Med MC på fjelltur

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Med MC på fjelltur

Legg inn av JohnnyTh »

kjellv skrev:
Pug-Nose skrev:Synes folk er litt for nervøse i denne tråden. Mistenker at det er mye større sjanse at noen er interesserte i sykkelen i tettbygde strøk (byer) enn midt på fjellet. Planlegger du å stikke fra sykkelen lenge av gangen (dagesvis)?

Kjettinger og lignende er jo veldig mye å drasse med seg på tur. Jeg hadde satset på en skivelås og et regntrekk som skjuler mesteparten av sykkelen. Dette tar liten plass.
Jeg er ganske enig med deg. Risiko for tyveri er nesten lik null i slike sammenhenger som denne tråden omhandler. Spesielt om du ligger i telt noen meter fra sykkelen. INGEN vil stjele der. Husk at tyvradder og anna fantepakk er mest et storbyfenomen. Lite sånt utover bygdene.
Enig. Vi er litt for nervøse.
Jeg har parkert både på grusveier og i lugube storbyer og det har alltid gått greit. Jeg har også tyveriforsikring så det er ikke et stort problem. :twothumbs:
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Med MC på fjelltur

Legg inn av E-strom »

Pug-Nose skrev:...Jeg hadde satset på en skivelås og et regntrekk som skjuler mesteparten av sykkelen. Dette tar liten plass.
Jeg gjør det samme - skivelås og regntrekk, og det eneste som vises under regntrekket er nettopp skivelåsen :thumleft
Bruker MC til jobbreiser hvis jeg kan, og parkerer da utenfor hotellet under regntrekk og har aldri opplevd langfingrede snushaner.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23248
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Med MC på fjelltur

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er også enig, men i større byer hvor man overnatter på hotell etc. og ikke har egen parkeringsplass som er låst/inngjerdet etc. blir det værre. Å parkere sykkelen min langs gata mens jeg befinner meg inne på hotellrommet hadde jeg definitivt ikek gjort. Ikke bare med tanke på evt. tyveri, men bilister som skulel dulte borti den og velte sykkelen etc. Fort gjort midt i en by dette med mye trafikk.

Når man skal telte ute på vidda eller evt. leie seg en hytte med parkeringpuligheter rett ved er jeg nok ganske trygg på situasjonen.

Et godt råd må være: Parker alltid ved siden av den sykkelen som er mest kurrant for tyvene. Da tar dem nok denne først :knegg

Svar