Egons skrev:tja, var ikke dårlig den. Driver for tiden å bygger om sykkelen til en streetfighter. Hva passer best av potte?
Syns verken Delkevic eller Quill pottene passer i et streetfighterbygg.
Da syns jeg at ei potte med en form som denne Zard'en passer bedre:
Finnes naturligvis mange alternativer med lignende form fra andre produsenter også.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Egons skrev:
Ja, skjønner! Men hvordan blir det å kjøre med en ulovlig potte. Hvordan er det om det er kontroll og jeg blir stoppet osv?
Her i Norge er ikke myndighetene like 'flinke' som i flere andre europeiske land med å kontrollere støynivået fra eksosen på MC.
Var i hvert fall ikke det for noen år siden da jeg var til stede på flere kontroller som politiet hadde. MC'er ble vinket inn, alkotest tatt og sjekk av førerkortet og deretter "god tur videre" som klarsignal til MC-føreren om klar bane til å forlate kontrollplassen. Gjerne med et sinnssykt brøl uten annen reaksjon fra kontrollfolkene en et blikk i retning der lyden kom fra... .
Kanskje blitt mer oppmerksomhet på dette de senere årene... .
Jeg vil tro alle slipon potter som selges her i landet er godkjent med støydemper, som følger med pottene. Men en sykkel er vel strengt tatt aldri fullgodt godkjent før etter en støytest hos Biltilsynet med godkjentstempel i vognkortet.
Men jeg tror de fleste som bytter potte ikke tar seg bryet med å gjøre dette.
Jeg gjorde det i hvert fall ikke på mine tre foregående MC'er da jeg erstattet originalpotta med slipon...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Egons skrev:
Ja, skjønner! Men hvordan blir det å kjøre med en ulovlig potte. Hvordan er det om det er kontroll og jeg blir stoppet osv?
Her i Norge er ikke myndighetene like 'flinke' som i flere andre europeiske land med å kontrollere støynivået fra eksosen på MC.
Var i hvert fall ikke det for noen år siden da jeg var til stede på flere kontroller som politiet hadde. MC'er ble vinket inn, alkotest tatt og sjekk av førerkortet og deretter "god tur videre" som klarsignal til MC-føreren om klar bane til å forlate kontrollplassen. Gjerne med et sinnssykt brøl uten annen reaksjon fra kontrollfolkene en et blikk i retning der lyden kom fra... .
Kanskje blitt mer oppmerksomhet på dette de senere årene... .
Jeg vil tro alle slipon potter som selges her i landet er godkjent med støydemper, som følger med pottene. Men en sykkel er vel strengt tatt aldri fullgodt godkjent før etter en støytest hos Biltilsynet med godkjentstempel i vognkortet.
Men jeg tror de fleste som bytter potte ikke tar seg bryet med å gjøre dette.
Jeg gjorde det i hvert fall ikke på mine tre foregående MC'er da jeg erstattet originalpotta med slipon...
Syns ikke noe om den heller jeg, da...
Ikke slik å forstå at pottene skal være store, men den carbongreia der var stusselige saker, syns jeg...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Fikk katalogen fra demom tweaks i posten i dag, men har ikke hatt tid til å studere den enda.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering