LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Toven

Re: LordShaft - *Sesongen har startet på Vestlandet*

Legg inn av Toven »

Ikke karbon på smykket i år altså? :P :p

Kjip den der, fikk faktisk igjen bittelitt på skatten. Ikke mye siden jeg jobbet kun sommern i fjor, men alle monner drar :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *Sesongen har startet på Vestlandet*

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:Ikke karbon på smykket i år altså? :P :p

Kjip den der, fikk faktisk igjen bittelitt på skatten. Ikke mye siden jeg jobbet kun sommern i fjor, men alle monner drar :knegg
Ja... alle monner drar sa terroristen og fyrte opp en kinaputt :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Sesongen har startet på Vestlandet*

Legg inn av LordShaft »

I dag kom chain paste i posten gitt...Hadde jo helt glemt at jeg hadde bestilt det :knegg

Bilde
Bilde

Note4

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: LordShaft - *Sesongen har startet på Vestlandet*

Legg inn av Cutless »

Gleder meg til å høre hva du synes om de, ta gjerne noen bilder av kjedet under og etter påføring. Jeg er veldig spent på hvordan det blir seende ut sammenlignet med Motul sin spray.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *Sesongen har startet på Vestlandet*

Legg inn av Olav K »

Jaja, jeg fikk igjen en slant i år, og siden jeg hadde forventet baksmell, kjennes jeg rik ut akkurat nå :-D
Men når jeg får igjen, tjente jeg jo mindre enn, eller omtrent som forventet... Så det er blannede følelser kan man si :knegg
Men jeg kan iallefall spandere et ekstra stykke kake til weissbieren... Kjøpekake, selvsagt :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Sesongen har startet på Vestlandet*

Legg inn av LordShaft »

Du skal faen meg få spandere noe jævlig med saltkringler til weissbier i sommer onkel, det har jeg bestemt akkurat nå :evil

Cutless, det kommer fyldig rapport så snart det er vær til å putle på med dette igjen, akkurat nå er det relativt kaldt og regn... ja slik som det kan regne i Bergen :yahoo

Note4

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *Sesongen har startet på Vestlandet*

Legg inn av Olav K »

Det er null problem, fikk nettopp en brukbar lønning også, etter tre uker med nattskift og en uke overtid :yeyeye
Du skal få sukkertøy og du skal få lade... eller saltstenger, om det er det du vil ha :P :p :P :p

Likte forresten de nye hendlene dine, de var lekre.... utrolig hvordan en så enkel ting, utgjør så mye på en bajk.

Nå er det "bare" en uke til jeg skal hjem, og DA må jeg få til å få hentet den nye hjelmen, OG tatt en tur innom Ride, for litt KTM-shopping- skal klargjøre Duken til Jr for salg nå i påsken. er noen småting som skal byttes.
Blir det kjøring i området på deg, eller har du parkert til over høytiden?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Sesongen har startet på Vestlandet*

Legg inn av LordShaft »

Ja faen, jeg syns de var jævlig nice selv de hendlene.... Utrolig pen detalj med RR logoen, også likte jeg at den var 3 farget og justerbar... Shorty hendler blir litt for små til mine hender.... (ja jeg bruker mere enn to fingre til å bremse og clutche)

Små detaljer. Vurderer faktisk å høre med en kollega hva han skal ha for å lakke alle hvite og røde flater på sykkelen min svart. Demontere alt av kåper og forvandle den til svart/crome edition :redface Men det blir ikke før neste år eller året etter :redface

faen er du i havet enda? På tide å komme seg hjem da ja. Jeg skal jobbe neste helg, lørdag/søndag døgn....så kjører jeg på landet mandags morgen å blir hele påsken. Så tviler på at det blir så mye kjøring før etter påske for min del :eh
Men værmeldigene ser ikke veldig oppløftene ut heller, men all statestikk sier at det blir en veldig bra påske, men da er det hyttetur, pils, påskelaberynten og masse god mat som står på tapete :twisted :twisted

Planer for påsken du eller blir det bare kjøring?

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *Sesongen har startet på Vestlandet*

Legg inn av Olav K »

I påsken skal jeg prøvepakke :P :p
Neida, hva jeg gjør er væravhengig, håper på å både få kjørt Speedy, og lufte skia litt, men blir det dårlig vær blir det nok fram med stillas, skrape og fasadevask :sk?
Evt så skal jeg liste, montere kjøkken og ymse i leiligheten i kjelleren min, og få den leiligheten ett steg nærmere utleie.
Og litt hvile blir det nok også :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Sesongen har startet på Vestlandet*

Legg inn av LordShaft »

Haha, prøvepakke er noe av det mest fornuftige jeg har hørt så langt :thumleft

Jeg er heldigvis ferdig å male fasiden på denne siden av fjorden, men gjenstår å male.... Det har jeg sagt før, er kjerringa som skal få styre med. Jeg skal jo tross alt på grunnkurs nå i april, mai :redface

Har du så mye som gjenstår altså? Ja jo lengre du utsetter jo lengre blir det til pengene drysser inn. Men vet alt om hvordan det er å jobbe for andre, kontra å jobbe til seg selv :lol :redface Du må bare gi en lyd om du trenger hjelp til noe... Jeg er en helvetes dyktig arbeidsfordeler, observatør og kvalitetskontroll :mk
Å du behøver ikke spørre om jeg har lyst å komme å male....det kan du drite 200 - 0 i :twisted :twisted

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *Sesongen har startet på Vestlandet*

Legg inn av Olav K »

Du vet, jeg hadde ei hel elv på besøk i slutten på oktober, så kjøkkenet må ned igjen. Må bare huske å handle inn alt av listverk, foringer, og annet knask før helligdagene, i tilfelle jeg skulle føle "ånden" komme over meg :sk?
Men du skal slippe å male... jeg har en god hjelper der, bortsett fra at jeg ikke får jaget henne lengst opp i stillaset da. Der må jeg virke selv.. eller sende opp Jr, han er gammel nok til å jobbe i høyden nå :prf han er jo 18 i børjinga av mai, og han skal sikkert feste i påska. Altså er han motivert for å tjene sine egne penger til øl og sånt :lol
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Sesongen har startet på Vestlandet*

Legg inn av LordShaft »

Hahaha.... husker selv litt tilbake, det er utrolig hvor motivert en kan bli når det står på, eller en vet det er noe morro som en skal være med på. Noe av barneoppdragelsen er å ikke overbetale de... la de virkelig få kjenne på hva det vil si å jobbe for "føden"

Jeg kjenner med skregg og gru på hvordan jeg selv blir å håndtere det om jeg ikke får en guttunge som liker å ta i et tak..... Jeg vet jeg kan påvirke dette i stor grad selv, men når du bor la med en pedagog..... :eh
Noe sier meg at min noe gammeldagse form for oppdragelse ikke er helt pedagogisk riktig og i verste fall blir sett på som skadelig for barnet :[-X

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Sesongen har startet på Vestlandet*

Legg inn av LordShaft »

Hadde meg en liten kule i går kveld. Ble en liten spontattur på vors og byen med gode venner. Jeg har ikke for vane å feste så voldsomt, men var overraskende gøy i går. Lenge siden sist :thumleft
Captain Morgan skuffer aldri, ble en smule stødig i steget :P :p

For første gang på så lenge jeg kan huske var jeg ikke fyllesyk.... :love Må ha en sammenheng med at jeg har sluttet å snuse (liker hvertfall å tro det selv) Så selv om jeg var sinnsykt sliten, trøtt og ikke helt på topp... Tok jeg turen opp stoltzen, gikk over til fløyen og ned til sentrum. Gjorde underverker for skrotten, selv om det var tungt meg poden i bæremeis :redface

Utsikt fra fløyen
Bilde

Toven

Re: LordShaft - *Sesongen har startet på Vestlandet*

Legg inn av Toven »

Ah flott bilde! Kjenner jeg skulle gjerne ha tatt en tur til Bergen, har ikke vært i område siden jeg var bitteliten og besøkte farfar på Glesvær.
Ser også et par båter jeg gjerne skulle hatt jobbet på der nede :-)å

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Sesongen har startet på Vestlandet*

Legg inn av Orion »

En lengre spasertur er undervurdert når det gjelder å komme seg til hektene igjen etter ei fyllekule. :P :p

Gikk 7-fjellsturen i 2008, og den er absolutt å anbefale. Ser den er planlagt 31. mai i år. Da er jeg på kurs, ellers skulle jeg blitt med.

http://www.bergenoghordalandturlag.no/7-fjellsturen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar