GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen

Legg inn av Globe »

Dag 4, og dermed den siste dagen på ACR-banen, ble avsluttet i går. Dagen startet med førermøte, og en liten peptalk fra instruktører. De gikk på nytt igjennom grunnprinsippene for trygg håndtering av motorsykkel, bruk av blikk, gasskontroll, forankring, sporvalg og sittesposisjon. Alt dette er kjente "komponenter" for alle motorsyklister, men skal og må repeteres for å sørge for at det er i bevisstheten under kjøring. Dette er noe det nå er trent mye på de siste 4 dagene.

Jeg må få si er jeg veldig imponert over holdningen og gjennomføringen til de instruktørene som har vært med oss på disse dagene. Om en hadde lyst/behov for å få litt hjelp til enten en spesiell type kurve/sving og eller en syntes at det ikke "fløt skikkelig", ja så hev de seg på sykkelen, kjørte bak en runde eller to, så passerer de, og ber deg følge dem. Noen enkle håndtegn til hva du skal se etter hos dem (bruk av blikk, rull mer av og/eller på gassen, finn "idealsporet" i veibanen, osv. osv.) De kjørte også rundt på banen for å observere underveis. Dette kunne da medføre at de, i en pause, kom bort til deg og ga tilbakemelding på kjøringa. Du fikk da høre hva de så som var god kjøring og hvor en kunne forbedre seg med tanke på sikkerheten, farten og/eller kontrollen med noen enkle justeringer av de generell grunnprinsippene.

I løpet av disse 4 dagene har det vært 3 grupper kjørere her. Det har vært en gruppe med lisenskjørere, dette er aktive RoadRacingkjørere, med lisens, med egen dediktert banesykkel, og som drev egentrening. Neste gruppe var lisenskurskjørere, her var det SheDevil kjørte. Noen her hadde dedikerte banesykler, andre ikke. Den tredje gruppa, som da jeg kjørte i, var rene gatesykler.

Tilsammen var det 100 motorsyklister som var samlet, pluss mange ulike roller som ble dekket av arrangøren Bikeport. En var en del av det samme som en opplever langs veien som motorsyklist. Rett frem trivelige folk, med interesse for motorsykler og medtrafikanter på 2 hjul. Svært god stemning, interesse for hverandre hva gjelder hva en kjører, hvordan en kjører, hvor en har kjørt, hva en bruker motorsykkelen til. En ekstrem hjelpsomhet til de som måtte ha behov for bistand om det skulle være til å skifte dekk, stramme kjede, løse et teknisk problem på sykkelen, eller rett og slett slå av en prat.

Sitter igjen med forsterket teorikunnskap og masse nyervervede erfaringer som motorsyklist. Jeg har fått prøvd ting som fører på egen motorsykkel som ikke lar seg gjøre, under trygge forhold på offentlig vei. Jeg har fått prøvd ut svingteknikk, plassering, hastighet inn og ut av kurver, hard nedbremsing, blikk og forankring, alt dette sammen med andre nysgjerrige og lærevillige motorsyklister. Felles for oss alle er respekten for hvor sårbare vi er i den kalkulerte risikoen som vi har valgt å ta når vi setter oss i salen for å kjøre en kort eller lengre tur på 2 hjul.

Nå driver vi og pakker oss ut av campinghytta her. Jolly Jumper var innom her i går ettermiddag. Han kjørte ens ærend sammen med oss opp hit, med bil og henger, satte fra seg hengeren, dro ned igjen til Trondheim på torsdag, for så å komme hit i går for hente hengeren igjen. I hengeren står da banesykkelen til SheDevil, diverse verktøy og endel baggasje. Dette gjør at vi nå kan kose oss de neste 50+ milene på vei hjem til Trondheim igjen med lett baggasje på syklene. Vi har laget oss noen alternative ruter på vei hjem; hvilken vi velger avhenger av været.

Skal få lagt ut litt bilder og film etterhvert. Her er et jeg fikk tilgang til via en fotograf som var rundt på banen disse dagene:

Bilde

Godtvoksen

Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:
Bilde
Dette må jo være ditt nye profilbilde både på FB og her, STILIG..... :thumleft

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen

Legg inn av Globe »

Ja, så er vi på vei hjem. Vi har nå hatt flere små stopper underveis, men nå...ja nå hadde vi nødt til å ta en benstrekk og en av oss trengte en "powernap" ;e

Vi har møtt litt regn, men dette varte bare noen få kilometer.

Tror vi alle kjenner at vi har deltatt på noe litt utenom det vanlige de siste dagene. Vi er trøtte, slitne, og kjenner det tar på kroppen å kjøre på bane de milene det ble i helga....men vi er alle svært så fornøyde med det vi har fått være med på, og dele, sammen, alle fire...riktig så go'demdte

Her er snapshot...tatt for få minutter siden...vi blir nok her en stund før vi beveger oss de siste 15 milene inn tli Trondheim.

Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen

Legg inn av Snikkeren »

Tenker det skal bli godt å komme hjem igjen jeg. :thumleft

Vet du hvor mange mil det ble totalt rundt banen da?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen

Legg inn av rogg »

Aha... ikke kommet ut av banekjøringen enda... Og det er vel 20. min pass vi snakker om...?
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen

Legg inn av Globe »

Snikkeren skrev:Tenker det skal bli godt å komme hjem igjen jeg. :thumleft

Vet du hvor mange mil det ble totalt rundt banen da?

Skal vi se da, 6 pass pr. dag i 3 dager og 5 pass på løpsdagen, hvert pass ca 45 kilometer, skulle vel bli ca. 112 mil det :-) Med kjøring fra og til campingingen og retur Trondheim, så har langhelga dratt på seg ca. 250 mil. :-D

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen

Legg inn av Globe »

rogg skrev:Aha... ikke kommet ut av banekjøringen enda... Og det er vel 20. min pass vi snakker om...?
he he he, 30 min pass og 90 min pause :-) Detta vil ta tid :-)

5 mil til nå.....så er vi hjemme.


Hmmmm 5 mil......vi rekker det i løpet av et pass tenker jeg ;-)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen

Legg inn av Globe »

Da har vi kommet oss hjem :-)

Skal nå være litt familiefar, så er det sortering og redigering av bilder og film, så skal vi se om vi kan få vist frem noe fra denne helga, og forrige helg da vi var på besøk hos Dexter og på Smia-MC.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38084
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen

Legg inn av AJ »

Globe skrev:Da har vi kommet oss hjem :-)

Skal nå være litt familiefar, så er det sortering og redigering av bilder og film, så skal vi se om vi kan få vist frem noe fra denne helga, og forrige helg da vi var på besøk hos Dexter og på Smia-MC.
God prioritering etter to begivenhetsrike helger, selv om den siste ganske sikkert overgår den første ;-)
Men jeg gleder meg i hvert fall til film & bilde fra begge helgene :thumleft
Og håper så klart at du rekker å få lagt ut mye i løpet av kvelden :P :p
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Gizmodude
Innlegg: 229
Registrert: 04 jun 2009, 21:47
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen

Legg inn av Gizmodude »

Globe skrev: en av oss trengte en "powernap" ;e
Var helt gåen etter helgen, så det gjorde seg med en powernap mellom "passene" ja ;e

Flott helg med flott selskap, og utrolig lærerikt :thumleft
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen

Legg inn av SheDevil »

Må si meg enig med Globe og Gizmodude :prf

Utrolig moro og lærerikt å være med på dette ;e

Kanskje blir vi enda fler til neste år?

:prop:
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen

Legg inn av Globe »

AJ skrev:
Globe skrev:Da har vi kommet oss hjem :-)

Skal nå være litt familiefar, så er det sortering og redigering av bilder og film, så skal vi se om vi kan få vist frem noe fra denne helga, og forrige helg da vi var på besøk hos Dexter og på Smia-MC.
God prioritering etter to begivenhetsrike helger, selv om den siste ganske sikkert overgår den første ;-)
Men jeg gleder meg i hvert fall til film & bilde fra begge helgene :thumleft
Og håper så klart at du rekker å få lagt ut mye i løpet av kvelden :P :p
Det blir nok ingen publisering i kveld da jeg ikke har hatt særlig ork eller lyst til å sitte foran skjermen med videoredigering....akkurat i kveld.

Nå er det bræsing av kveldsmat, en god natts søvn og på obb igjen i morgen...så får vi se hva jeg kan få gjort.

Vil benytte anledningen til å få takke SheDevil og Gizmodudde for en fantastisk langhelg. Dere 2 har, på kort tid, rukket å bli betydningsfulle personer i min private sfære. Alle superlativer som kan benyttes for hvordan denne turen ble hva gjelder samhold, humor, humør, støtte og utfordringer kan dessverre ikke beskrive dette godt nok. Mange takk! :thx

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen

Legg inn av SheDevil »

Globe skrev:
AJ skrev:
Globe skrev:Da har vi kommet oss hjem :-)

Skal nå være litt familiefar, så er det sortering og redigering av bilder og film, så skal vi se om vi kan få vist frem noe fra denne helga, og forrige helg da vi var på besøk hos Dexter og på Smia-MC.
God prioritering etter to begivenhetsrike helger, selv om den siste ganske sikkert overgår den første ;-)
Men jeg gleder meg i hvert fall til film & bilde fra begge helgene :thumleft
Og håper så klart at du rekker å få lagt ut mye i løpet av kvelden :P :p
Det blir nok ingen publisering i kveld da jeg ikke har hatt særlig ork eller lyst til å sitte foran skjermen med videoredigering....akkurat i kveld.

Nå er det bræsing av kveldsmat, en god natts søvn og på obb igjen i morgen...så får vi se hva jeg kan få gjort.

Vil benytte anledningen til å få takke SheDevil og Gizmodudde for en fantastisk langhelg. Dere 2 har, på kort tid, rukket å bli betydningsfulle personer i min private sfære. Alle superlativer som kan benyttes for hvordan denne turen ble hva gjelder samhold, humor, humør, støtte og utfordringer kan dessverre ikke beskrive dette godt nok. Mange takk! :thx
Ditto Globe :buddies: :m
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Gizmodude
Innlegg: 229
Registrert: 04 jun 2009, 21:47
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen

Legg inn av Gizmodude »

SheDevil skrev:Ditto Globe :buddies: :m
Det hu sa :janikk
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen

Legg inn av jhn »

SheDevil skrev:Må si meg enig med Globe og Gizmodude :prf

Utrolig moro og lærerikt å være med på dette ;e

Kanskje blir vi enda fler til neste år?

:prop:
Æ vet i hvertfall av en som skal gjøre sitt ytterste for at dere blir flere til neste år.
Prøv å gjett hvem det kan være

Svar