Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Toven

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Toven »

Cutless skrev:XL-moto http://www.xlmoto.no/mc-stovel-sidi-st-svart" onclick="window.open(this.href);return false; Fremdeles rabatt på de :)

Nei, jeg kjøpte ikke Gore Tex - de er kun vann-avvisende. Tror ikke du får ST i Goretex, og om du finner det - så er det nok fra en utenlandsk nettbutikk. Jeg har Dainese Trq skoa som jeg kan bruke hvis det er veldig dårlig vær :)
ah! Den er god :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Da har jeg kjøpt litt funksjonell bling til sykkelen. Clutch dekselet blir matt/misfarget av skoene mine når jeg bruker bakbremsen. Noe som er ok siden det er en bruksslitasje, men så kom jeg over en stk overpriset beskyttelse som jeg måtte ha:

Bilde

Bilde

På 821'n så står Testeretta lengre ned og til høyre, så dekselet kommer ikke til å dekke til skrifta:

Bilde

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Andreas »

Det kan være lurt! En jeg kjenner som har Hyperstrada, har fått clutchdekselet sitt skikkelig oppskrapet og styggt etter mange mil. Er vell kombinasjon av type sko og plassering av fotpinnene, siden dette ikke er et stort problem på Multistrada.

Ser dekselet du la ut bilde av er på en Multistrada-motor. Sjekk at de passer overens eller få bekreftet at det er til Hyper. Pga forskjellig clutch, så er det forskjell i dekslene også (ikke bare plassering av skrift) :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Ankelen kommer i perfekt høyde med klutsj dekselet når man flytter foten frem for å bremse på Hyper'ne så blir nok skrapet opp uansett hvilke sko man har.

Aha, lurte på om det var bilde av en gammel generasjonen av hyper på bildet. Jeg så ikke forskjellen før etter jeg bestilte, og fikk litt panikk. Men dobbeltsjekka og det sto "hyper 821" på produktet + en på ducati.ms hadde kjøpt det til Hypermotarden sin. Så da er jeg 99% sikker på at det er riktig :)

Jeg fikk polert bort nesten alt av det som hadde blitt matt, men du ser det ikke er helt perfekt. Håper dekselet dekker den delen, hvis ikke må jeg prøve med noe rubbing tenker jeg. Lakken på motordekslene virker å være tykk.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av LordShaft »

Slik er forbanna irriterende..... Har fått det selv på biken min, men jeg har selvfølgelig fått det på ramma :evil :evil

Bilde

Er akkurat der låret hviler inntil rammen mellom tanken og sidekåpen når jeg ikke kjører veldig inspirert, da trekker jeg lårene litt lengre opp i tanken...
Er illest på denne siden, nesten slik jeg begynner å lure på om det er en svakhet i lakken på ramma fra bmw. Har ikke sett bilder på nettet av andre sykler som har dette problemet.

Det finnes heldigivs slike plast deksler som en kan skjule de bak. Så blir nok å få på dette etterhvert. De er langt billigere å bytte om de blir slitt på samme måten

Bilde

Hvordan de er festet derimot, det er jeg faen ikke sikker på :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23351
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Kom hit til meg du Cutless så skal vi nok få bort de ripene...tror jeg. Har både maskin og poleringmiddel :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Ja, det er irriterende. Det er jo slitasje på bruk, så sånn sett så er det jo mye bedre enn om du kom bort i tanken med en hammer eller andre uhell. I en perfekt verden så kommer sykklene ferdig montert med utskiftbare beskyttelser på slike områder, men det er dessverre ønsketenking.

Jeg tipper det dekselet festes på samme måte som tankbeskyttelse - som feks TechSpec. Med en limt overflate som man kan ta av og på uten at det ligger igjen noe lim.


Ja, vi får prøve å få det fint Bjerknez. Men med dekselet over så vil det nok skjules bra - men er man petimeter så er man petimeter :)

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Tommas »

Ser jo nå at jeg ikke kan kjøpe ny sykkel, har jo hverken tid eller tålmodighet til å pusle slik ;-)

Men fint blir det!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23351
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Ja, det er irriterende. Det er jo slitasje på bruk, så sånn sett så er det jo mye bedre enn om du kom bort i tanken med en hammer eller andre uhell. I en perfekt verden så kommer sykklene ferdig montert med utskiftbare beskyttelser på slike områder, men det er dessverre ønsketenking.

Jeg tipper det dekselet festes på samme måte som tankbeskyttelse - som feks TechSpec. Med en limt overflate som man kan ta av og på uten at det ligger igjen noe lim.


Ja, vi får prøve å få det fint Bjerknez. Men med dekselet over så vil det nok skjules bra - men er man petimeter så er man petimeter :)
Jeg gruer meg virkelig til den dagen du får din første ripe i tanken :lol
jeg har fått noen småriper selv og disse kommer etter av/påstigning av sykkelen gjentatte ganger. Det kan jeg fint leve med. :thumleft
Men jeg er enig med deg at det burde være en beskyttelse på et så opplagt sted så her har Ducati sovet i timene mener jeg.

jeg er som sagt usikker på hvordan denne lakken er å rubbe så jeg kan ikke garantere noe resultat. Når man rubber så sliper man jo ned overflaten så det verste som kan skje er to ting:

1. Man rubber gjennom lakken slik at grunning/metall blir synlig (lite sannsynlig)
2. Området man rubber blir blankere enn resten av overflaten og man vil få et skille (Mer sannsynlig)

Så lenge ripene ikke gå gjennom lakken og til grunning/metall så vil jeg tro vi klarer å få dette bra igjen. Jeg har noen midler vi kan bruke for hånd som vi kan teste først. Går ikke dette, så er det frem med maskinen :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Haha, er jo forskjellig hva folk får glede av. Jeg er veldig glad i å kjøre men også glad i holde ting i orden. Jeg skjønner godt at for noen så er det pyton å bruke en hel dag på å pusse og gnikke på sykkelen, mens for andre er det meditasjon på høyt nivå. Jeg har også full forståelse for de som vasker sykkelen to ganger i året - ved sesongstart og sesongslutt. Så lenge du liker det du bruker tid på :)


PS: Kom på en historie som gjorde at jeg fikk et litt mer avslappet forhold til det med bulker, riper, polering, vask etc. Jeg hadde en Mazda RX-8 som jeg stelte bedre med enn jeg ville gjort mitt eget barn. Sto ut på gata å polerte flere ganger i måneden. Den bilen var strøken. Når jeg solgte den var jeg mest opptatt av at han som kjøpte den skulle fortsette å ta vare på den. Med andre ord så var det ikke snakk om bare å holde verdien oppe ved å ta vare på bilen - det var noe mer. 2 uker senere så leste jeg i avisa om at min kjære Rx-8 (kallenavn: Louise) var vraket ifb med utforkjørsel. Da innså jeg at det er bare en "ting". Nå har jeg et litt mer avslappet forhold til vedlikehold, og passer på å bare gjøre det så lenge jeg synes det er givende.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Bjerknez, ja tror vi holder oss til de midlene som kan påføres for hånd. Fort gjort at vond blir veldig mye værre med maskin.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av LordShaft »

en 15 år gammel ducati..... I mine øyner har en igjen for å ta godt vare på ting...
Bilde

Jeg vet ikke om sykkelen fortsatt ser slik ut, den jeg solgte den for ett par år siden. Men jeg var hvertfall jævlig nøye med å stelle den... selv om jeg kjørte den mye også :prf

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Dæven, skjønner godt at du savner Ducati ja :oh

Ja, så lenge det ikke går på bekostning av kjøring og nattesøvn så er jeg enig :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23351
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Bjerknez, ja tror vi holder oss til de midlene som kan påføres for hånd. Fort gjort at vond blir veldig mye værre med maskin.
Nja... tror det blir bra med maskin også jeg, men som sagt, så prøver man jo alltid den enkle utveien først :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:så prøver man jo alltid den enkle utveien først :thumleft
Tror ikke en får igjen på garanti for slik slitasje :lol :lol :lol

Svar