Pollti lurer litt ?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Cagge har fått fyllt opp oljetanken sin i dag. 1 liter olje = NOK 225, og tusen takk skal De ha. Så tok jeg meg helt ut og smurte kjedet. Helt unødvendig, det ble helt sikkert smørt i fjor ? :doh Tror jeg ihvertfall. Kanskje. Så polerte jeg vekk noen svarte striper på bakfelgen og irriterte meg litt over svarte sølemerker på ekspansjonskammeret på eksos anlegget. Da syntes jeg det var passende å bytte klossene bak. Det hjalp å banne fælt så kom de på plass. Det trengte ikke men jeg følte for Brembo beføling :oh Livet er herlig. :bananas

mekkern
Innlegg: 7641
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av mekkern »

Appropo kjede:er på 2 sesongen med Biltemakjede og har ikke etterjustert ennå... virker solid.. :scratch
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Cross kjede du bruker ?

mekkern
Innlegg: 7641
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av mekkern »

Nei - med tettering...var noe skeptisk men det virker faktisk helt kurant..snudde bare bakdrevet og smørte det på.. skifte frontdrev i vinter tenker jeg da det begynner å bli noe slitt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Biltema selger sikkert ikke noe møl. De er store og vil nok ikke få ord på seg for å selge sekunda vare.
Nå er jeg ferdig med å være løpegutt og pusse andres fremtidige MC. Så idag har jeg demontert tenningslåsen og smurt den opp etter råd fra Kalsvogna. En driftig fjortis som kan mere enn de fleste. Og Donnaen har fått på seg trusa si igjen. Ikke noe mere blotting av bunnpluggen til småkryp som krabber rundt under henne.
Forresten så er tenningslåsene på Cagiva vanvittig lette å åpne. 4mm Umbraco og skrutrekker. Skrutrekkeren bruker en til å åpne låsen så det blir to deler av dem. I den delen som er koblet til starteren er det en plast arm, bare å vri på den så kommer tenninga på og en kan starte. Jeg smurte plastarmen og skvatt en meter opp i været da tenninga plutselig kom på :oh Greit å vite om det hvis en mister nøkkelen. Det er å håpe at andre modeller har mere solid lås en hva Donnaen har. :janikk Sikkert tegnet av samme gubben som tegnet rattlåsen til Golf 1.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Desmo »

Var rattlåsen i I'eren så dårlig?
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Ja. Du fjernet bare plasten rundt ratt stammen og satte på en 19mm fast nøkkel og dro til du ble sånn passe blålilla i trynet og rattlåsen knakk. Så vred du litt til også startet den. Det lærte vi på Torvalmenningen i Bergen. Også ble vi nesten arrestert i Oslo etter en kaffepause. :doh

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Sheriffen har glemt å instruere sommervikarene sine !!! Eller poltitidirektoretet er blitt hårsåre.. I går måtte vi ringe Sheriffen i egen høye person for å roe gemyttene. Fofonsamtalen tror vi forvirret ham tror vi... Han vet jo at en gang i året slår vi ut det som er igjen av hår :knegg Og det skjedde i går og nå fikk vi grov kjeft for å ødelegge ferien hans :scratch Vi får mere kjeft hjemme så det biter ikke så mye. Neste gang må vi huske på å samkjøre det med ferien hans så han ikke går glipp av noe :redface Vi har omdøpt ham og, heretter heter han kun Tommelomsk :notlistening

mekkern
Innlegg: 7641
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av mekkern »

Hmmmm....smakt på brunt morrovann nå a?
Har ikke vært ufin med badegjestene vel?-er "hellige" for inntjeninga de..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Ordføreren har sagt vi skal være snille med badegjestene, og det var vi. Makrellen har kjøpt seg ny gravemaskin og den måtte vi teste. Så da begynte vi å drenere hagen til Makrellen hjelpsomme som vi er. På sånne gravemaskiner er det jammen i meg så dårlig arbeidslys at det gikk litt galt. En skuff med jord havnet på taket til Maxbo bua til Makrellen og siden vi ikke fant hammer så prøvde vi å reparere skaden med skuffa på graveren. Det tålte ikke bua som ble helt skjev. Opprettingen med stropp rundt bua og gravemaskinhjelp gikk ikke helt som planlagt bare fordi at Sommervikarsheriffene avbrøt oss. På toppen av det hele så overlot de oss til Makrellkona som plutselig dukket opp etter å ha vært på familiebesøk. Hun raste som et villdyr og da ringte vi Sheriffen og minte ham på at Sommervikarsheriffene måtte vite bedre enn å overlate oss til Makrellens Furie. :[-X Nå får vi ikke lov å leke sammen mere :oh Ånkli urettferdig er Furiene som har rottet seg sammen mot oss :orefk

mekkern
Innlegg: 7641
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av mekkern »

Ååååååhhhh......leke med graver er morro-hadde en 4,5Tonner ei uke rundt på hytta og det var ei genial uke med mye skremte naboer..Hjemme skulle jeg planere litt og flytte noe tuijaer så jeg lurte på en 1,5tonner men de hadde ikke annet enn 2,5 tonner-ok sa jeg-så kjørte de visst i filler den og lurte på om jeg kunne bruke en 4,5tonner-Ehh..ok sa jeg-men det som dukket opp var en 7Tonner men den var bra til tujane og guttungen syntes det han var heldigeste gutten i verden da han fikk "justere" campingvogna bak huset...tok en måneds tid å rydde etter den helga...men bortsett fra de innkjørte naboene led ingen noen nød siden "dragen" *mas tok elskeren og flytta før dette...

I dag skal der rases med sitteklipper.....naboene har hatt ferie mens jeg var på tur-bare litt bråk i morra for da skal jeg på Smia og holde vekta med wafler.. :prop:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

He he. Klissa sitteklipperen min i går og da var HG der som et lyn og kontrollerte om væskebalansen var opprettholdt med det forbudte fludiumet. Men den testen passerte jeg glatt . I natt ser jeg ikke bort ifra at det kan bli råning med en 52 FarmAll traktor. Jeg liker godt å herje rundt med maskineri jeg ikke behersker. :knegg Men HG og hekleveninnene er ikke like begeistret for resultatet alltid :lol

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Desmo »

Jeg syns jeg hører deg på Farmallen. Den rakler litt spesiellt. Ellers er det jo bare en liten traktor. Det hadde vært værre om du hadde klatra opp på en slik 8-tonns traktor med flere hundre diselhestekrefter, Pollti. :lol
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Er nok best å holde seg unna veldig tungt maskineri tror jeg. Det er forresten ikke så lett å grave som det ser ut til. Fikk jo jord i skuffa men ekkektivt vat det ikke. Men presten han var ånkli flink og lagde et svært høll i bakken. Til Makrellfruas fortvilelse :knegg Neste gang haier vi inn Mekkern som konsulent så det blir litt greie på det. Også må vi veldig mye mere øl :bananas

mekkern
Innlegg: 7641
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av mekkern »

konsulent ja..vet hvordan det gjøres men kan ikke gjøre det selv. :b_c: .jess-den er grei-etter noen timer med braastadoverlegninger :cheers kan jeg skylde på kommuniksasjonssvikt... :scratch
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar