MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av jhn »

AJ skrev:
jhn skrev: Det har vel vært et par nye medlemmer som har hatt meninger litt på tvers av den "harde" kjerne, og som Jompa muligens nevnte så forsvant de ganske fort igjen ... ble de tatt på alvor? (ret. spm)

Jeg liker å diskutere, gjerne litt heftig, men uten at man blir usaklig, og slenger dritt til alle kanter ... men heftige diskusjoner er det ikke så mye av ... jeg kan telle på en hånd, de jeg har sett i min tid her inne, og de har foregått uten nevneverdig inngripen fra moderatorer ... altså ganske sivilisert ... derfor er det vanskelig å si noe om takhøyden.
De som har vært innom en kortere periode, for deretter å forsvinne, tror jeg nok er blitt tatt på alvor. I den forstand at de har fått svar og tilbakemeldinger i samme stil som deres egne meninger og ytringer ble levert.
Er man bråkjekk og har en spissformulerende stil, og får svar tilbake på samme måte, så vil jeg tror man blir tatt på alvor.
Men om alle tåler det... se, det er en annen sak. Er noe som heter; som man reder, ligger man...
Kanskje derfor de forsvinner? Og finner seg andre forum hvor de kan briljere med sin noe, for noen sin del, brautende omgangsform...?
Tja, ikke vet jeg...
Neei, ikke vet jeg heller.
Men det er ikke så veldig lenge siden det var en kar som kanskje hadde en "bråkjekk og spissformulerende stil", og da var det temmelig mange som ganske fort glemte "saken" og heller konsentrerte seg om personen. Han ble ganske effektivt frosset ut av forumet. Jeg har i allefall ikke sett han her inne siden. Det er ikke min stil ... i slike tilfeller bør man heller hamre løs med saklige argumenter ... jeg mener det er å ta folk på alvor.
Det er også i slike tilfeller moderatorer bør sette foten ned ... selv om man ikke liker stilen til en fyr bør man ikke tillate kollektiv mobbing

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av jhn »

JohnnyTh skrev:Jeg synes ikke det gjør noe at en tråd sklir ut. Er vel sånn i alle samtaler og ofte dukker det opp nye vinklinger eller tema en ellers ikke hadde tenkt på. Og onsker trådstarter å få mer svar på det han egentlig lurte på er det jo ikke vanskelig å pense tråden inn på rett spor igjen
100 % enig :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38207
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

Dexter skrev: En ting jeg tenker av og til: blir aldri AJ lei? Alt han må lese og huske for å være så godt orientert i dette forumet! Jeg må bare si at jeg er imponert, for det har ikke jeg på langt nær kapasitet til, selv om jeg skummer det aller meste av det som skrives her. Der fikk du den!

Jeg skal nå fortsette å kose meg her. Nå er jeg godt i gang med quiz'en til PMS-treffet. Det er også noe jeg gleder meg til!
L-NA skrev: Veldig bra at denne tråden ble startet, samt at det blir stilt litt kritiske spørsmål. Av og til, så gir jeg opp hele Forumet pga. tråder som glir laaaaangt ut over sitt emne, eller ender opp i "flisespikkeri" eller bare "skitt kasting". Men slik er det og slik må det bli. Vil til slutt takka Dere alle for et fint forum. Og ja, eg er også imponert over AJ.
:redface
Takker, folkens.
:thx
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38207
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

jhn skrev: Neei, ikke vet jeg heller.
Men det er ikke så veldig lenge siden det var en kar som kanskje hadde en "bråkjekk og spissformulerende stil", og da var det temmelig mange som ganske fort glemte "saken" og heller konsentrerte seg om personen. Han ble ganske effektivt frosset ut av forumet. Jeg har i allefall ikke sett han her inne siden. Det er ikke min stil ... i slike tilfeller bør man heller hamre løs med saklige argumenter ... jeg mener det er å ta folk på alvor.
Det er også i slike tilfeller moderatorer bør sette foten ned ... selv om man ikke liker stilen til en fyr bør man ikke tillate kollektiv mobbing
Kommer ikke til å nevne brukernavnet, men er ganske sikker på at jeg vet hvem du sikter til.
Og jeg kan ikke se at denne brukeren ble utsatt for det du kaller kollektiv mobbing. Har nettopp lest gjennom noen av postene hans og reaksjonene han fikk.
Og ja, helt riktig. Han fikk etter hvert så "hjelmen presset godt rundt ørene", som en ganske naturlig motreaksjon mot postene med mange åpenbare sleivspark som han kom med.
I mange av postene hans var fraværet av saklige og begrunnede argumenter overtydelige. Og da kan man strengt tatt ikke vente å bli tatt helt på alvor når de fleste mot-debattanter først argumenterer saklig nok tilbake for å bidra med sitt til å sette en akseptabel standard, for så gang på gang bli bombardert med tildels ufine usakligheter om nær sagt alt og ingenting tilbake fra samme brukeren, som "sparket vilt" i alle retninger åpenbart uten annen hensikt enn å provosere.
Dermed "sprakk" det for et par-tre stykker her inne, om jeg ikke husker helt feil. Og det synes jeg faktisk ikke var så rart.
På det mest opphetede mener jeg også å huske at vi kom fram med pekefingeren. Men ikke for tidlig og heller ikke for seint. Etter vår vurdering.

Kanskje denne brukeren "tok i et tak" for å få litt mer liv blant "middelaldringene" her på MCsiden.no? Mulig det...? Men så kan det hende at mange av oss oppfatter oss selv som litt for... skal vi si, voksne til å la oss henrive til denslags på det nivået det ble lagt opp til... :dontknow
At denne brukeren også ga uttrykk for at han ikke trivdes noe særlig med MC-folk på alder med hans egen far, noe han ga klart uttrykk for, kan vel muligens tilskrives som en av årsakene til at han har valgt å holde seg borte...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Jompa »

Jeg må innrømme at jeg var veldig spent da jeg startet tråden for to døgn siden.
Spent på om jeg kom til å bli rent i senk eller kanskje tiet ihjel, ettersom jeg prøvde å provosere særlig en bestemt gruppe i begynnelsen av innlegget.
Etter sånn ca 2 døgn, 140 svar og over 1500 visninger er jeg så frekk nok til å hevde at jeg traff en innertier med temaet.

Skal ikke hverken prøve å gjøre opp status eller prøve meg på noen fasit,men bare foreløpig konstatere at det sjelden kommer fram så mange saklige synspunkter på temaer som blir tatt opp.
Veldig artig å lese :thumleft

Selv bruker jeg altfor mye tid på forumet, egentlig.......burde vel følge oppfordringa som jk95 fikk fra vennene sine,
om å skaffe meg et liv :-k
Kan ikke noe for det, men mc-siden er etterhvert blitt en stor og fin del av livet mitt.
Som den outsideren jeg er i det lokale mc-miljøet har jeg etterhvert fått en god tilhørighet til folkene her, og har i løpet av bare 2 sesonger
truffet ganske mange "live".

Syns egentlig at Dexters innlegg dekker mye av det jeg selv tenker.

Dexter skrev:
Forøvrig. Jeg kom over MCsiden i 2009 da jeg flytta sørover og trengte nye venner og en omgangskrets rett og slett. Jeg følte at jeg ble godt mottatt. Jeg kjørte den gang en grønn Kawasaki ZX6R '99 som jeg i grunn var godt fornøyd med - helt til jeg havna på en lengre tur... da var det ikke så morsomt lengre. Så jeg bytta til den jeg har nå. Jeg har derfor kun eid 2 motorsykler. Begge har vært R4 motorer. Så smal er jeg... Jeg har opplevd MCsiden som kun positiv. Jeg har fått møtt og blitt kjent med masse hyggelige mennesker. Jeg har også fått kontakt med masse andre hyggelige mennesker som jeg enda ikke har fått møte. Jeg har fått en vennekrets med utstrekning fra Finnmark i nord, Kristiansand i sør, Bergen i vest og ikke minst alle her på Østlandet som er innen rekkevidde. Ingen har vært mer eller mindre hyggelige basert på hvilken type eller merke sykkel dem har hatt.

Det er mange tema jeg ikke er så interessert i, men det er også tema jeg finner svært så interessante. Det som er sikkert; noen har alltid et svar å komme med! Jeg har enda ikke sett et "gud for et teit spørsmål det var"-svar. Det er ingen tjent med, spesielt ikke den som spør og oppriktig trenger et svar.

Jeg håper alle her fortsetter å bidra til "bredden" i forumet. !
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av pelsen »

JohnnyTh skrev:Jeg synes ikke det gjør noe at en tråd sklir ut. Er vel sånn i alle samtaler og ofte dukker det opp nye vinklinger eller tema en ellers ikke hadde tenkt på. Og onsker trådstarter å få mer svar på det han egentlig lurte på er det jo ikke vanskelig å pense tråden inn på rett spor igjen
enig, det pleier å være nok seriøse svar til at spørsmålene er skikkelig besvart, og om tråden lever videre off-topic, så ødelegger ikke det for de seriøse svarene som er kommet. Det har vel hendt at trådstarter har klaget på offtopic i "sin" tråd, men her inne praktiseres heldigvis ikke trådeierskap annet enn i bloggdelen, hvor det er naturlig å ha det.
Har sett slike trådeierskap i andre forum, det ser ganske dumt ut.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av jhn »

AJ skrev:
jhn skrev: Neei, ikke vet jeg heller.
Men det er ikke så veldig lenge siden det var en kar som kanskje hadde en "bråkjekk og spissformulerende stil", og da var det temmelig mange som ganske fort glemte "saken" og heller konsentrerte seg om personen. Han ble ganske effektivt frosset ut av forumet. Jeg har i allefall ikke sett han her inne siden. Det er ikke min stil ... i slike tilfeller bør man heller hamre løs med saklige argumenter ... jeg mener det er å ta folk på alvor.
Det er også i slike tilfeller moderatorer bør sette foten ned ... selv om man ikke liker stilen til en fyr bør man ikke tillate kollektiv mobbing
Kommer ikke til å nevne brukernavnet, men er ganske sikker på at jeg vet hvem du sikter til.
Og jeg kan ikke se at denne brukeren ble utsatt for det du kaller kollektiv mobbing. Har nettopp lest gjennom noen av postene hans og reaksjonene han fikk.
Og ja, helt riktig. Han fikk etter hvert så "hjelmen presset godt rundt ørene", som en ganske naturlig motreaksjon mot postene med mange åpenbare sleivspark som han kom med.
I mange av postene hans var fraværet av saklige og begrunnede argumenter overtydelige. Og da kan man strengt tatt ikke vente å bli tatt helt på alvor når de fleste mot-debattanter først argumenterer saklig nok tilbake for å bidra med sitt til å sette en akseptabel standard, for så gang på gang bli bombardert med tildels ufine usakligheter om nær sagt alt og ingenting tilbake fra samme brukeren, som "sparket vilt" i alle retninger åpenbart uten annen hensikt enn å provosere.
Dermed "sprakk" det for et par-tre stykker her inne, om jeg ikke husker helt feil. Og det synes jeg faktisk ikke var så rart.
På det mest opphetede mener jeg også å huske at vi kom fram med pekefingeren. Men ikke for tidlig og heller ikke for seint. Etter vår vurdering.

Kanskje denne brukeren "tok i et tak" for å få litt mer liv blant "middelaldringene" her på MCsiden.no? Mulig det...? Men så kan det hende at mange av oss oppfatter oss selv som litt for... skal vi si, voksne til å la oss henrive til denslags på det nivået det ble lagt opp til... :dontknow
At denne brukeren også ga uttrykk for at han ikke trivdes noe særlig med MC-folk på alder med hans egen far, noe han ga klart uttrykk for, kan vel muligens tilskrives som en av årsakene til at han har valgt å holde seg borte...
Hvorfor han ble borte er egentlig uvesentlig, jeg tenker mest på hva som skjedde før han ble borte.
Jeg synes vel at alle over 16 år er for voksne til å la seg å både henrive og opprøre av den slags diskusjonsteknikk som han brukte.
Kollektiv mobbing var kanskje litt sterkt ja, enig i det :sorry ... men det begynte kanskje å nærme seg.
Hvis jeg ikke husker feil så var det også folk som ikke var direkte berørt av flåkjæften som meldte seg på i "hjelmtilpassingen". Det ser ikke bra ut det heller.
At en fyr ikke kan styre kjeften/fingrene, er ikke noen god grunn for andre til oppføre seg på samme måte ... det er i allefall min mening. ..but but, it's not only only.

Jeg synes jo at forumet er helt supert, og at du og dere gjør en prisverdig jobb, ikke tvil på det du, men siden Jompa startet tråden så må man jo si det man tenker

Captain Slow
Innlegg: 18
Registrert: 02 jan 2013, 21:37
Motorsykkelen din: Honda Varadero 125 Yamaha Dragstar 650
Sted: Kolbotn

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Captain Slow »

Det som jeg opplever stadig her inne er en veldig bastant holdning fra mange om at custom sykler bare er bånn i bøtta, men heldigvis er smaken og behaget forskjellig, og det noen liker eller ikke liker betyr faktisk ikke at noe er mer riktig for det.

Det er denne arrogansen som ofte preger folk som har noen år på nakken :mk og mener seg berettiget til å ha hevd på hva som er hot og hva som er not. =;

Så, jeg må innrømme at så langt så er opplevelsen at dette er et forum der man ikke føler seg særlig velkommen eller respektert som custom eier. :-k Da er det også litt merkelig at det er førere av plastraketter som gjerne er motstandere av custom sykler som ofte beklager seg over at custom folket ikke hilser. Hvorfor lage skillelinjer til og med inne i et forum der man søker sefg fordi man trodde at mc interessen gikk over trender og stiler, men at man hadde felles en interesse for tohjulinger med motor. :-)å
Sist redigert av Captain Slow den 16 jan 2013, 04:03, redigert 3 ganger totalt.
There's cobwebs in the cobwebs, and wheels within the wheels, you can not imagine the way how I feel

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Bringisen »

Av det jeg har lest her inne så er det etter min mening ennå et stykke igjen til "mobbing" men denne personen som det mot slutten av tråden snakkes om husker jeg ikke, så det kan ikke jeg uttale meg om.

Jeg tror at man på slike diskusjonsforum må tåle endel sleivspark og usaklige kommentarer , det er vel en form for muntlig talemåte som omformuleres misvisende noen ganger.
Det er klart at de aller fleste av oss oppfører oss litt annerledes når man snakker til hverandre face to face , får jeg håpe :P :p

Jeg ser det også er forskjell på kunnskapen og måten brukerne skriver og formulerer seg , det finnes alt fra seriøs skriftlig diskusjon og meningsytring til direkte muntlig "barneskole" diskusjoner.
Dette må man nesten bare godta og heller skygge unna det man ikke ønsker å delta i.

Jeg ser også at om man kommer med et relativt seriøst spørsmål eller mening som kanskje ikke faller helt i tråd med flertallet så kan det lett bli avfeid eller møtt med litt useriøse motkommentarer , dette må man også godta.

For min egen del kan jeg jo ikke la vær å legge merke til at svært mange fryder seg over å kunne komme med morsomheter når det gjelder f.eks nettopp avdventure sykler , BMW , GS og om man ikke "utnytter motoren sin mer enn normalt".
Men hvis jeg skulle oppfatte noe av dette som mobbing så måtte jeg slutte helt med forumdeltagelser :thumleft
Man må ta slike stikk og morsomheter for hva det er , og for de som måtte føle seg mobbet av dette så må man tenke på den egentlige grunnen for at man mobber eller blir en mobber.......
Alle som har barn og har deltatt på foreldremøter og informasjonsmøter om mobbing vet jo det :lol
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ZZR-Erling

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Erling »

pelsen skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg synes ikke det gjør noe at en tråd sklir ut. Er vel sånn i alle samtaler og ofte dukker det opp nye vinklinger eller tema en ellers ikke hadde tenkt på. Og onsker trådstarter å få mer svar på det han egentlig lurte på er det jo ikke vanskelig å pense tråden inn på rett spor igjen
enig, det pleier å være nok seriøse svar til at spørsmålene er skikkelig besvart, og om tråden lever videre off-topic, så ødelegger ikke det for de seriøse svarene som er kommet. Det har vel hendt at trådstarter har klaget på offtopic i "sin" tråd, men her inne praktiseres heldigvis ikke trådeierskap annet enn i bloggdelen, hvor det er naturlig å ha det.
Har sett slike trådeierskap i andre forum, det ser ganske dumt ut.
Føler meg ganske "truffet" til å være en som svarer i "hytt og pine", altså way off topic, men synes ofte tråden våkner til liv igjen slik, også blir den jo "bumpa" opp :knegg

Skal man kjøre stram linje, blir det vel ganske fort stille her..det tror jeg i hvertfall.
Det er jo ganske begrenset hvor lenge man kan snakke om "kjedespray".

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av jhn »

Elolz skrev:
jhn skrev:Men det er ikke så veldig lenge siden det var en kar som kanskje hadde en "bråkjekk og spissformulerende stil", og da var det temmelig mange som ganske fort glemte "saken" og heller konsentrerte seg om personen. Han ble ganske effektivt frosset ut av forumet. Jeg har i allefall ikke sett han her inne siden. Det er ikke min stil ... i slike tilfeller bør man heller hamre løs med saklige argumenter ... jeg mener det er å ta folk på alvor.
Det er også i slike tilfeller moderatorer bør sette foten ned ... selv om man ikke liker stilen til en fyr bør man ikke tillate kollektiv mobbing
Akkurat denne saken mener jeg ikke har noe å si med tanke på takhøyde her inne. Med den oppførselen som ble vist er det ikke rart at det gikk på personen istedenfor saken. Jeg kan vel forøvrig nevne mitt første "møte" med denne personen, da han tok kontakt med meg på chatten for å skryte over sykkelen sin og slenge dritt om min, med samme sjarmerende stilfullhet som han fikk vist ellers her på forumet. Hadde vel en kjedelig dag og prøvde å provosere fram noe.
Glad det finnes en måte å få ignorert slike koselige personer her :thumleft
Jeg mener fremdeles man bør kunne styre unna de mest personlige angrepene, samme hvor "sjarmerende" han var.
Folk jeg ikke vil prate med, ja de prater jeg ikke med, ganske enkelt.

@Bringisen, jeg sa vel at "mobbe" var å ta litt kraftig i. Jeg mener også at man må tåle både sleivspark, usakligheter og barneskole-diskusjoner, men et eller annet sted går det en grense ... selv om det er et svar til en ufin slamp.
Mange mener at vi i nord-norge har en mere brutal og direkte måte å ordlegge oss på i det daglige ... kanskje spesielt i fiske/sjøfartsamfunn, hvor jeg kommer fra ... så jeg er ikke spesielt hårsår, og er aldri blitt beskyldt for å være det, men mener alle bør kunne utvise litt folkeskikk.
At det finnes noen som ikke har folkeskikk er vel ingen grunn for oss andre til å glemme vår egen.
Jeg mener ikke det er klart at man kan oppføre seg annerledes i et forum enn face to face ... tvert i mot ... hvis du ikke kan si det face to face, så lar man være å si det i forumet også.
Bare for å klargjøre ... jeg mener ikke at å snakke negativt om en sykkel er mobbing ... folk må gjerne mobbe sykkelen min så mye de måtte ønske, jeg plages ikke nevneverdig av det.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av TheHaughom »

Personlig tror jeg vedkommende var klar over at han kom med sine provoserende utsagn, og dro den lenger og lenger når han så det hadde effekt på brukerne her inne. Kommer man med slike kontroversielle utsagn og nekter å se andres syn på saken, så får det være opp til hver enkelt om de skal føre samme tone tilbake.
Reaksjonene fra andre brukere kom som tilsvar til vedkommendes innlegg, og det fulgte ikke brukeren i andre tråder. For eksempel hadde han en tråd om motorproblemer, og fikk god hjelp til å demontere og måle/bytte shims osv.

Var selv ikke noe spesielt aktiv deltaker i noen av diskusjonene vedkommende startet, men vi hadde daglig en god tone på chatten. Men med et forum på 2000 brukere, skal det mye til å gjøre ALLE til lags. Jeg kan i alle fall si at jeg trives på dette forumet! :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Kawasaki »

Han hadde ihvertfall god smak når det gjaldt motorsykkel,den godeste AndreasB :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Bringisen »

@jhn : for å avklare en misforståelse så mener ikke jeg at det er greit og oppføre seg som et fjols på et forum , men at svært mange oppfører seg anderledes når de skriver på et forum enn når de snakker til deg på gaten tror jeg nok. Jeg er i allefall så naiv at jeg tror og håper det , eller så er der en endel mennesker på dette og andre forum jeg ikke hadde kastet bort tiden på over en kaffekopp langs veien ;-)

Når det er sagt så tror jeg at en av grunnene til noen av diskusjonene blir litt opphetet er at janteloven gjelder her som så mange andre steder i samfunnet.
Det virker som hvis en person er fornøyd, stolt og glad over et valg eller et kjøp eller what ever denne personen har gjort , og forteller om dette eller om hvorfor så har enkelte en vond egenskap ved at de "må jekke denne personen ned litt" , han må ikke komme her og tro at han eller valget han har tatt er bedre en meg eller midt valg.
Da skjer gjerne to ting , enten trekker personen seg bort fra diskusjonen eller så bryter h....... laus.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
jolan
Innlegg: 53
Registrert: 22 mai 2012, 21:47
Motorsykkelen din: mc

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av jolan »

Bringisen skrev: Da skjer gjerne to ting , enten trekker personen seg bort fra diskusjonen eller så bryter h....... laus.
+1

Svar