Side 2 av 2

Re: Rot med xl moto

Lagt inn: 20 jul 2016, 10:58
av Dansekris
"Vi har pratat med Mivv och dom kommer skicka en till sändning med avgassystem i början av Augusti, och det finns en väldigt stor chans att ditt system kommer skickas med denna ordern.
Dom kan tyvärr inte garantera det dock men det ser ljust ut iallafall."

Etter at de lovet meg svar i går kom dette i dag. Her opererer de med andre datoer enn det jeg fikk høre på telefon i går. Får heller ingen garanti.
Nå risikerer jeg å måtte vente til august for så å få beskjed om å vente en måned til.

Vært i kontakt med non stop i dag. Der kunne jeg få en akrapovic go megaphone levert om en uke for noen hundrelapper mer.

Re: Rot med xl moto

Lagt inn: 20 jul 2016, 12:19
av Royal
Dansekris skrev:"Vi har pratat med Mivv och dom kommer skicka en till sändning med avgassystem i början av Augusti, och det finns en väldigt stor chans att ditt system kommer skickas med denna ordern.
Dom kan tyvärr inte garantera det dock men det ser ljust ut iallafall."

Etter at de lovet meg svar i går kom dette i dag. Her opererer de med andre datoer enn det jeg fikk høre på telefon i går. Får heller ingen garanti.
Nå risikerer jeg å måtte vente til august for så å få beskjed om å vente en måned til.

Vært i kontakt med non stop i dag. Der kunne jeg få en akrapovic go megaphone levert om en uke for noen hundrelapper mer.
I min mening så bør man ikke godta eller belønne dårlig kommunikasjon og/eller kundeservice.

Hvis du har råd til akraen og det er et godt alternativ, så ville jeg informert XLmoto om at du trekker bestillingen og fortalt de hvorfor.
Jeg ser jo selv at tilfeller som dette gjør at jeg ikke har lyst til å handle av XLmoto igjen med mindre de skjerper seg.

Re: Rot med xl moto

Lagt inn: 20 jul 2016, 12:34
av Dansekris
Jeg fikk trukket bestillingen, etter en ganske kvass forklaring på hvorfor. De innrømte at de hadde tråkka i salaten, så de gjorde et unntak for meg.
Akraen er bestilt, og den kan jeg hente neste onsdag! Ble bare 700kr dyrere.

Re: Rot med xl moto

Lagt inn: 20 jul 2016, 15:41
av Sprocket
Dansekris skrev:Jeg fikk trukket bestillingen, etter en ganske kvass forklaring på hvorfor. De innrømte at de hadde tråkka i salaten, så de gjorde et unntak for meg.
Akraen er bestilt, og den kan jeg hente neste onsdag! Ble bare 700kr dyrere.
Bra det løste seg for deg :thumleft

Re: Rot med xl moto

Lagt inn: 20 jul 2016, 17:50
av Blaamand
Dansekris skrev:Jeg fikk trukket bestillingen, etter en ganske kvass forklaring på hvorfor. De innrømte at de hadde tråkka i salaten, så de gjorde et unntak for meg.
Akraen er bestilt, og den kan jeg hente neste onsdag! Ble bare 700kr dyrere.
Akra <3

Re: Rot med xl moto

Lagt inn: 30 jul 2016, 23:34
av zeppelin
Etter mine erfaringer: styr unna dette firmaet!

Jeg bestilte komplett kjøreklærspakke samt div deler, der alle varene skulle ha leveringstid på 2-6 dager. Forsendelsen tok imidlertid ca 3 uker! I følge kundeservice var årsaken at klærne jeg hadde bestilt måtte sendes fra leverandør i Italia. Burde ikke dette være opplyst på deres nettsider?

Jeg fikk omsider varene i posten, men klærne var særdeles mye mindre i str enn "vanlige" klær. Alt måtte derfor byttes og jeg tok derfor kontakt med kundeservice. Etter avtale med dem sendte jeg mine størrelser på epost slik at de nye klærne kunne sendes meg før de hadde mottatt returen. Slik gikk det imidlertid ikke, og etter 2 uker purret jeg på og fikk til svar at klærne nå var rett rundt hjørnet. Nye uker gikk og etter ca 3 uker uten at klærne hadde ankommet krevde jeg kjøpet hevet og pengene tilbakebetalt.

Mulig firmaet har hatt økt omsetning og manko på arbeidsfolk denne sesongen. Har i såfall en viss forståelse for langtrukne forsendelser. Men å lyge om leveringstid, både på nettsider og på epost til meg har jeg ingen forståelse for. Summen er derfor at xl-moto er et useriøst firma. Noe som også underbygges av masse innlegg fra mange andre med dårlige erfaringer med dette firmaet.

Re: Rot med xl moto

Lagt inn: 31 jul 2016, 09:03
av simpson
Bestilte hjelm til jentungen der med innbygget intercom/Bluetooth.
Men den lot seg ikke parre med iphonen hennes og jeg kontaktet kundeservice.
De sa at de har fått tilbakemelding på dette, men ingen forslag til løsning.
Jeg sa at jeg ikke ønsket hjelmen siden den ikke fungerte som den skulle, fikk da spørsmål om den var brukt!
Men siden norsk kjøpslov gjelder med både garantier og reklamasajonsrett er det underordnet om den er brukt eller ikke.
Hjelmen var ikke brukt, så jeg bare returnerte den. Har ikke mottat refusjon av kjøpesummen enda og venter i spenning på hva de sier.