Båt til England ?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Båt til England ?

Legg inn av d.strand »

hallgeirbakken skrev:Jeg må hive meg på denne posten. Har kjøpt meg en Ducati Monster 620CC av en slektning i Dublin og prøver å få denne over til Norge (Lillehammer) i løpet av våren 2010. Men resultatet hittils for å få ordne transport for to personer og en motorsykkel er nedslående. Og jeg som innbilte meg at dette skulle bli «piece of cake»!

Hvis det er noen som vet om en eller annen båt, så ta kontakt :[-o<
Sett sykkelen på toget til London, så plukker jeg den opp der og kjører den hjem for deg :knegg
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38118
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Båt til England ?

Legg inn av AJ »

d.strand skrev:
hallgeirbakken skrev:Jeg må hive meg på denne posten. Har kjøpt meg en Ducati Monster 620CC av en slektning i Dublin og prøver å få denne over til Norge (Lillehammer) i løpet av våren 2010. Men resultatet hittils for å få ordne transport for to personer og en motorsykkel er nedslående. Og jeg som innbilte meg at dette skulle bli «piece of cake»!

Hvis det er noen som vet om en eller annen båt, så ta kontakt :[-o<
Sett sykkelen på toget til London, så plukker jeg den opp der og kjører den hjem for deg :knegg
Ikke love for mye nå :[-X :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Båt til England ?

Legg inn av d.strand »

:-# Hehe.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Båt til England ?

Legg inn av Relax »

hallgeirbakken skrev:Takk for innspill! Glemte helt å nevne den lille detaljen at jeg holder på å ta lappen - starter kjøringen med skole til våren, så å kjøre den selv til Norge utgår med høye kneløft for øyeblikket.

Men; jeg fant løsningen: http://www.overlanders.ie :)
Har nå hatt noen mailer frem og tilbake med Derek på Overlanders som har en forsendelse med sykler fra England til Rygge flyplass (motorsylkene sendes med båt og sjåførene tar fly til rygge hvor de kan sette seg direkte på tohjulingene og dure i vei. Så jeg får slengt med min på denne forsendelsen. I følge Derek så spenner de fast MCene i rammer som er spesiallaget for formålet. Blir spennende å se hvordan det går, men hittils virker alt seriøst og bra.

For andre som er interessert å frakte seg selv og MC England/Norge, s fant jeg denne, ferge fra Inningham til Brevik: http://www.dfdslysline.com
pris for to pers og én sykkel er NOK 4170,- inkl lugar og måltider. Mulig de også kjører til Oslo, det glemte jeg faktisk å spørre om(!)

DFDS Lys Line, avd Kristiansand - tlf 38 10 55 14

edit: @AJ takk for hyggelig velkomsthilsen :-)
Bra jobba!

Altså, ang denne sykkelen osv å er det bra, men også ang. Englandstur generelt!

Den vanlige Newcastle fergen er stoppet, men da finnes det faktisk en annen mulighet her uten å kjøre om Holland / Frankrike!!
:thumleft
"Do the right thing"

Svar