Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Kveldstur i fire kommuner :-)

Legg inn av ojda »

@Jompa og Ojda: Når jeg har fjernet DBkilleren tidligere, har jeg kjørt et kosteskaft inn i den og lirket den løs. Men denne gangen fant jeg ikke igjen kosteskaftet, så jeg ordna det med annen egnet redskap :knegg

Vær bare jævelig forsiktig så den ikke blir sittende fast :-k DU kan få mangellapp :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Hente posten, og prøve nye kjøredre

Legg inn av Olav K »

....
Kjøretur i gråvær, fra Dimmelsvik til Odda, og videre gjennom Åkrafjorden til Skånevik, ferge til Utåker og så hjem.

Bilder og tekst er fjernet herfra av sikkerhetshensyn og pga klimaforandringer
Du kan lese mer om denne turen på Norges kanskje beste MCblogg .
Sist redigert av Olav K den 31 okt 2015, 20:25, redigert 1 gang totalt.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Hente posten, og prøve nye kjøredre

Legg inn av Olav K »

Her er forresten linken til Youtubeklippet jeg tok av den freske unge dama på lørdag :thumleft

https://www.youtube.com/watch?v=Y8cskVBP9NM" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Hente posten, og prøve nye kjøredre

Legg inn av LordShaft »

Strålende referat. Men viktigs av alt. Holder dressen deg tørr? :-k

Å du må faen meg jobbe med fotokunnskapene dine... Hva er dette for en vinkel å ta bilde av henne på :lol

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Hente posten, og prøve nye kjøredre

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Strålende referat. Men viktigs av alt. Holder dressen deg tørr? :-k

Å du må faen meg jobbe med fotokunnskapene dine... Hva er dette for en vinkel å ta bilde av henne på :lol
Dressen har jeg ikke all verdens forventninger til mtp på vanntetthet. Har kjøpt den mest mtp kjølige turer først og sist i sesongen. I heavy regnvær må nok regndressen gjøre jobben sin :knegg Dette er ikke Rukka eller Klim, jakke til 2500 og bukse til 1800 kan ikke forventes å være "top notch"

Og når en mann i min alder skal ta bilder av unge jenter som kler av seg, kan det være greit å være noe diskrè og hensynsfull :knegg
Faktum er at jeg spurte om det var greit at jeg knipset og filmet hoppet.. og fikk til svar at det gikk greit, sålenge jeg holdt litt avstand :prf
Siden denne jomfruen hadde reist helt fra Egersund for å hoppe, syns jeg det var greit å vise litt hensyn :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Hente posten, og prøve nye kjøredre

Legg inn av LordShaft »

Å du er så hensynsfull å årntlig onkel :thumleft

Jaja, ikke si det, jeg har blitt overrasket over "billige" produkter før jeg. Klart, noen ganger får en det en betaler for...Noe jeg kanskje frykter er tilfelle her... Men du kan jo være riktig heldig :thumleft

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Hente posten, og prøve nye kjøredre

Legg inn av Flanker »

4300,- er ikke det jeg vil betegne som billig. Jeg betalte vel omtrent det samme for min Klim Overland dress... Da fikk jeg den billig, riktignok. Tog du an? :lol

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Hente posten, og prøve nye kjøredre

Legg inn av Olav K »

Hold smella på deg Flanker, her sitter jeg og synes jeg har gjort et greit kjøp.. :P :p
men 4300,- for en Klimdress er jo nesten for heleri å regne :knegg Måtte du ned på kne for å få en så bra pris?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Kant'1ns kjøreblogg- Hente posten, og prøve nye kjøredressen

Legg inn av Flanker »

Måtte bla litt tilbake i egen logg for å se hva jeg faktisk betalte... 4500,- for komplett sett (jakke/bukse). Var ikke nede på kne, men på eBay.

$50 i rabatt på utstillingsmodeller + gratis frakt til Norge. Så var jeg heldig, og pakken skled igjennom Gardermoen uten at "han staten" la sine avgiftskåte fingre på den. Og det jeg fikk var ingen utstillingsmodeller, men flett nye klær innpakket i sveiset plast! Av og til skal man ha flaks :thumleft

Følger man med (og har flaks) kan man virkelig gjøre et kupp...

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Hente posten, og prøve nye kjøredre

Legg inn av Olav K »

Flanker skrev:Måtte bla litt tilbake i egen logg for å se hva jeg faktisk betalte... 4500,- for komplett sett (jakke/bukse). Var ikke nede på kne, men på eBay.

$50 i rabatt på utstillingsmodeller + gratis frakt til Norge. Så var jeg heldig, og pakken skled igjennom Gardermoen uten at "han staten" la sine avgiftskåte fingre på den. Og det jeg fikk var ingen utstillingsmodeller, men flett nye klær innpakket i sveiset plast! Av og til skal man ha flaks :thumleft

Følger man med (og har flaks) kan man virkelig gjøre er kupp...
Jeg er ikke så flink å følge med, jeg handler oftest etter klystermetoden, når jeg ser noe jeg vil ha, kjøper jeg det, og tenker ikke over prisen :vs :-k
Men som sagt, hadde ikke all verdens forventninger til settet mtp på regn og vann, MEN det er veldig behagelig å ha på, det er varmt og jeg regner med det tåler en regnskur eller to. Men i langvarig regn må nok Held regndressen fram, regner jeg med.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Znirln vil på tur

Legg inn av Olav K »

Etter noe som lett kan betegnes som en liten evighet, fikk jeg luftet Speedy en tur igår. Drog grytidlig hjemmefra, med litt verktøy i tankveska, en Kriegabag bakpå med arbeidsbukse, og vips, fikk jeg kombinert en liten jobb i Bergen med litt kjøring. Blei mye kjøring i kø hjem igjen, en bilulykke i Arnanipa tunnellen genererte endel trafikk over gamlevegen... huff, den er ikke beregnet på sånt :sorry
Så tilsammen ca 30 mil igår.

Nå skal jeg kjøre et lite ærend, så vil Znirln ha seg en tur etterpå.... og snill som jeg er, skal jeg være støttekontakten hans :-)å
Dere finner oss på Locato etter 09 engang :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Znirln vil på tur

Legg inn av LordShaft »

Du kan hilse til han dere Znirln at jeg har notert meg handlingene hans.... Jeg er ikke sint, bare veldig skuffet :knegg

Note4

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Znirln vil på tur

Legg inn av Busa Trond »

Dere må ha god tur :D
Ser at hele Norge bader I sol denne uka så har man fri er det en genial tid på året å kjøre på..
Jeg får trøste meg med strikk hop bilde jeg :sorry

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Znirln vil på tur

Legg inn av Olav K »

Det blei en fin liten rundtur idag.... var tidlig oppe og fikk unna noe småtteri, og ei stund før 09 satte vi fart mot ferga, og for en gangs skyld hadde vi good tid. Vel ombord fikk vi selskap av Helge S, en ung herremann med relativt ferskt førarkort, og en lekker Yaaaaamhaaa FZ8.
Så da var det tre ROVpiloter (Subsea MC) som la ut på rundtur.

Og så litt bilder, rett fra minnekortet. Ingen redigering eller annen juks, så se i nåde til meg

Helge sin flotte FZ8
Bilde


Resten av teksten og bildene er fjernet pga sikkerhetshensyn og klimaforandringer.
Du finner hele historien på Norges kanskje beste MCblogg
Sist redigert av Olav K den 31 okt 2015, 20:35, redigert 1 gang totalt.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Znirln vil på tur

Legg inn av LordShaft »

Guttene har vært ute å kost seg i dag :thumleft Godt å se at du endelig får brukt sykkelen din litt du også :lol

Var en snartur innom hytten i dag å så til ting og tang. Endte med at jeg måtte kjøre beste turen hem... Via Eksingedalen. Vet ikke om du har vært der i år, men det er absolutt en tur du burde ta før året tar slutt :thumleft

Svar