Jompa, en mann i 50årene

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av Jompa »

Sløvinger ? Æ har foreslått for dattera mi og typen at dem burde kjøpt en brukt Tomra-automat, og innstallert den i "bllen" ( mondeo) så kanskje de får fjerna ca 30 cm med tomflasker som flyter rundt på dørken.
Piaggio e bare topp. Æ va en gang på firmatur til Pisa og besøk på Piaggiomuseet i en av nabobyene.
En eldre kar fraTrøndelag, som va enda litt mere godtruende enn meg mista lommeboka på nevnte tur til museet, på jernbanestasjonen i Pisa.
Fant ut at det ikke e rart at tårnet i Pisa er skjevt, det aller meste var på halv tolv.
Så når fruen kommer stressende med ting " vi sku ha gjort" kan æ bre ta frem bildene fra Italia.....
en gang blir nok huset våres en kulturhistorisk skatt :mk
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av Jompa »

I kveld burde æ absolutt kjørt en tur på sykkeln. 11 grader klokka 8, tørre veier og kanskje ikke så mange muligheter igjen i år ?
I stedet ble det feiring med bacalao fra Coop, norrlands akkevitt og en pils.
For i dag felte æ endelig den første rypa med "Lokegutt".
Æ hadde nesten begynt å tru på en "hundeekspert" som forlengst har erklært at " det der blir aldri noen jakthund".
Vel, "det der" fungerte helt utmerket i dag, flott søk, tildels lydig, fant 3 rypekull, 3 enkeltfugl og
skyttern traff til og med en.
God grunn til feiring :thumleft :thumleft

Var ellers ganske spent på om det var mye nytt på forumet etter to dagers fravær.
Ja og tja.......

Syns det er merkelig at det ikke er lov å diskutere om HA blir urettmessig furfulgt eller ikke,
men å diskutere ett medlems mtentale helse og medisinbruk vs mc-kjøring ser ut til å være helt ok.
Selv om han sjøl la opp til det.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av ejs »

:thumleft
Kommer muligens av at "noen" spesielle kan bli trokket på tærne
:-k
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av SuperMorten »

Jompa skrev:Sløvinger ? Æ har foreslått for dattera mi og typen at dem burde kjøpt en brukt Tomra-automat, og innstallert den i "bllen" ( mondeo) så kanskje de får fjerna ca 30 cm med tomflasker som flyter rundt på dørken.
Finnes sånn automat for tomme kaffekopper fra Shell også..? :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av jhn »

Jompa skrev:I kveld burde æ absolutt kjørt en tur på sykkeln. 11 grader klokka 8, tørre veier og kanskje ikke så mange muligheter igjen i år ?
I stedet ble det feiring med bacalao fra Coop, norrlands akkevitt og en pils.
For i dag felte æ endelig den første rypa med "Lokegutt".
Æ hadde nesten begynt å tru på en "hundeekspert" som forlengst har erklært at " det der blir aldri noen jakthund".
Vel, "det der" fungerte helt utmerket i dag, flott søk, tildels lydig, fant 3 rypekull, 3 enkeltfugl og
skyttern traff til og med en.
God grunn til feiring :thumleft :thumleft

Var ellers ganske spent på om det var mye nytt på forumet etter to dagers fravær.
Ja og tja.......

Syns det er merkelig at det ikke er lov å diskutere om HA blir urettmessig furfulgt eller ikke,
men å diskutere ett medlems mtentale helse og medisinbruk vs mc-kjøring ser ut til å være helt ok.
Selv om han sjøl la opp til det.
Ja, er ikke det merkelig? Men ellers ... artig at det går bra med hunden. Det er vel ikke første gang at selvutnevnte eksperter tar feil

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av L-NA »

Jompa skrev:
Syns det er merkelig at det ikke er lov å diskutere om HA blir urettmessig furfulgt eller ikke,
men å diskutere ett medlems mtentale helse og medisinbruk vs mc-kjøring ser ut til å være helt ok.
Selv om han sjøl la opp til det.
Tja kanskje du har rett i det, men nå skal det jo sies at det er fult mulig å fokusere på andre tråder en det som event. måtte gå på andres mentale Helse, eller annet som ikke interesser. Det er nesten som TV knappen, - man kan faktisk selv velge hva man skal trykke.... :-) Jeg har faktisk lagt merke til at det finnes bla. tråder med utallige tur beskrivelser, diskusjoner omkring dempere, kjede spray, mobil operatører, sofware, felles turer og arrangement. osv.osv.osv...Prøv heller noen av disse

Men så finnes det jo også enkelte, - både her inne og andre tråder, som ikke helt klarer å bli ferdig eller legge fra seg gamle feider, diskusjoner eller hva det nå måtte være. Skal man til stadighet drive å skrive om gammelt "oppgulp", gi noen forsiktige sleiv spark, fokusere på det man ikke liker?? Tja, det synes nå jeg det er enda litt merkeligere en overnevnte HA diskusjon...

Nei, du Jompa mann. Du har så mye bra og positivt i både denne tråden og hele Forumet, at jeg håper inderlig du fortsetter med det. En mann jeg overhode ikke vet en dritt om, men likevel føler jeg har litt kjennskap til. Begynte med å lese sidene dine om gamle MC blader. Videre om oppvekst, og senere om Bikkje og turer på ski, eller scooter turer. osv.osv. Har humret mye og gleder meg til neste oppdatering med litt humor og gode fortellinger.
...og det vil jeg takke deg for, og håper på mer i den sjangeren. :-)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av jhn »

L-NA skrev:
Jompa skrev:
Syns det er merkelig at det ikke er lov å diskutere om HA blir urettmessig furfulgt eller ikke,
men å diskutere ett medlems mtentale helse og medisinbruk vs mc-kjøring ser ut til å være helt ok.
Selv om han sjøl la opp til det.
Tja kanskje du har rett i det, men nå skal det jo sies at det er fult mulig å fokusere på andre tråder en det som event. måtte gå på andres mentale Helse, eller annet som ikke interesser. Det er nesten som TV knappen, - man kan faktisk selv velge hva man skal trykke.... :-) Jeg har faktisk lagt merke til at det finnes bla. tråder med utallige tur beskrivelser, diskusjoner omkring dempere, kjede spray, mobil operatører, sofware, felles turer og arrangement. osv.osv.osv...Prøv heller noen av disse

Men så finnes det jo også enkelte, - både her inne og andre tråder, som ikke helt klarer å bli ferdig eller legge fra seg gamle feider, diskusjoner eller hva det nå måtte være. Skal man til stadighet drive å skrive om gammelt "oppgulp", gi noen forsiktige sleiv spark, fokusere på det man ikke liker?? Tja, det synes nå jeg det er enda litt merkeligere en overnevnte HA diskusjon...

Nei, du Jompa mann. Du har så mye bra og positivt i både denne tråden og hele Forumet, at jeg håper inderlig du fortsetter med det. En mann jeg overhode ikke vet en dritt om, men likevel føler jeg har litt kjennskap til. Begynte med å lese sidene dine om gamle MC blader. Videre om oppvekst, og senere om Bikkje og turer på ski, eller scooter turer. osv.osv. Har humret mye og gleder meg til neste oppdatering med litt humor og gode fortellinger.
...og det vil jeg takke deg for, og håper på mer i den sjangeren. :-)
Nå snakket jo ikke du til meg, men jeg kommenterer likevel ... denne HA-problematikken angår ganske mange, og den ble dratt i gang av en moderator, som også har en fortid i et eller annet 1%-miljø. Han spurte om folks meninger omkring dette, og fikk svar, så stengingen av tråden kom som lyn fra klar himmel ... i alle fall sett med mine øyne.
Etter min mening var det ingen som begikk noen overtramp ... hverken mtp folkeskikk eller det lovmessige.
Om noen ser en god grunn til at den skulle stenges, så hadde det vært interessant å høre den grunnen.
Om det ikke er lov å være uenig i en diskusjon, så er hele hensikten med diskusjonen borte.
På mc-siden ser det ut til å være et krav om å være enig med flertallet, eller så kan man fort få en kald skulder, spark på leggen eller en fot i ræva ... alt ettersom ....

Ellers er jeg helt enig i ditt siste avsnitt ... Jompa bidrar med både mye fornuft og humor :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38046
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av AJ »

jhn skrev: denne HA-problematikken angår ganske mange, og den ble dratt i gang av en moderator, som også har en fortid i et eller annet 1%-miljø. Han spurte om folks meninger omkring dette, og fikk svar, så stengingen av tråden kom som lyn fra klar himmel ... i alle fall sett med mine øyne.
Det slår meg at enkelte stadig kommer med påstander som ikke er riktige. Som den jeg har sitert ovenfor.
Tråden som ble stengt ble ikke startet av en moderator, men et vanlig medlem. Moderatoren startet en annen tråd, hvor han riktignok stilte spørsmål som berører en saåkalt 1% klubb. Men den tråden ble da aldri stengt!
Mitt råd må være at enkelte gjør lurt i å undersøke litt nærmere før de kommer med påstander som viser seg å være uriktige.
jhn skrev:På mc-siden ser det ut til å være et krav om å være enig med flertallet, eller så kan man fort få en kald skulder, spark på leggen eller en fot i ræva ... alt ettersom ....
Ja, ja... :roll Denne og lignende påstander fra enkelte begynner faktisk å bli kjedsommelig gjentagende. Og fortsatt fjernt fra hva som er virkeligheten.

Nevner ellers at jeg fant flere tråder hvor 1% klubber og HA spesielt er blitt diskutert side opp og side ned uten at de er stengt.
Det er kun en tråd som handler om disse klubbene som vi fant det hensiktsmessig å stenge.
Men de som synes det var et "overgrep" mot brukerne her inne får for all del fortsette å messe og mase om dette til vi ikke gidder å høre på lenger *mas :notlistening - om de synes det er fornuftig bruk av MCsiden.no...

Og helt til slutt: Jeg er ganske forundra over at disse 1% klubbene er så interessante å diskutere utover det som allerede er gjort :scratch . En marginalisert gjeng ("harry-tasser", var det en som nevnte i en av trådene :knegg )som utgjør kun en liten del av MC-miljøet her i landet og som sjelden eller aldri menger seg med oss andre?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av tagesk »

Jompa skrev:Æ va en gang på firmatur til Pisa og besøk på Piaggiomuseet i en av nabobyene.
Pontedera.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av Jompa »

L-NA skrev:
Jompa skrev:
Syns det er merkelig at det ikke er lov å diskutere om HA blir urettmessig furfulgt eller ikke,
men å diskutere ett medlems mtentale helse og medisinbruk vs mc-kjøring ser ut til å være helt ok.
Selv om han sjøl la opp til det.
Tja kanskje du har rett i det, men nå skal det jo sies at det er fult mulig å fokusere på andre tråder en det som event. måtte gå på andres mentale Helse, eller annet som ikke interesser. Det er nesten som TV knappen, - man kan faktisk selv velge hva man skal trykke.... :-) Jeg har faktisk lagt merke til at det finnes bla. tråder med utallige tur beskrivelser, diskusjoner omkring dempere, kjede spray, mobil operatører, sofware, felles turer og arrangement. osv.osv.osv...Prøv heller noen av disse

Men så finnes det jo også enkelte, - både her inne og andre tråder, som ikke helt klarer å bli ferdig eller legge fra seg gamle feider, diskusjoner eller hva det nå måtte være. Skal man til stadighet drive å skrive om gammelt "oppgulp", gi noen forsiktige sleiv spark, fokusere på det man ikke liker?? Tja, det synes nå jeg det er enda litt merkeligere en overnevnte HA diskusjon...

Nei, du Jompa mann. Du har så mye bra og positivt i både denne tråden og hele Forumet, at jeg håper inderlig du fortsetter med det. En mann jeg overhode ikke vet en dritt om, men likevel føler jeg har litt kjennskap til. Begynte med å lese sidene dine om gamle MC blader. Videre om oppvekst, og senere om Bikkje og turer på ski, eller scooter turer. osv.osv. Har humret mye og gleder meg til neste oppdatering med litt humor og gode fortellinger.
...og det vil jeg takke deg for, og håper på mer i den sjangeren. :-)
Uten å sette Bikerdudes, for det var han det handlet om, sin mentale helse opp i mot HA skal jeg prøve å forklare hva jeg mente med innlegget.
At ett medlem er så tøff at han står frem med sine problemer er beundringsverdig.
Det som fort kan bli feil, er at problemet, medisinbruken osv blir gjort til en allmen diskusjon.
Ikke for at jeg trur noen er ute etter å hverken skade vedkommende, eller å gi dårlige råd, men ett innlegg på et offentlig forum KAN gjøre mere skade enn nytte. Selv om det er aldri så velment.
Jeg har selv lest alle innleggene i Bikerdudes blogg, og har stor respekt for han som menneske, og det han har fått til av mc-prosjekter.
Og synes som nesten alle som har skrevet noe, at det er synd han ble fratatt retten til å kjøre.
Om det siste var en riktig eller gal avgjørelse, kan jeg ikke ta stilling til. Ihvertfall ikke på et saklig grunnlag.

Jeg hører vel til dem som ikke klarer å bli ferdig med gamle feider ?
Nei, jeg kommer alltid til å kalle trecylindrete motorer for ufullendte og er ingen stor tilhenger av BMW-boksere.

Du skal ellers ha takk for det siste avsnittet i innlegget ditt.

AJ skrev:
jhn skrev: denne HA-problematikken angår ganske mange, og den ble dratt i gang av en moderator, som også har en fortid i et eller annet 1%-miljø. Han spurte om folks meninger omkring dette, og fikk svar, så stengingen av tråden kom som lyn fra klar himmel ... i alle fall sett med mine øyne.
Det slår meg at enkelte stadig kommer med påstander som ikke er riktige. Som den jeg har sitert ovenfor.
Tråden som ble stengt ble ikke startet av en moderator, men et vanlig medlem. Moderatoren startet en annen tråd, hvor han riktignok stilte spørsmål som berører en saåkalt 1% klubb. Men den tråden ble da aldri stengt!
Mitt råd må være at enkelte gjør lurt i å undersøke litt nærmere før de kommer med påstander som viser seg å være uriktige.
jhn skrev:På mc-siden ser det ut til å være et krav om å være enig med flertallet, eller så kan man fort få en kald skulder, spark på leggen eller en fot i ræva ... alt ettersom ....
Ja, ja... :roll Denne og lignende påstander fra enkelte begynner faktisk å bli kjedsommelig gjentagende. Og fortsatt fjernt fra hva som er virkeligheten.

Nevner ellers at jeg fant flere tråder hvor 1% klubber og HA spesielt er blitt diskutert side opp og side ned uten at de er stengt.
Det er kun en tråd som handler om disse klubbene som vi fant det hensiktsmessig å stenge.
Men de som synes det var et "overgrep" mot brukerne her inne får for all del fortsette å messe og mase om dette til vi ikke gidder å høre på lenger *mas :notlistening - om de synes det er fornuftig bruk av MCsiden.no...

Og helt til slutt: Jeg er ganske forundra over at disse 1% klubbene er så interessante å diskutere utover det som allerede er gjort :scratch . En marginalisert gjeng ("harry-tasser", var det en som nevnte i en av trådene :knegg )som utgjør kun en liten del av MC-miljøet her i landet og som sjelden eller aldri menger seg med oss andre?
Skulle egentlig bare sitere de to siste avsnittene, men lar hele sitatet stå. Så blir ingenting dratt ut av sammenhengen.
Om noen føler seg utsatt for overgrep vet ikke jeg, men det er ett faktum at diskusjoner ang 1%- klubber fenger ganske mange.
Hvorfor ?
Som "vanlig" motorsyklist blir man ofte konfrontert med spørsmål om hva man mener om HA og andre 1%ere.
Det alene skulle vel være god nok grunn til å bruke MCsiden til å diskutere problemet / ikkeproblemet ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38046
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av AJ »

Jompa skrev: Om noen føler seg utsatt for overgrep vet ikke jeg, men det er ett faktum at diskusjoner ang 1%- klubber fenger ganske mange.
Hvorfor ?
Som "vanlig" motorsyklist blir man ofte konfrontert med spørsmål om hva man mener om HA og andre 1%ere.
Det alene skulle vel være god nok grunn til å bruke MCsiden til å diskutere problemet / ikkeproblemet ?
Min erfaring er det motsatte. Blir sjelden eller aldri konfrontert med spørsmål om HA og andre 1 %'ere.
De få gangene det har forekommet har det vært på en spøkefull måte.

Tror heller ikke du har analysert deg fram til rett faktum når du mener at "diskusjoner ang 1%- klubber fenger ganske mange".
Jeg skal ikke hardnakket påstå det, men tror likevel det motsatte er nærmere sannheten.

Og når dette er nevnt så gjentar jeg gjerne igjen at 1%-fenomenet og særtrekk ved disse miljøene har vært diskutert side opp og side ned her inne.
Antakelig mer her enn på andre norske MC-forum... Og med ganske få deltakere i diskusjonen. Er gjerne de samme som går igjen fra gang til gang med de samme meningene. Og som er like bastante og upåvirkelige hver gang.
Slike skyttergravdiskusjoner har neppe særlig hensikt og bringer sjelden eller aldri fram noe nytt. Diskusjonene blir rett og slett kjedelige... Også ender det gjerne med en og annen mister "fotfestet" pga. uenighetene og manglende gjennomslag for egne meninger og begynner å karakterisere diskusjonspartnere på en måte som ingen er tjent med.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av Jompa »

AJ skrev:
Tror heller ikke du har analysert deg fram til rett faktum når du mener at "diskusjoner ang 1%- klubber fenger ganske mange".
Jeg skal ikke hardnakket påstå det, men tror likevel det motsatte er nærmere sannheten.

Og når dette er nevnt så gjentar jeg gjerne igjen at 1%-fenomenet og særtrekk ved disse miljøene har vært diskutert side opp og side ned her inne.
Antakelig mer her enn på andre norske MC-forum... Og med ganske få deltakere i diskusjonen. Er gjerne de samme som går igjen fra gang til gang med de samme meningene. Og som er like bastante og upåvirkelige hver gang.
Slike skyttergravdiskusjoner har neppe særlig hensikt og bringer sjelden eller aldri fram noe nytt. Diskusjonene blir rett og slett kjedelige... Også ender det gjerne med en og annen mister "fotfestet" pga. uenighetene og manglende gjennomslag for egne meninger og begynner å karakterisere diskusjonspartnere på en måte som ingen er tjent med.
Tok for meg tråden "Ny 1% klubb i Norge
98 innlegg av 22 forskjellige brukere og 2813 treff på 9 dager gjør at jeg karakteriserer tråden som fengende.

Og ja, det var noen ganske få som hadde de fleste innleggene, men det må da være plass for avvikende meninger også ?

Forøvrig enig med deg i at " å karakterisere diskusjonspartnere på en måte som ingen er tjent med" er en uting som vi heldigvis har lite av på dette forumet.
Da burde vel reaksjonen heller rettes mot de som bruker upassende karakteristikker ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38046
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av AJ »

Jompa skrev: Og ja, det var noen ganske få som hadde de fleste innleggene, men det må da være plass for avvikende meninger også ?
Fikk de ikke plass, de med avvikende meninger? Mener å tro at de fikk det på de 7 sidene diskusjonen tross alt varte...
Jompa skrev:Forøvrig enig med deg i at " å karakterisere diskusjonspartnere på en måte som ingen er tjent med" er en uting som vi heldigvis har lite av på dette forumet.
:prf
Jompa skrev:Da burde vel reaksjonen heller rettes mot de som bruker upassende karakteristikker ?
Ikke uenig i det, men vi valgte altså i stedet å stenge den ene tråden, nemlig denne, fordi vi ikke så noen hensikt i lå den fortsette. Ikke formålstjenlig, som jeg skrev i avslutningsposten.
Og med det menes ikke minst å la de ivrigste debattene gjenta til det kjedsommelige det samme gang på gang, et typisk og symptomatisk trekk når 1% teamet diskuteres. Såntno' har ingen hensikt.
Men det er vel for mye å forvente at alle her inne er enige i det...

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av jhn »

AJ skrev:
jhn skrev: denne HA-problematikken angår ganske mange, og den ble dratt i gang av en moderator, som også har en fortid i et eller annet 1%-miljø. Han spurte om folks meninger omkring dette, og fikk svar, så stengingen av tråden kom som lyn fra klar himmel ... i alle fall sett med mine øyne.
Det slår meg at enkelte stadig kommer med påstander som ikke er riktige. Som den jeg har sitert ovenfor.
Tråden som ble stengt ble ikke startet av en moderator, men et vanlig medlem. Moderatoren startet en annen tråd, hvor han riktignok stilte spørsmål som berører en saåkalt 1% klubb. Men den tråden ble da aldri stengt!
Mitt råd må være at enkelte gjør lurt i å undersøke litt nærmere før de kommer med påstander som viser seg å være uriktige.

Vet ikke om du sikter til meg, men det er lett å tro det siden du henvender deg til meg, og siterer meg .. så jeg må spørre ... kommer jeg stadig med uriktige påstander?
Men ok, beklager at jeg var såpass unøyaktig, her kommer en korrigering. Den diskusjonen, som startet langt ut i en tråd og førte til stenging av hele tråden, ble startet av en moderator.
AJ skrev:
jhn skrev:På mc-siden ser det ut til å være et krav om å være enig med flertallet, eller så kan man fort få en kald skulder, spark på leggen eller en fot i ræva ... alt ettersom ....
Ja, ja... :roll Denne og lignende påstander fra enkelte begynner faktisk å bli kjedsommelig gjentagende. Og fortsatt fjernt fra hva som er virkeligheten.
Det er ikke en påstand. Jeg sier "det ser ut til ..." det er et inntrykk
Hvis du sier det er fjernt fra virkeligheten, så er det kanskje det, men det er et inntrykk som har festet seg, og jeg vet at det er ikke bare jeg som har det inntrykket. Ellers så kan jeg si som så mange andre har sagt før meg ... det man synes er kjedelig lesestoff behøver man ikke lese
AJ skrev: Nevner ellers at jeg fant flere tråder hvor 1% klubber og HA spesielt er blitt diskutert side opp og side ned uten at de er stengt.
Det er kun en tråd som handler om disse klubbene som vi fant det hensiktsmessig å stenge.
Men de som synes det var et "overgrep" mot brukerne her inne får for all del fortsette å messe og mase om dette til vi ikke gidder å høre på lenger *mas :notlistening - om de synes det er fornuftig bruk av MCsiden.no...
Skal man betrakte dette som en trussel?
AJ skrev: Og helt til slutt: Jeg er ganske forundra over at disse 1% klubbene er så interessante å diskutere utover det som allerede er gjort :scratch . En marginalisert gjeng ("harry-tasser", var det en som nevnte i en av trådene :knegg )som utgjør kun en liten del av MC-miljøet her i landet og som sjelden eller aldri menger seg med oss andre?
Jeg har alltid trodd at et forum er til for at medlemmene skal kunne diskutere det de finner interessant, ikke bare det forumeieren tilfeldigvis interesserer seg for. Jeg tror ikke det er så mange som er her inne for å tilfredsstille deg og dine interesser
1%-klubbene anses av store deler av befolkningen som et samfunnsproblen, og for noen er de også et "helseproblem" ... så selv om disse harry-tassene ikke menger seg med oss, så skal det vel ikke være nødvendig å late som om de ikke eksisterer. Tross alt så er det jo en mc-relatert diskusjon
Hva er det som gjør akkurat dette tema så mye mer uinteressant enn f.eks harryturer og karbonadetråder?
Er det noen her inne som synes det blir litt i overkant ubehagelig å møte seg selv i døra?
Jeg må vel understreke at jeg ikke mistenker deg for å være blandt disse ... for å unngå noen flere misforståelser

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av SuperMorten »

Nå syns jeg vi skal dempe oss litt. Det er ikke overhodet ikke noe forbud mot å diskutere 1% klubber. Hittil er det AJ som har tatt støyten, men det var jeg som stengte den etterhvert ganske omdiskuterte tråden. Jeg valgte å stenge den fordi diskusjonen hadde tatt en form hvor det ikke lengre handlet om fakta, men å gi karakteristikker av andre brukere frem og tilbake. Det hadde blitt så mye at det ikke hadde noen hensikt å begynne å redigere de enkelte innlegg. Det hadde blitt galt uansett.

Så nå syns jeg alle kan være så snill å respektere de avgjørelsene som har blitt tatt, legge de bak seg, og slutte å sutre som noen bortskjemte unger. Og er det noen som føler for å diskutere 1%-klubber, så værsågod start en ny tråd. Men går den over streken så vet alle hva som skjer..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar