GPZ600R stopper
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: GPZ600R stopper
Er antakelig ikke påvirket av finanskrisen,hvis de ikke vil ha verkstedjobber.?
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: GPZ600R stopper
Det der minner meget sterkt om samme greiene som jeg hadde på Quota'n min. Midt under f.eks. et pådrag for å kjøre forbi en trailer kunne motoren brått kutte et lite øyeblikk, akkurat som om noen koblet inn dødmannsbryteren et ørlite sekund, for så å fyre igjen. Vanvittig røkk og ufattelig irriterende. Jeg gikk også gjennom hele ledningsnettet, sjekket kobling og jording i tenningslåsen, testet andre coiler, prøvde ny beninpumpe og holdt et sabla leven. Intet hjalp. Og det rare var at noen ganger var feilen borte og jeg trodde at ENDELIG hadde jeg løst det. Men så kuttet den igjen i neste sving. Irritasjonen var, som man vil vite, relativt stor.
Under en garasjefest jeg hadde en helg, var det bare den harde kjerne igjen litt utpå natta og stemningen var høy. Guzzien sto på bukken og det er selvsagt i slike stunder, med full kontroll - med trykket på "full" - at man begynner å mekke. En kompis av meg er bilelektriker, og også han gikk gjennom el-nettet uten å påvise feil.
"Kan det være dette?" spurte plutselig en og pekte på en ledning som lå bakerst-innerst-borterst. Det var en av ledningene som ledet til dødsmannknappen. På et bittelite punkt var isolasjonen slitt av og den strøk mot godset i kåperamma når det ristet littegrann. Hvilket det gjerne gjør på en Guzzi-twin. Litt isolasjonstape og litt strips for å flytte ledningene vekk fra ramma - VIPS, så er alt fryd og gammen igjen.
Det jeg lærte var at man kan gå gjennom el-nettet så mye man orker og tro at det ikke er en bøgg der - men sann mine ord, el-feilene kan være ufattelig intrikate greier.
Løsning: Inviter på garasjefest, demonter alle kåpedeler og la sykkelen stå blottstilt. Da får du mange gode tips, skal du se :-)
tvi-tvi!
Under en garasjefest jeg hadde en helg, var det bare den harde kjerne igjen litt utpå natta og stemningen var høy. Guzzien sto på bukken og det er selvsagt i slike stunder, med full kontroll - med trykket på "full" - at man begynner å mekke. En kompis av meg er bilelektriker, og også han gikk gjennom el-nettet uten å påvise feil.
"Kan det være dette?" spurte plutselig en og pekte på en ledning som lå bakerst-innerst-borterst. Det var en av ledningene som ledet til dødsmannknappen. På et bittelite punkt var isolasjonen slitt av og den strøk mot godset i kåperamma når det ristet littegrann. Hvilket det gjerne gjør på en Guzzi-twin. Litt isolasjonstape og litt strips for å flytte ledningene vekk fra ramma - VIPS, så er alt fryd og gammen igjen.
Det jeg lærte var at man kan gå gjennom el-nettet så mye man orker og tro at det ikke er en bøgg der - men sann mine ord, el-feilene kan være ufattelig intrikate greier.
Løsning: Inviter på garasjefest, demonter alle kåpedeler og la sykkelen stå blottstilt. Da får du mange gode tips, skal du se :-)
tvi-tvi!
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: GPZ600R stopper
Ja. Du kan kalle den det.
- hansraymond
- Innlegg: 628
- Registrert: 04 nov 2008, 09:29
- Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
- Sted: Skedsmokorset
- Kontakt:
Re: GPZ600R stopper
jepp!! der kan du se Stavsjø !! inviter gutta på Garasjefest så skal du se at det ordner seg...
Men spøk til side: det er nok noe helt enkelt, når alt annet er sjekka og funnet ok..
Men spøk til side: det er nok noe helt enkelt, når alt annet er sjekka og funnet ok..
Hans Raymond
Live to Ride Ride to Live!
Live to Ride Ride to Live!
Re: GPZ600R stopper
Det er ikke sikkert at det er et "svært" problem. Når du finner feilen så kommer Stavsjø nesten garantert til å piske seg selv og jamre seg i timesvis over ikke å ha skjønt det før. Periodiske feil er guffne å finne .
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Re: GPZ600R stopper
Hvordan ligger det an her? Fått noe hjelp? Funnet feilen? :)
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: GPZ600R stopper
Virker som om han har reist,så da er nok alt i orden.
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: GPZ600R stopper
Ser sånn ut, ja... :glisIntruder skrev:Virker som om han har reist,så da er nok alt i orden.
Hyggelig at'n stakk innom en tur i alle fall...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: GPZ600R stopper
Har ikke fått noe hjelp. Det virker som alle har noe imot gammel kawa. Men i dag har jeg faktisk kjørt en tur uten stopp. Byttet ut en coil. Har jo vært gnist på pluggen når jeg har sett etter det,så jeg har egentlig sett bort i fra den. Nå virker den faktisk. Bare litt justeringer så er den i form. Takk for alle svar.
Mvh Kenneth
Mvh Kenneth
Mvh
Kenneth
91533014
Kenneth
91533014
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: GPZ600R stopper
Kan ofte vise seg å være en liten feil som dette, som man fort overser.stavsjø skrev:Har ikke fått noe hjelp. Det virker som alle har noe imot gammel kawa. Men i dag har jeg faktisk kjørt en tur uten stopp. Byttet ut en coil. Har jo vært gnist på pluggen når jeg har sett etter det,så jeg har egentlig sett bort i fra den. Nå virker den faktisk. Bare litt justeringer så er den i form. Takk for alle svar.
Mvh Kenneth
Hyggelig at sykker'n virker i hvert fall
Og bare for å ha sagt det; ingen her på Forumet har noe i mot gammal Kawa :nono
Bare spør Ragnhild og Jalmar
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: GPZ600R stopper
Hyggelig at du fortsatt er med oss,kan du ikke offentliggjøre disse servicevennlige verksteders arroganse
via media ?
Har selv merket samme holdning hos ett av disse verkstedene.Forsøk på assistanse burde være en selvfølge ! :)
via media ?
Har selv merket samme holdning hos ett av disse verkstedene.Forsøk på assistanse burde være en selvfølge ! :)
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: GPZ600R stopper
Nå er det i gang igjen. Trudde alt var i orden,men der gikk jeg 5på gitt. DRITTTTTTTTTTTTT
Har kjørt med den nå i to dager så kommer feilen igjen.. HJELP
Mvh Kenneth
Har kjørt med den nå i to dager så kommer feilen igjen.. HJELP
Mvh Kenneth
Mvh
Kenneth
91533014
Kenneth
91533014
Re: GPZ600R stopper
PÅ Panther'n (en '78 Kawa Z650) slet jeg med feil på strømmen. Brente et par coiler bl.a. Da var det ei ledning inni kabelbunten under tanken som var avslitt og som lå og gnistra innimellom.
Du har sikkert leita langs alle ledninger og kontaktpunkter, men vil tro at feilen ligger i ei ledning som er halvt av eller i et kontaktpunkt som er så mye eira at det ikke slipper nok strøm gjennom.
Du har sikkert leita langs alle ledninger og kontaktpunkter, men vil tro at feilen ligger i ei ledning som er halvt av eller i et kontaktpunkt som er så mye eira at det ikke slipper nok strøm gjennom.
- Gizmodude
- Innlegg: 229
- Registrert: 04 jun 2009, 21:47
- Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: GPZ600R stopper
Bestill deg time på GMS, Harald der kan gammal kawa, Terje er guru på elektrisk, verdt å vente på om du ikke finner ut noe selv.stavsjø skrev:Måtte på gms på gjøvik med den,der er det flere uker vente tid..Dritt......