Misha's Garasje

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Tidligere i sommer klarte jeg det geniale stuntet å kjøre avgårde uten å koble til bensinslangen, etter å montert på tanken på yamahaen igjen etter en inspeksjon. :oh
Noen som kan gjette hvor langt jeg kjørte før jeg stod som en løk etter veien? :(

Svar kommer senere i kveld...
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Ragnhild

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Ragnhild »

Ca 500 M
Glemte bensinkranen på Panther'n en gang eller to :-

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Intruder »

Kjørte du 1,4 km ? :oh :notlistening
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Pollti »

Når Misha har drukket kånjakk i 3 måneder så er det jo ikke rart han glemmer bensinkrana ? :doh

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Ifølge våre eminente nettbaserte kart-tjenester; 2,1km. Nå brukern bare 0,4 på mila også, men jeg sto og klødde meg bak øret en stund, trodde ikke det var mulig å komme så langt på bare bensinen i gasserne. Jeg gjør ikke den tabben flere ganger... :knegg
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Var ute og bytta olje på morinien istad, etter 3000km, skal byttes etter 4000 anyway. Men jeg tar ikke sjansen på en langtur til med den gamle oljen etter hardkjøret i danmark. Mange her inne er jo ganske dreven med brunt fludium :knegg så jeg trenger vel ikke nevne hvordan oljen mister sine smøre-egenskaper over tid, spesielt når den blir mye overopphetet i tillegg.
Var på en roadtrip til berlin, en kamerat og jeg, for mange år sia med en gammal svær bmw 3liter rekkesekser. Østberlin het det den gangen. Det gamle rukkelet hadde dårlig kjøling, så da vi lå og cruiste nedover i 180 på bahnen, lå tempen oppunder rødmerket hele veien. Etter å ha fått bilen endevendt i checpoint charlie - de østtyske vaktene nektet å tro på våre forsikringer om at det eneste vi hadde kjøpt inne i østberlin, var øl - bar det i samme hastigheter gjennom østtyskland mot danmark. Vi snakket forresten med noen damer i lübeck på veien opp igjen, som mente vi hadde hatt en smule flaks, siden tyskere som ble stoppet av "up" i østtyskland i slike hastigheter, ble buret rett inn... :oh
Bilen ble forresten endevendt på vei inn i danmark også, av noen tollere som åpnet alt, inkludert luftfilteret. Det kan jo ha sammenheng med at sjåføren virket litt nervøs med tanke på all Finlandiaen han (vi) hadde gjemt under baksetet, og at jeg nevnte at vi kom fra hamburg. Vilket vi også hadde vært. Enden på visa ble at de ikke fant noe oppi luftfilteret, og spriten brydde de seg ikke om... :janikk

Bmw,n endte sine dager på motorveien i sverige på vei hjemover en tidlig morgen, etter en stund med økende lagerbank. Skar seg hele dritten... :doh Heldigvis var det ikke min bil, men kameraten sin :knegg

Så jeg er litt nøye med oljeskiftene, for å si det sånn. Og oljefilteret slipper jeg å kjøpe nytt, siden det er bare å vaske det i litt diesel, og sette tilbake på plass. Mesh-filter kalles det tror jeg :scratch En av grunnene til at baiken har tørrclutch. Da kommer det ikke så mye dritt i oljen. :janikk

Bilde
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Ragnhild

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Ragnhild »

Hyggelig at du er tilbake, Misha :)

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

:m
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Ragnhild

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Ragnhild »

:redface

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Vel, av visse metrologiske årsaker dropper jeg Troll-treffet og lar sykkelen stå tørt og fint i garasjen. Istedet blir det sunne fritidsaktiviteter, som å pusse opp gangen. Vi skal ha konfirmasjon om 2 uker så madammen er litt på tuppa. Hu var godt igang da jeg kom tilbake ikveld etter en liten handletur, så etter en felles innsats er tapeten allerede fjernet fra veggene. Strie og maling venter, men det er jo bare plankekjøring :mk
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Været var særdeles unormalt idag - sol og 18 grader - så jeg sa til hg "tar en liten luftetur med gamla", og tok en 27-mils-tur. :knegg Ruten er en favoritt her i gården, vestlandske bakveier med lite trafikk. Har fleska til med ny mobil også, med brukandes kamera så det måtte jeg jo teste litt. Den gamle eriksson-mobilen holdt på å ta livet av eieren med sitt særdeles uberegnelige lynne, og blodtrykket kunne stige til uante høyder bare ved å skrive en enkel sessemess. :ills

Skål, forresten, braadstaden var ikke så verst... :cheers

Øyh! Får opp denne beskjedennår jeg skal legge til bilder: Beklager, men forumets vedleggskvote er blitt oppbrukt. :bl3

Velvel, da må jeg innom ImageShag igjen, I'll Be Back...





Sånn...

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Mye mc,er ute også, og mye preiking under bensinfylle-pausene. Baiken drar litt oppmerksomhet med det er jo bare gøy :thumleft
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Misha's Garasje

Legg inn av cheron »

Nydelig sykkel Misha!!!

Er når jeg ser sånt jeg får lyst på en gammel klassiker i garasjen jeg også.....
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Veteran i caferacer-stilen kan varmt anbefales! Da kan du si til fruen " sorry, ikke plass til to på denne" =; :knegg
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Hadde årets siste langtur i helga. Etter ukesvis med konfirmasjonsforberedelser og påfølgende konf, var behovet stort for å komme seg ut litt. :janikk
Det meldte bra vær, og etter en kikk i treffkalenderen ble kursen satt mot sidevognstreffet i vinje i telemark tidlig lørdag morgen. Morinien maler avsted innover i landet, og mens jeg sitter i strålende solskinn i odda og har en liten rast, kan fruen hjemme melde om regnbyger. Videre over mot haukeli er det minimal trafikk og gode veier, de har asfastert mye siden jeg var denne veien sist og selv tunellene er ikke så ille å kjøre. :thumleft Så man slipper å leite etter tenna sine når man er kommet frem... :knegg
Vel fremme finner jeg en en rolig, idyllisk campingplass sentralt i Åmot med tømmerhytter spredt rundt omkring med ditto sykkler utenfor, så jeg kjører litt rundt mens folk kikker fælt på denne singelbaiken, og parkerer utenfor den største klynga med folk. "En sånn en har jeg prøvekjørt!" er det første jeg hører. :oh
En kar med guzzi prøvde en slik på 70-tallet her i Norge hos en forhandler. Og jeg som ikke visste de hadde forhandler i Norge i det hele tatt...
Så dukker det opp en annen kar jeg synes jeg drar kjensel på, og har rett; Fidel. :vs Ikke med sidevogn han heller, men med fulladet videokamera. Så video fra treffet finner dere på hjemmesiden hans.

Kjenner jo ingen ellers så jeg blir sittende med en trivelig gjeng fra Sandefjord mc en stund før hele campen trekker ned til en samlings/grillplass, årsmøte i sidevognsklubben står for tur. Etter dette er det foringstid så de fleste trekker opp til hulene sine for å kokkelere litt. Og det er jo her fordelen med sidevogn kommer frem, når man ser hvor mye
utstyr de har plass til. Jeg derimot reserverte den lille plassen jeg hadde på baiken til flytende føde, så det ble hamburger på nærmeste bensinstasjon på meg. :thumleft
Det artige med slike treff er jo at man kan gå rundt å kikke på forskjellige rariteter på 2 og 3 hjul, slenge seg ned og preike med folk man aldri har sett før, og surre rundt hele kvelden på det viset...
Det var ikke fullt så morsomt å våkne neste morgen og høre regnet på teltduken. Og vite at regndressen lå pent på plassen sin hjemme. Jammenihælvete, gislefoss har jo lovet pent vær!! ](*,) De fikk seg en god latter, de andre karene da de hørte det. "Hæ, en bergenser uten regnklær?" :knegg
Hva gjør man ikke for å glede andre...
Regnet ga seg ikke selv om jeg lå i stille bønn og ønsket det dit peppern gror, så det var bare å ause teltet ned i posen sin og komme seg hjemover. Og det var jo en god plan, for etter en halvtime var det slutt på regnet. Som jeg møtte igjen 2 timer hjemmefra....

Dett var Dett, nå blir det bare yamaha ut året. Morinien blir vasket og gjort klar for vinteren i neste uke tenker jeg, da er det fare for litt sol her vest! :janikk

Bilde

Bilde
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Hælledussen, lenge siden jeg var her, gitt :oh

Nåvel, våren nærmer seg og sevja stiger, så dagen er tilbrakt i garasjen med å skru Yamaha'en i filler. Stor-servicen jeg pleier å ta i rom-julen ble lagt på is - bokstavelig talt - så jeg får ta den nå når varmegradene endelig har dukket opp.
Bremsecalippene viet spesiell oppmerksomhet siden en av dem låste seg sent i høst, og løsnet ikke før eieren ga den noen velrettede spark med støvelen. :punch

Bilde

Og jeg har da puslet litt på i kjelleren med morini nummer 2 også. Men jeg har ikke noe tids-skjema på denne. Tar ting etterhvert som jeg får deler, eller lager nye. På hovedbremsepumen f.eks skulle jeg montere nye pakninger så jeg oppdaget at gjengene til bremseslangen var kaputt, så da ble det nytt opphold mens jeg fikk fatt i helicoil i rett dimmensjon. :b_c:

Bilde
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Svar