Pollti lurer litt ?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Nå har vi fått prøvet Scala Rideren og. Fremdeles er jeg ikke helt nøgd. Ankepunktene er mest på Q4, radioen er dønn ubrukelig. Telefonen virker bra når jeg kjører 4T men når jeg kjører Cagge er det som å samtale med en russisk støysender. Kan være tenninga som forstyrrer ? Dette problemet hadde jeg ikke på Q2. Må konsultere Jan om dette.
Haus Gestapo bruker nå Q2 så vi har samband om ikke noe annet. Men, det er et men her og, enhetene bruker noe innmari lang tid på å koble opp så hvis jeg ønsker å advare henne om en fare så har hun passert den før vi har forbindelse. Reklamen sier oppkobling skal skje innen 1 til 3 sekunder men det er en grov overdrivelse såvidt jeg kan skjønne. DEt ligner mere på 10 til 50 sekunder i boka mi. Men når forbindelsen er opprettet er den helt upåklagelig om ikke noe annet og rekkevidden er bra. Vi har hatt bra forbindelse helt på kanten av Q2 sin rekkevidde på 500 meter,beveger vi oss ut over det så hører hun meg men jeg hører ikke henne. Q4 rekkevidde er 1600 meter.
Noe av problemene kan være plassering av mikrofon, den må være pinlig nøyaktig for å sikre god kvalitet på lyd. HG har en vanlig helhjelm og hun klager på at det er trangt med mikrofon på plass. Jeg bruker en Caberg Rhino, ikke flusst med plass der heller, men det går. Det værste er vindstøy i Cabergen. Akkurat nå er jeg litt stemt for å oppgradere oss til litt dyrere Caberg åpningshjelmer som skal ha mindre vindstøy, og Hg må 1 størrelse opp for å ha bedre plass til mikrofonen sin. Geir har samme ankepunkt som meg mht støy i hjelmen forresten så vi ender nok opp i sjappa for å handle nye hjelmer ganske snart. Nå har Caberg kommet med hjelmer hvor komm settet er innebygget i hjelmen men de er veldig dyre så det blir det ikke snakk om til vårt usle bruk.
Det jeg liker med Scala Rider er at de kan kobles opp mot andre komm system, dvs det gjelder Q4. Og den den gir klar beskjed om hva som skjer.Driver A connected,Mobile connected. Og sier den Driver B connected mens jeg kjører så vet jeg at den har fanget opp andre MC på veien som operer på samme frekvens.

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av mekkern »

kan jo prøve slik plugghette med blekk på eller NGK R-plugg
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Bruker kun NGK R og ny plugghette var det første som slo meg og . Hjelper ikke det så må det tenkes litt. Uvant, men det går nok. :roll

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Forresten så var jeg på tur med Hondaen og for noen dager siden. 2,4 mål gikk på 3 timer med 2 kaffe og røyketobakkpauser så det var ikke noe Jalmar Tempo akkurat. Men grasset var fuktig så det var hyppige stopp for å rengjøre utkastet. :oh Litt skamfull må jeg meddele at jeg ikke brukte hjelm engang :sorry

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av mekkern »

bruker et av resultatene av mine hormonsprell til gressklipping jeg-har en 8hk sitteklipper som benyttes. :lol
lurer på en customdemper på den-noe i kromm...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Da banker jeg deg flat ! Min har 10 eller er 12 hk :orefk Jeg vet ikke helt før jeg får besiktiget klistremerkene på monstret :skriver Litt mere slagvolum enn på Cagge ihvertfall men bare 5 gear forover. Cagge har 7 :knegg :terge

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Onsløv »

Hva skal man med alle de gira?
Blir man ikke gira nok av å sittepå MC'en? :mk
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

En får jo geare seg opp der hvor man kan. :oh

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av mekkern »

319ccm 0g 5 gear..fikk den for klipperdekslet hadde rustet delvis bort og bena sto i fare for en stuss... men toppen av et oljefat passet nesten uten smihammeren..ca en time og 2 reimer senere så har jeg ikke mere pes med klipping. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Jalmar »

Så lenge arvingen er godt forsikra, så spiller det vel ingen rolle om beina forsvinner i klipperen? Da er du jo sikret at han ikke forviller seg inn på en fotballtrening i hvert fall. :thumleft
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av mekkern »

Næææ.... fotball er prøvd og funnet uintresant.. Crosskjøring var tja... veit ikke hva en skal prøve å aktivisere med. :scratch
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Gammelgutt

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Gammelgutt »

Om et par år så er han nok fullt aktivisert med det motsatte kjønn?. :terge

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Jalmar »

Og før han vet ordet av det, så må han igang med plenklipping igjen. :mk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Desmo »

Her på Toten skjer det en gang i uka. Det er ikke måte på hva en skal sysselsettes med i sommerhalvåret. :sk?
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Men grasset gror ikke med 30 cm i døgnet slik som det hvite helvete liker å gjøre ? Ukeshobbien er ikke helt ille egentlig.

Svar