Gadgethjørnet :-)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Globe »

Da har jeg bestilt meg denne:

Bilde


..så for de av dere som ikke kan være med på bl.a. Roadtrippen 2011, så skal dere da kunne følge oss via eget emne vi lager her på mcsiden.no når roadtrippen starter. For de av dere som skal være med, så vil deres "hjemmesittende" kunne følge oss når vi sluker kilometer...nordover. :thumleft

Vi får se om vi greier å få lagt kartet "embedded" inn i emne/innlegg her inne...psst dexter

..og MaxTron...bare så det er sagt....kom nå ikke med spørsmålet: Hva skal du med den da? :[-X ;e

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av MaxTron »

Globe skrev:Da har jeg bestilt meg denne:

Bilde


..så for de av dere som ikke kan være med på bl.a. Roadtrippen 2011, så skal dere da kunne følge oss via eget emne vi lager her på mcsiden.no når roadtrippen starter. For de av dere som skal være med, så vil deres "hjemmesittende" kunne følge oss når vi sluker kilometer...nordover. :thumleft

Vi får se om vi greier å få lagt kartet "embedded" inn i emne/innlegg her inne...psst dexter

..og MaxTron...bare så det er sagt....kom nå ikke med spørsmålet: Hva skal du med den da? :[-X ;e
Vist æ blir med på Roadtripen, som æ håpe og trur, kan æ vise dæ hvor vi befinn oss, og det HEILT straumlaust :lol
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Globe »

:rofl:

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Dexter »

Globe skrev:psst dexter
Hææææ? Æ høøøøøre så dåååååårli :notlistening
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Globe »

Dexter skrev:
Globe skrev:psst dexter
Hææææ? Æ høøøøøre så dåååååårli :notlistening
....ja vi veit...men du ser jo ikkje så godt ut heller! :-)

Godtvoksen

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:Da har jeg bestilt meg denne:

Bilde

Herved utnevnt som MC-sidens

Mr Gadget

Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Globe »

:lol he he he.... :redface

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Globe »

Bilde

APPS

Hva gjelder denne SPOT (versjon 1 og 2)...så finnes det en app for iPad/iPhone/iPod som kan benyttes med den:

[img]http://img.skitch.com/20110130-t3g6gu8t ... buy4a7.jpg[/img]
[img]http://img.skitch.com/20110130-1gu47sc6 ... dpmx8q.jpg[/img][img]http://img.skitch.com/20110130-qeh42kta ... sguyqh.jpg[/img]

I tilegg så har SPOT LLC utviklet sin egen apps som er sendt inn til Apple/iTunes for godkjenning...så da dukker den nok opp om ikke lenge.

Det er også i gang utvikling av en Android apps for SPOT, så at de som av en eller annen grunn ikke benytter "epleprodukter" også kan dele eller bli delt via sin eller andres SPOT Satellite messenger :thumleft

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av MaxTron »

Spørs om du har valgt feil navn ja :lol
[video]http://www.youtube.com/watch?v=e-JHfXVlkik[/video]
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Globe »

Ved å benytte Google Latitude, kan du tilby/benytte GPS-tracking via din telefon (iPhone, Windows Mobile, Blackberry og Android telefoner)

Her er en video fra Google som viser hvordan dette funker:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Q-Oq-9enE-k[/video]


Her har jeg benyttet en integrerisngsmulighet i innlegget som viser min plassering og mine bevegelser. Denne delingen kan slås av og på via pc og/eller på selve telefonen:

Dette kartet viser da "realtime" her i innlegget, hvor jeg befinner meg.
Jeg kan i oppsettet velge om jeg ønsker å vise akkurat hvor jeg er, kan også velge å kun vise i hvilken by (eller nærmeste by) der jeg er, eller man kan velge å kun gi markering på "region/landsel".


Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av MaxTron »

Dette er en gadget æ har MYE nytte av, og som blir brukt hver dag ANBEFALES!!
Bilde
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Dexter »

Slik gikk vi til innkjøp av like før jul MT. Jeg er fornøyd, ikke strålende, men fornøyd - konemor er mindre fornøyd. Hva er det med disse kvinnene... problemet er at hos oss så tar ikke TV direkte inputvalg fra fjernkontrollen, så den må bla seg videre. Dette gjør at enkelte grep tar et par sekunder hvor en må stå å peke fjernkontrollen mot apparatene. Men er man for rask så kommer ikke tv til rett input, eller anlegget går ikke til rett kanal, eller tuneren slår seg enten ikke på eller slår seg av når den skulle vært av og slått seg på... altså; kunne hun bare valg det hun ønsker og stå de 2-3 sekundene det tar for fjernkontrollen å gjøre alt, så funker alt... har hun tid? Neida! Vet hun om det? JAdda! Gjør hun noe med det da? Neida! DRITTFJERNKONTROLL er vel ikke så langt unna... bedre å bruke 1 minutt på å betjene 2-3 fjernkontroller, for ikke å snakk om all tida på å finne dem...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Globe »

Har forsøkt disse Harmonymodellene til Logitech, men synes ikke disse "macroprosedyrene" funker godt nok. Nå stoppet jeg med Harmony-1000, og det skal vel sies å være et par steg tilbake hva gjaldt funksjonalitet i forhold til de tidligere modellene. Den var kul å se på, konseptet kunne vært bra...men kontrollen og softwaren var rett og slett crap!

Harmony-1000 ble en av de få gadget som jeg etter kun noen dagers bruk visste at jeg måtte få solgt unna.....før den endte i veggen!!

Om man hadde kjør RF-signal på alt en slik kontroll skal styre, så hadde det sikkert kunnet funket bedre.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av MaxTron »

Dexter skrev:Slik gikk vi til innkjøp av like før jul MT. Jeg er fornøyd, ikke strålende, men fornøyd - konemor er mindre fornøyd. Hva er det med disse kvinnene... problemet er at hos oss så tar ikke TV direkte inputvalg fra fjernkontrollen, så den må bla seg videre. Dette gjør at enkelte grep tar et par sekunder hvor en må stå å peke fjernkontrollen mot apparatene. Men er man for rask så kommer ikke tv til rett input, eller anlegget går ikke til rett kanal, eller tuneren slår seg enten ikke på eller slår seg av når den skulle vært av og slått seg på... altså; kunne hun bare valg det hun ønsker og stå de 2-3 sekundene det tar for fjernkontrollen å gjøre alt, så funker alt... har hun tid? Neida! Vet hun om det? JAdda! Gjør hun noe med det da? Neida! DRITTFJERNKONTROLL er vel ikke så langt unna... bedre å bruke 1 minutt på å betjene 2-3 fjernkontroller, for ikke å snakk om all tida på å finne dem...
:lol :lol
Ser "problemet" ditt. Bruker rett og slett å trykke på og legge den på bordet vist æ ikke gidder å sitte å peke til den er ferdig.

Trudde dette må være en sånn dings som damer LIKER æ, de liker ivertfall ikke at det ligger 4-5 "kontrollfjernere" slengt rundt på bordet.

Eneste problemet i forbindelse med at den bruker litt tid når den skal slå på og velge innstilling på 3-4 komponenter er at samboersken har ett høyt utviklet instingt for å gå foran eller aller helst stille seg foran når det passer som dårligst... ](*,)
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Snikkeren »

Jeg har en av lillebrødrene til Harmony One, nemlig 525, og er strålendes fornøyd. Har kjøpt sånn til både min søster og til foreldrene mine. Måtte jo såklart programere den for de, men det er jo ikke noe hokus pokus.

Hvis man ikke har tålmodighet/legger fjernkontrollen på bordet når man slår på tingene, så er det jo bare å trykke på Help, og svare på spørsmålene fjernkontrollen stiller.

Og så er det greit å slippe å ha 5 fjernkontroller liggendes og slenge.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Svar