MC i media / nyhetene

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

bm skrev:
Dortmunder skrev:Kanskje har den bare berørt traileren i sida og deretter gått i bakken...
Som denne ulykken ved den nye fedabroa forleden.
Da spørs om vi kjører for tett inntil midtlinja eller om trailerne kutter svingen ...

Dortmunder
Ofte når jeg ligger bak traileremed henger er jeg bekjymret for å kjøre forbi med bil. Henger ligger ofte å vingler en halv kjørebane og trekkvogn følger etter... Ser nesten ut som når jeg kjører båt med bølgene inn fra skrå akter, mye ratting og ustabil kurs..
Håy...
Mye av vinglingen på vogntog kommer av veiene. Det blir vandring på kjøretøyene pga. sporete veibane.En annen sak er, når jeg tok kl.2 for mange år siden, tipset kjørelæreren oss om at hvis det lå biler rett bak og presset, var det bare å ta noen kjappe bevegelser fram og tilbake med rattet. Dette resulterte i at hengeren veivet fram og tilbake noe fryktelig. Da slapp bilistene seg som regel litt bakover. Ser mye værre ut en en det som føles på vogntoget.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...

Bil/MC
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Min skrekk...

http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article312593.ece

Mere guffe
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/06/30/470352.html

Og enda noe trist

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/06/30/470340.html

Hadde vært intresant å få kjennskap til årsakene til alle ulykkene ...
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Trist er det men vi har fortsatt et ansvar å passe på.
Oljesøl har jeg sett på svingene. Det er lov å tenke litt også.
Jeg kjører fra Fredrikstad hver dag til Vestby ca Kl 0400. Jeg blir forbikjørt av en R-sykkel i stor fart i tykk tåke, nesten hver dag. Det er snakk om en strekning med mange elg og føreren må være lokal kjent.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

bm skrev:Og enda noe trist

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/06/30/470340.html

Hadde vært intresant å få kjennskap til årsakene til alle ulykkene ...
Leste om dette i lokalpressen i går, og denne ulykken skjedde på gamle E6, fra Moelv, over Brøttum, til Lillehammer. Ikke for å komme med teorier, men det er en kjensgjerning at dette er en veeldig underholdende vei, med fine svinger og lite trafikk. Så jeg må innrømme at jeg ofte velger denne veien og kjører litt inspirert der når jeg kommer med bil sørfra, og skal oppover til Lillehammer. Med sykkel har jeg ikke kjørt der.

Sykkelen er en Slingshot GSX-R, trolig 90-91-92, 750 eller 1100. Dårlig nytt for meg, mht. forsikringspremien. Men det er vel en bagatell i denne sammenhengen...
GSX-R 750

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Synes forøvrig at innleggsrekka "dagens avisutklipp" begynner å bli lang for 2006. Er vi vitne til en ny trist rekordsesong i antall sykkelulykker, eller virker det bare slik når vi får alle konsentrert her?
GSX-R 750

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...
Kan sikkert bare virke slik, i følge statestikk er ant. ulykker gått ned de siste årene... Statens veivesen
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

bm skrev: Hadde vært intresant å få kjennskap til årsakene til alle ulykkene ...
Må si jeg støtter deg der. Slike saker blir ofte fort glemt av media også. Det ender bare med at "politiet etterforsker saken" og that's it. Utforkjøringene f.eks bommer dem på farten eller? Og hva hadde dem på seg? Når en mcfører får store hodeskader, hadde denne halvhjelm? Det skal vel litt til når man har helhjelm... :?:
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Ja ja, atter en gang en nærsynt bilist (denne gangen forkledd som busss sjåfør) Men politiet gjør lite med dem, de mer mer fokusert på fart, da det gir mer penger i kassa. Hvor godt skal vi merkes forresten?
Og forresten, hvis vi er så lite synlige som enkelte forsikrings selskap og bilister mener, hvorfor ser politiet oss hver gang vi kjører litt for fort da??

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...

Denne i dag....LES
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...

Og denne i går...samme sted. Bare at denne handler om meg og min datter.
Var ute og øvelsekjørte, da en bil kom fra høyre felt i rundkjøringen, krysset over venstre felt, der vi lå. Sammenstøtet var ikke til å unngå.

Heldig vis gikk det bra med oss. Jeg klarte meg uten skader eller noe ont. Min datter klaget over smerter i ryggen. Etter undersøkelse på sykehuset i røngeten og CT bar det hjem. Ingen brudd eller skader. Bare en litt blå i ræva...
Farten var liten, og det var sikkert årsaken til at det gikk så bra med oss.

LES
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Huff da, bra dere er like hele. Det er mye rar kjøring i rundkjøringer, ja. :(
Får håpe hun ikke vegrer seg for å fortsette å kjøre da.
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Noen som har sett en forvillet Tysker ??

http://www.ba.no/nyheter/politinotiser/ ... 257689.ece
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Svar