GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Globes Logg: NÅ: Sparket i bildør!!!

Legg inn av RuneMC »

Kommer på et par tusen eller mindre om det er noen som kan faget å rette opp bulk (hvis det ble en bulk) - mer hvis lakken sprakk (omlakkering) - og enda mer om de ikke kan faget (ny dør pluss lakkering)
Priseksempel: http://www.tv2.no/underholdning/broom/s ... 43911.html
http://www.rogalandsavis.no/motormagasi ... 387084.ece og evt smålakkering http://micropaint.no/produkterogtjenester.html

Uansett - en passende "bot" (kommer kanskje under vanlig bot for brudd på vikeplikt også - 5200,-)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Godtvoksen

Re: Globes Logg: NÅ: Sparket i bildør!!!

Legg inn av Godtvoksen »

Kom du deg til Stjørdal etter hendelsen?

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg: NÅ: Sparket i bildør!!!

Legg inn av Globe »

Ja, GV, det skjedde i Stjørdal. Men, han karen på Hørselslabben som jeg hadde vært innom tidligere i dag, var dratt hjem :oh .... en som leier i samme etasje som Hørselslabben sa at han hadde gått tidligere (de har som regel åpent kl kl. 16) da det var så stille på jobb.

Jeg tok da turen tilbake til Trondheim, stakk da innom City Radio- og TV-service. Der traff jeg en hyggelig kar som skulle fikse dette. Han fant fort feilen og skulle modde litt på den slik at jeg fikk en fungerende løsning. :thumleft

Gleder meg :knegg :thumleft

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Globes Logg: NÅ: Sparket i bildør!!!

Legg inn av Duville »

ja, åssen gikk det med foten, forresten.....? :knegg

- uff - en trønderaktig fyr på TV akkurat nå - er ikke sikker på om jeg gidder å løfte armen og bytte kanal
------ klokka er bortimot 10 når vi ankommer hotellet i hjemlandet til faren hans otto og trøtte og slitne går vi rett til køys for å hvile ut til morgendagens strabaser ................ :notlistening

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Globes Logg: NÅ: Sparket i bildør!!!

Legg inn av Dexter »

Globe skrev:Ja, GV, det skjedde i Stjørdal. Men, han karen på Hørselslabben som jeg hadde vært innom tidligere i dag, var dratt hjem :oh .... en som leier i samme etasje som Hørselslabben sa at han hadde gått tidligere (de har som regel åpent kl kl. 16) da det var så stille på jobb.

Jeg tok da turen tilbake til Trondheim, stakk da innom City Radio- og TV-service. Der traff jeg en hyggelig kar som skulle fikse dette. Han fant fort feilen og skulle modde litt på den slik at jeg fikk en fungerende løsning. :thumleft

Gleder meg :knegg :thumleft
Dersom dem får dette til å fungere fint så vil jeg gjerne ha fargekodene på felles jord og h+v :prf
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Globes Logg: NÅ: Sparket i bildør!!!

Legg inn av Duville »

btw - hvor får du tak i han og huplugger - e-bay? eller? kunne hatt noen sånne så skulle jeg finne frem blåselampa og lodde litt her også ved anledning...

Dexter - hadde ikke du dette på plass, da????

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Globes Logg: NÅ: Sparket i bildør!!!

Legg inn av Dexter »

Duville skrev:btw - hvor får du tak i han og huplugger - e-bay? eller? kunne hatt noen sånne så skulle jeg finne frem blåselampa og lodde litt her også ved anledning...

Dexter - hadde ikke du dette på plass, da????
Jeg lodda på pluggene direkte, men har kjøpt hunnplugg - det var min opprinnelige plan. Så er det altså slik at høytalerkabelen har 3(!) ledere. I enden ser det ut som kun 2 er brukt og slik har jeg fått lyd, men vet ikke hva som er pluss, minuss eller om de faktisk har felles jord... det er separate kabler som kommer ut av "dingsen"...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg: NÅ: Sparket i bildør!!!

Legg inn av Globe »

Jeg kjøpte meg en forlengerledning (men hann og hunnplugg) på en lokal "el-pusher", kappet ledningen.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Globes Logg: NÅ: Sparket i bildør!!!

Legg inn av Dexter »

Globe skrev:Jeg kjøpte meg en forlengerledning (men hann og hunnplugg) på en lokal "el-pusher", kappet ledningen.
Samme her \:D/ :-J
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Globes Logg: NÅ: Sparket i bildør!!!

Legg inn av Duville »

Globe skrev:Jeg kjøpte meg en forlengerledning (men hann og hunnplugg) på en lokal "el-pusher", kappet ledningen.
Selvfølgelig gjorde du (dere) det :-J

Trenger jo ikke kjøpe det - det har jeg fra før - bare å klyppe.........

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg: NÅ: Sparket i bildør!!!

Legg inn av Globe »

Dexter skrev:
Duville skrev:btw - hvor får du tak i han og huplugger - e-bay? eller? kunne hatt noen sånne så skulle jeg finne frem blåselampa og lodde litt her også ved anledning...

Dexter - hadde ikke du dette på plass, da????
Jeg lodda på pluggene direkte, men har kjøpt hunnplugg - det var min opprinnelige plan. Så er det altså slik at høytalerkabelen har 3(!) ledere. I enden ser det ut som kun 2 er brukt og slik har jeg fått lyd, men vet ikke hva som er pluss, minuss eller om de faktisk har felles jord... det er separate kabler som kommer ut av "dingsen"...
Stemmer det. Kabel med grønn fiber utenpå er "fyllkabel" for å få ledningen totalt sett til å være stivere, så denne har ingen funksjon for lyden. Pluss og minus spiller egentlig liten rolle, så lenge høyttalerne spiller i "fase" (=membran går samme vei).

Skal nok få denne infoen (L+R) når de er fikset!

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg: NÅ: Sparket i bildør!!!

Legg inn av Globe »

Duville skrev:
Globe skrev:Jeg kjøpte meg en forlengerledning (men hann og hunnplugg) på en lokal "el-pusher", kappet ledningen.
Selvfølgelig gjorde du (dere) det :-J

Trenger jo ikke kjøpe det - det har jeg fra før - bare å klyppe.........
Yes! :thumleft

..og i en slik MiniJackPlugg er GUL = Venstre kanal og RØD= høyre kanal.

Noe av "the beauty" med Scala Q2 Pro er at den overfører musikk via A2DP. Både iPhone og Garmin Zumo 660 fungerte som trådløse kilder :thumleft

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg: NÅ: Sparket i bildør!!!

Legg inn av Globe »

Gizmodude skrev:Oi, ble vel litt puls da ja :oh

Bra det ikke ble en ulykke ut av det.
Og, btw .. Ugh!

Ugh..speil! :knegg

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg:

Legg inn av Globe »

Dette er til loggen, info:

Har vasket og stelt litt med TDM'n. Vasket og polert, rengjort (tannbørste og diesel) og smørt (Royal Purple: Max Chain) kjede. Reiser bort noen dager, og i mellomtiden blir den levert på 20.000 km - service. Nå står triptelleren på 25.000 km, det er lang ventetid på verksted, og man kan jo ikke la den stå! Skiftet olje og filter på 20.000 km, så da skulle det holde godt til servicen nå blir tatt. 20.000 service er ingen storservice. Det eneste "Nye" i tillegg til ordinær gjennomgang og dekning av servicepunkter er sjekk av styrelager, pluggskifte og sjekk og smøring av lager i svingarm.

Blir vel å bestille 30.000 km-service med en gang da den grensen nok blir passert i løpet av neste mnd :thumleft


Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Globes Logg:

Legg inn av ojda »

:bb_p:

Gratulerer med jubileet. :\m/: :\m/: :\m/:
100 sider på bloggen må da være værdt å feire.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar