Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Ut på tur.... veldig snart

Legg inn av LordShaft »

Dåkke må reise til helvete begge to :blea

:lol

Flotte bilder, å jeg bryr meg ikke i det hele tatt... jeg får nok opplevelser de neste ukene :prf

Note4

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Ut på tur.... veldig snart

Legg inn av Olav K »

Har vært stille her på sia mi nå mens vi var på tur.
Etter hjemkomst har jeg vært litt sliten etter de siste to etappene hjem, så dagene har gått til andre ting enn å tenke så mye på kjøring :knegg
Måtte først og fremst vaske Speedy grundig ettersom ca 1 milion insekter fant det for godt ende sitt liv diverse steder i frontpartiet på sykkelen.
Den lille flyscreen'en tror jeg aldri blir like fin igjen :-k
Men igår var meldingene såpass bra at jeg måtte nytte dagen, så jeg drog hjemmefra litt over 08, var og såg på en jobb uti Jondal ca 09, før jeg tok turen til fergjekaien i Jondal. Bomma endel på ferja, så måtte vente nesten 45 min. Men gjør jo ikke så mye, når sola skinner, butikken er åpen og de har rykende fersk, nylaget pizza i varmdisken der :thumleft Pizza til frokost er sterkt undervurdert, og veldig godt :knegg
Over med fergja til Tørvikebygd, og videre Kvamskogen og Gullbotn mot "bydn", måtte innom Ikea i full fart (de hadde heldigvis ikke det jeg var på jakt etter.) før jeg kjørte bort til Ride, og snakka med Terje, om TCXskoa mine. Og han lurte på "åssen i helvete har du fått til det der" noe jeg egentlig ikke hadde svar på. Men det enda iallefall opp med at jeg fikk et par nye TCX med GoreTex, ikke HELT samme modellen for den hadde han ikke i str min. Ørlite grann lavere i skaftet, og de kjennes noe "mykere" ut på foten.
20150711_104209.jpg
Litt mindre racingsko kanskje? Jeg er uansett veldig fornøyd med service og sånn.
Deretter blei det en is på fisketorget i Bergen, før jeg tok turen over Fanafjellet (et nydelig lite stykke vei) til Os, og deretter opp til Er-An for en obligatorisk cola/quesedilla og is :thumleft
DSC00514.jpg
DSC00515.jpg
Så endte det opp med at jeg var og såg på en jobb til, før jeg tok fergja fra Hatvik, og deretter kunne jeg nyte kjøreglede ala autobahn mot neste fergje :prf Hadde endel for lite tid, iflg GPSen, men kneip inn et minutt her og der, og jammen kom jeg tidsnok til å få være med å kjøre ombord :prf :prf
Alt i alt en fiiin dag på sykkel, ca 28 mil
Uten navn.jpg
Ellers holder jeg på med et storslagent epos, som kanskje blir utgitt på papir.
El Quattro Fantastico- the Story

Se bildene, les ryktene, og hør hva de fantastiske 4 egentlig mente om turen.... følg med, følg med
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Ut på tur.... veldig snart

Legg inn av Tommas »

Får poste denne her kanskje. Bare spionbilde og synsing, men så ut som litt "lite" nytt?

Bilde


Sent from my iPad using Tapatalk

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Ut på tur.... veldig snart

Legg inn av Olav K »

Tommas skrev:Får poste denne her kanskje. Bare spionbilde og synsing, men ....


Sent from my iPad using Tapatalk
Takk for den Tommas,
jeg har sett denne, og flere andre publikasjoner med bilder og synsinger.... og det er (som du skriver) tilsynelatende lite nytt. Iallefall ikke noe som får fram kløen i kjøpefingern min iallefall.
Dessuten er og blir jeg mer og mer fornøyd med min gamle '13 model, etter denne Europaturneen vi nylig var på.
Tipper det er den mest komfortable streetfighteren i sin klasse, og selv om den ikke er "verst" lengre, går den mer enn bra nok.... og å trimme den til 175 bakhjulshester koster mindre enn å ta verditapet med seg over i en ny sykkel....
Dessuten har min sykkel carbon over hele seg :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- I need my fix- tur imorra, torsdag

Legg inn av Olav K »

Med dette værvarselet som vi har for morgendagen, må det nok bli en kjøretur.... klarer bare ikke helt å bestemme meg for rute... men mulig det må bli 520 over Saudafjellet en tur :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- I need my fix- tur imorra, torsdag

Legg inn av Olav K »

Dagen blei ikke som planlagt... var oppe i femtida og sjekka, men da hang skyene nedpå fjella rundt rundt oss, og asfalten bar preg av at det hadde regnet i løpet av natta.
Opp igjen kl 08, mye det samme, og ingen tegn til umiddelbar bedring. Så jeg og frk. Fryd tok oss en trimtur opp til en støl oppi dalen før frokost. På vei ned begynte det pinadø å regne... jeg blei nesten deppa.... men blei frokost/lønsj og deretter en liten powernap (en god soldat skal jo hvile når han kan)
Spoler fram til kl 1830, sykkelen er klar, sola har tatt styringen og temperaturen er levelig. Bestemmer meg for å ri mot solnedgangen.. akkurat nesten som Lucky Luke :-D

Innover fjorden, i sømeleg tempo, kommer plutselig på at "ja faen, skulle fyllt bensin før jeg kjørte..."
Jaja, men har nok til å komme meg til Odda (planen var til Jondal), så dermed blir det Folgefonntunnellen, fuel på Beststasjonen, en runde i Odda for å se etter kjentfolk (noe jeg ikke fant) og deretter cruisa jeg utover mot Utne, for å fortsette på gamleveien mot Jondal.
Ingen trafikk, og den elendige asfalten på denne veibiten er ingen match for Øhlins dempinga mi, når jeg nå har slakka endel opp på kompresjonen. Herlig, rett og slett.
Stopper og knipser noen bilder her og der, men jeg har ikke redigert noe, dette er rett fra minnekortet.

Her ser vi innover fjorden mot Utne

Øvrig tekst og bilder er fjernet grunnet sikkerhetshensyn og klimaforandringer.
Du finner øvrig tekst og alle de fine bildene på Norges kanskje beste MCblogg
Sent fra min SM-T800 via Tapatalk
Sist redigert av Olav K den 31 okt 2015, 13:41, redigert 1 gang totalt.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Kveldstur i fire kommuner :-)

Legg inn av LordShaft »

Du har vært ute å lekt deg igjen ja. Men faen, 3 pluss grader er ikke mye å skrive hjem om :eh Det er lite som minner om at det er den 17 juli i dag selv om at solen stråler fra klar himmel :scratch

Du kan vel ta deg i ræven på at det blir tidenes lengste sesong. Med gode temperaturer og fint vær til langt ut i november siden jeg har bestemt meg for å selge i år :roll

Det er liksom noe som ikke stemmer helt med det bildet når du kysser på lyktene. :-)å :-)å

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Kveldstur i fire kommuner :-)

Legg inn av RuneMC »

Flotte bilder og turrapport :thumleft

Kjørte en tur igår kveld og det var rundt 11C, men syntes det var enda friskere innover til jobb idag - og en lokal værstasjon viser at det kun var 8C når jeg kjørte innover. Jammen ikke mye til å være 17 juli nei.

Hvis denne prognosen over solflekkaktivitet stemmer skal det bli litt kaldere neste årene (mindre solflekker = kaldere) isbreene vil vokse osv...
http://www.yr.no/artikkel/sola-kan-star ... 1.12428954

Bilde over minkende solflekkaktivitet
Sist redigert av RuneMC den 17 jul 2015, 08:33, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Kveldstur i fire kommuner :-)

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:
Det er liksom noe som ikke stemmer helt med det bildet når du kysser på lyktene. :-)å :-)å
Skjønner ikke helt hva du mener, eller sikter til, LilleLord.
For min del var det et øyeblikk det ALT stemte.... :prf :thumleft :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Kveldstur i fire kommuner :-)

Legg inn av LordShaft »

RuneMC skrev:Flotte bilder og turrapport :thumleft

Kjørte en tur igår kveld og det var rundt 11C, men syntes det var enda friskere innover til jobb idag - og en lokal værstasjon viser at det kun var 8C når jeg kjørte innover. Jammen ikke mye til å være 17 juli nei.

Hvis denne prognosen over solflekkaktivitet stemmer skal det bli litt kaldere neste årene (mindre solflekker = kaldere) isbreene vil vokse osv...
http://www.yr.no/artikkel/sola-kan-star ... 1.12428954

Bilde over minkende solflekkaktivitet
Så vi kan utsette den globale oppvarmingen en stund altså :-k tro om vi får tilbake noen av miljøavgiftene vi har betalt inn :-k

Når jeg blir pensjonist blir det hus i varmere strøk ala tage eller noe slikt.

@elolz hehehe :blae

Note4

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Kveldstur i fire kommuner :-)

Legg inn av LordShaft »

Siden du ikke er her å feirer nykjøpet mitt, får jeg fikse det på egenhånd, har tilogmed en småtøs på loftet :lol

Bilde

Stian fikk jo selvfølgelig hendene full i dag :redface


Note4

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Kveldstur i fire kommuner :-)

Legg inn av ojda »

LordShaft skrev: Det er liksom noe som ikke stemmer helt med det bildet når du kysser på lyktene. :-)å :-)å

Hah! du skulle bare ha sett hva han drev med bak sykkelen etter at han fjernet Db-killer`n :-)å
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Kveldstur i fire kommuner :-)

Legg inn av Jompa »

ojda skrev:
LordShaft skrev: Det er liksom noe som ikke stemmer helt med det bildet når du kysser på lyktene. :-)å :-)å

Hah! du skulle bare ha sett hva han drev med bak sykkelen etter at han fjernet Db-killer`n :-)å
Aha ! Æ har aldri skjønt vitsen med høyt montert eksosanlegg på gatesykler.
Ellers ser det ut til at du hadde en fin tur.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Kveldstur i fire kommuner :-)

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Siden du ikke er her å feirer nykjøpet mitt, får jeg fikse det på egenhånd, har tilogmed en småtøs på loftet :lol

Bilde

Stian fikk jo selvfølgelig hendene full i dag :redface


Note4
Ja du skal gratuleres mye og ofte framover... det er litt av ei skute det du har fått deg :thumleft
Jeg kan til og med tilgi at du poster ølbilder her på bloggen min mens jeg er ute på havet :yeyeye
Må nok ha meg en sykkel til, men jeg tror jeg ønsker noe lettere og mye mer grusorientert.... Er den nye Honda Africa Twin jeg er mest spent på. Er mengder med grusveier som jeg ikke har kjørt ennå, og jeg har allerede noen fine grusruter i hodet :yeyeye

Stian er en luring som har hendene fulle både ved utreise og på hjemturene :knegg

@Jompa og Ojda: Når jeg har fjernet DBkilleren tidligere, har jeg kjørt et kosteskaft inn i den og lirket den løs. Men denne gangen fant jeg ikke igjen kosteskaftet, så jeg ordna det med annen egnet redskap :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Kveldstur i fire kommuner :-)

Legg inn av LordShaft »

Stod om deg i et MC blad jeg har :lol

Bilde

Note4

Svar