »

Heihei

Utrolig hyggelig at så mange likte ideen vår om RoadTrip. Håper å få mange venner på denne turen som blir langt opp til en kose tur med mange stopp. Ser at overnattingen er nevnt lengre opp, dette er et tilbud vi har for de som vil ha dette og det er noen vi kan tilby gratis.... for de som vil bo på hotel eller privat er jo ikke dette nor problem, men dette må dere besørge selv. Ellers som vi også skriver et det 100% gratis å henge seg på denne turen.

Vi har folk som vil henge seg på både her og der, så det er viktig at dere melder dete på til Marius (via mail) så han kan ha oversikt og lage en tidsrute. Det er også flere som ønsker å kjøre oss i møte fra Trondheim, også her er det hyggelig om dere gir lyd fra dere til Marius så han kan samle "gjengen" fra Trondheim regionen.


Knut

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38116
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Road Trip fra Oslo 21 mai 2010 til Bike Fest i Trondheim.

Legg inn av AJ »

Hey harleymannen :-)

Hyggelig med innlegg fra deg :thumleft
Og ja! jeg tror absolutt at denne turen kan bli en tur flere henger seg med på.
Jeg må jammen sjekke kalenderen og ikke minst når mekaniker'n min har tid til en liten jobb... bør vel få på plass nytt kjede og nye drev om det skal bli noen tur... :-k
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Road Trip fra Oslo 21 mai 2010 til Bike Fest i Trondheim.

Legg inn av Globe »

harleymannen skrev:Heihei

Utrolig hyggelig at så mange likte ideen vår om RoadTrip. Håper å få mange venner på denne turen som blir langt opp til en kose tur med mange stopp. Ser at overnattingen er nevnt lengre opp, dette er et tilbud vi har for de som vil ha dette og det er noen vi kan tilby gratis.... for de som vil bo på hotel eller privat er jo ikke dette nor problem, men dette må dere besørge selv. Ellers som vi også skriver et det 100% gratis å henge seg på denne turen.

Vi har folk som vil henge seg på både her og der, så det er viktig at dere melder dete på til Marius (via mail) så han kan ha oversikt og lage en tidsrute. Det er også flere som ønsker å kjøre oss i møte fra Trondheim, også her er det hyggelig om dere gir lyd fra dere til Marius så han kan samle "gjengen" fra Trondheim regionen.


Knut
Hei, hei.. harleymannen :vs ...da blir jeg å sende en mail til Marius for å få deltatt på dette, kjører gjerne et godt stykke sørover først, for så å få slå følge med dere nordover igjen...det blir stas det!! :thumleft Kjempetøft!

Svar