Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

I dag tenkte jeg at jeg skulle ta en tur sørover Fv.33. Og som tenkt så gjort. Det var godt å svinge seg gjennom Skreifjella og videre. Alt var bare fryd og gammen helt til jeg nærmet meg Feiring. Der var det uvanlig mange syklister ute. Fant fort ut grunnen da jeg kom til "sentrum". Det var sykkelritt i dag. Jeg kansellerte straks planen om å kjøre til Nebbenes, spise middag og kjøre hjem igjen på 33. Middagen og det der var jo greit, men hjemveien var litt mer tvilsom. Det fikk bli turen via Hurdal Torg-Skrukkelia-Lygna. Østsiden av Hurdalsjøen bød ikke på noen overraskelser, der var veien jevn og fin. Men når jeg kom meg forbi ferista i begynnelsen av Skrukkelia slo mine bange anelser til. Det var ordentlig humpete hele veien opp til Lygna. Vel over på Rv.4 ble det mer komfort over framferden. Og Fv.244 fra Mjørlund var litt ujevn til å begynne med, før den ble bedre etter noen kilometer. Det hjalp å komme ned i lavereliggende lende.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Har jo bare kjørt Skrukkelia en gang jeg,og da var det også humper,hull og sprekker
de luxe. :[-X
Men så er det jo desto bedre i begge ender da... :b_c: :P :p
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

I dag tok jeg bare en "Totenrunde" etter middag. Var ikke så veldig mange ute i dag. Men det kan jo skyldes tidspunktet og veivalget mitt. For jeg kjørte i beste middagstid i dag.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Siden der er 1. Mai i dag og en skal kjøre rundt et vann, tok jeg en sving opp i Vestre Toten og kjørte rundt Einafjorden. Køkjøring Mjøsa rundt frister ikke meg. Det var da noen sykler på Rv.4 og på Fv.244 i Kolbu også. Mest sannsynlig noen som har kjørt Mjøsa rundt,og som skal inn til Oslo igjen.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Er vel mye forskjellige veier å kjøre på di side,er ikke særlig kjent men vet jo om Skrukkelia,Brandbu osv...
Einafjorden,Randsfjorden.Trevatn,Dokka...et stort område å boltre seg på det !! :prop: :mc1
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Styr unna Trevatna og Snertingdalen hvis du ikke vil ha husket deg! Det er ujevnt der, for å si det mildt. Men en veistrekning jeg kan anbefale på det varmeste går fra Dokka til Vingrom. Fv 250 over Vingromsåsen er en perle av en motorsykkelvei. Helt feilfri er den ikke, det er beitedyr langs veien.
Joda, det er litt å velge i av veier her på Opplandsida. :-J
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Nå er det offisielt sommer på Toten. Og det kommer av at jeg tok ut Velte-petter fra garasjen og kjørte en "Toten-runde" i ettermiddag. Var litt vrang å starte, men den fyrte på andre trykket på startknappen. Var værre da jeg prøvefyrte da jeg flyttet den ut i sommergarasjen. Det har ikke vært mye kjøring i det siste på meg. Kjølig vær og regn har liksom lagt en demper på kjørelysta. Men hvis det ikke var vær til å kjøre Velte-petter i dag, vil det nok sannsynligvis ikke bli det i sommer. :redface
Tok et bilde av Velte-petter etter turen til glede for nye og gamle lesere;
Bilde
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

"Toten-runde" i dag også, siden det er så fint vær. Det var Velte-petter som var framkomstmiddelet. Kunne nesten venne meg til å kjøre den hver dag. :knegg Men det var ikke mange andre som kjørte i dag. Biler var det nok av langs veiene, men få sykler.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av mekkern »

fra den 9 til 20 håper jeg på bra vær...da kan jeg kjøre det jeg har lyst til.. om det blir nordover eller sydover bestemmes litt av været...

NÅ er været nydelig men kan ikke kjøre pga fam. ting..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

I dag var jeg middagssulten, så turen gikk sørover 33 til Minnesund og videre derfra gamleveien til Eidsvoll Verk. Det ble middagspause på gamle Nebbenes før jeg kjørte på østsiden av Hurdalsjøen til Hurdal Torg. Så ble det 180 oppover til Skrukkelia og Lygna. Jeg må si den veien er dårlig i år. Den har aldri vært noen chausse,men så humpete og sprekkete kan jeg ikke huske at den har vært før. Fra Lygna er det Rv4 som gjelder til Mjørlund, hvor jeg svinger av den og inn på 244 ned gjennom Kolbu tilbake til Lena. Det blir drøyt 14 mil på den runden.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Desmo skrev:I dag var jeg middagssulten, så turen gikk sørover 33 til Minnesund og videre derfra gamleveien til Eidsvoll Verk. Det ble middagspause på gamle Nebbenes før jeg kjørte på østsiden av Hurdalsjøen til Hurdal Torg. Så ble det 180 oppover til Skrukkelia og Lygna. Jeg må si den veien er dårlig i år. Den har aldri vært noen chausse,men så humpete og sprekkete kan jeg ikke huske at den har vært før. Fra Lygna er det Rv4 som gjelder til Mjørlund, hvor jeg svinger av den og inn på 244 ned gjennom Kolbu tilbake til Lena. Det blir drøyt 14 mil på den runden.
Er Mjørlund i retning Oslo eller Gjøvik sett fra Lygna ? :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Det er retning Gjøvik, Intruder. 1. skiltede avkjøring til høyre etter å ha passert Lygna på vei mot Gjøvik.244 er en ordentlig svingete vei gjennom Kolbu som ender opp på Lena.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Takk,skal ta turen ved første anledning..!! :vs
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Tok Velte-petter ut av garasjen i dag, og kjørte 33 til Dokka. Der svingte jeg av og fulgte 250 mot Lillehammer. Det er en fin MC-vei med mange gode og noen litt vanskelige svinger. Den går over Vingromsåsen ned til Vingrom litt sør for Lillehammer. På Vingrom tok jeg gamle Rv.4 over Biristranda og Biri. La inn ei middagspause på Verthuset V-E6. Gamleveien går inn på Rv.4 et lite stykke sør for Mjøsbrua, så det ble å kjøre den ned til Gjøvik igjen. Der fortsatte jeg raskeste veien tilbake til Lena som er 33. Den er litt over 16 mil, denne runden her.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

:thumleft Fin runde,om du vil kan du forlenge den med en skikkelig svingete veg mellom Redalen og Gjøvik.
Sving av riksveien ved skilt Redalen,venstre mot Kollshaugen og over åsen.Rett frem i fireveiskryss,derfra finner
sykkelen fram selv... :=D> :P :p
(Ta med kart og kompass på slike turer...) :lol
I mårra Stange-Minnesund-Skrukkelia-Mjørlund-Totenbygdene-Gjøvik (brodern bor i Hunndalen) og hjem...håper jeg.. :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar