Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

ArcticTiger skrev:Ja skikkelig batteri må man ha, blir bare tull ellers. De har nå sin levetid, som allt annet. Det blir stas til uka da, når du får det nye batterie, og grom-lyden igang igjen :thumleft :thumleft
Neil er ikke akkurat tam i låta han heller. Det sitter originale Triumph-potter (TOR) som er åpnere enn standard på'n. Klart, den brummer jo ikke som en L-twin uten katalysator og med karbon-potter. Og de pottene er vel ikke helt lovlige heller, siden det står dette på dem;
Bilde
Sist redigert av Desmo den 21 jul 2011, 19:20, redigert 1 gang totalt.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

I går kom batteriet og i dag finværet. Så det ble til en tur på kryss og tvers av bygda. Passet på å la Velte-petter få smake litt turtall ved et par anledninger, ellers gikk framferden i et anstendig tempo. :knegg Men det var helt tomt for tunge sykler på veiene i dag. Det var litt skuffende.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av ArcticTiger »

Desmo skrev:I går kom batteriet og i dag finværet. Så det ble til en tur på kryss og tvers av bygda. Passet på å la Velte-petter få smake litt turtall ved et par anledninger, ellers gikk framferden i et anstendig tempo. :knegg Men det var helt tomt for tunge sykler på veiene i dag. Det var litt skuffende.
:thumleft Godt å høre! Nå må du passe på så ikke ny-batterie blir flatt igjen da :[-X

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Desmo skrev:I går kom batteriet og i dag finværet. Så det ble til en tur på kryss og tvers av bygda. Passet på å la Velte-petter få smake litt turtall ved et par anledninger, ellers gikk framferden i et anstendig tempo. :knegg Men det var helt tomt for tunge sykler på veiene i dag. Det var litt skuffende.
Var en del i Gjøvik-Dokka-Snertingdalområdet,deriblant jeg.Fine veger det også,blir jo ofte de samme vegene gang
etter gang liksom når man ikke gjør de aller største utskeielsene... :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Du bør kjøre helt opp til Vingromsåsen, Intruder! Å drive å sprette rundt nede i Snertingdalen er ikke bra i lengden. Har du ikke kjørt til Vingrom har du virkelig gått glipp av MC-vei. Så kan du jo kjøre til Lillehammer og om Brøttum hjem. Det er svingete og fint på den sida av Mjøsa.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Joda Desmo,har nok kjørt over Vingromsåsen noen ganger også,absolutt en bedre opplevelse det.. :vs
Men blir til at jeg tar med Snertingdalen av og til også ! :mk
Kjører også ofte minihimmelstigen Redalen-Nordenga-Gjøvik,bra der også ! :jada:
Mye fine veger,ser en Mjøsa attåt blir det helt topp..!! :erte :mc2
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Joda, det er et pluss å se Mjøsa. Er en del fine veier rundt den. Det gjelder bare å holde seg unna de værste hovedveiene. Da kan en få mange fine svinger.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Skulle kjørt sykkel snart.....Drittvær.. :ills :(
Slipper klippe plenen . slipper.Ideelt vær... :mk :bb_p: :yeyeye
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Ja, det er stabilt ustabilt om dagen. Det er nå så at sola er framme i dag, men plenen er for våt etter natta til å klippes. Er spådd fint i morra og om fredda'n. Får se da. :mk
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Prøver i dag...skal på Sjusjøen med kona og et ektepar i helga.... :eh :sk?
Må kjøre bilen..da blir det sikkert knallvær.... :sorry :ills
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Det var i alle fall vær til både plenklipping og kjøring i ettermiddag. Var så varmt at jeg tok på meg den Lindstrands dongerijakka jeg kjøpte for to år siden. Den er veldig fin når temperaturen er over +20. Det kommer av at den er full av ventilasjonsnetting.
Bilde
Men den har albue og skulderbeskyttelse som en vanlig MCjakke.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av lasse_hansen »

den jakka der så ikke så dum ut.. Kanskje det er en slik jeg skulle hatt nå i sommervarmen? :sk?

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Tok en tur "Toten rundt" i dag også, det var så fint vær. Og Velte-petter går som ei klokke. Det mangler bare at den slår timeslag. Skulle bare mangle at sola var framme en hel dag i strekk. Nå er det kommet noen truende skyer inn fra sørvest. Men det er ikke så farlig, jeg har tette tak på hus og garasje.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Kjørte "Toten rundt" i dag også. Var litt uheldig med været, for det hadde kommet ei skur mellom Bøverbru og Raufoss. Så Velte-petter trenger til en vask. Vi får se etter arbeidet i morgen. Ja, for nå er ferien slutt. Så da er det opp tidlig og på arbeid. Det har vært veeeldig godt å ha ferie. Men nå trenger jeg mer penger og det kommer ikke av seg selv. En må pent arbeide for dem.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Kom hjem fra arbeidet, satte på vaskemaskina og byttet til kjørehabitt med en gang. Tok Velte-petter og trillet ut til Billittkiosken for "middag" i dag. Derfra kjørte jeg over Østlia til Kapp og Gjøvik. Så kjørte jeg gamleveien fra Gjøvik gjennom Raufoss og til Reinsvoll. Fortsatte Rv.4 ut til Mjørlund hvor jeg svingte av og tilbake 244 mot Lena. Kjørte til Håjen hvor jeg svingte opp Lensbygda, over Skreien og ned til Skreia. Fra Skreia kjørte jeg rake veien hjem. Deilig med så fint vær og mulighet til å ta en tur. Det har blitt en stund siden sist. Nå ser det endelig ut til å bli oppholdsvær i helga, så kan det kanskje bli fler turer. :[-o<
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Svar