ojda skrev:Da har jeg endelig lurt ut et bilde fra dette store internettet.
ahmm, tja, tjo??
Må vel innrømme at jeg har sett penere løsninger ja...
Det meste er sagt angående hva det ligner på og desverre er dette utseendet nok til at JEG ikke ville kjøpt sykkelen vertfall... Selv om det er dte "Indre" som teller...
Det instrumentpanelet må vel være tull......... Firkantet og veldig utydelig kan man vel si...
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:Det instrumentpanelet må vel være tull......... Firkantet og veldig utydelig kan man vel si...
Enig at det ikke så kjempevakkert ut, men Yamaha er flinke til å lage lettleste instrumenter (etter min erfaring med TDM vel å merke).
Instrumentene på GS'en er pene å se på, men lettleste er de ikke syns nå jeg da.
Ja alt kan diskuteres , jeg synes BMW instrumentene er blant det mest lettleste for mitt syn. En stor del av MC pressen har jeg forstått er enig. Dessuten foretrekker jeg "analoge" klokker både for turtall og hastighet. Jeg synes også at det er viktig at de viktigste varslene har tydelig prioritet.
Men igjen , dette er nå bare min mening
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Jeg foretrekker helt klart digital, TYDELIG hastighet, men det kanjo gjøres prnere en dette.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
ojda skrev:Da har jeg endelig lurt ut et bilde fra dette store internettet.
ahmm, tja, tjo??
Synd...
Dette ble en off-factor for min del...
Bra oppgraderinger på modellen for øvrig som nå begynner å bli meget interessant, men dette instrumentpanelet var en real nedtur...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Stygg som faen. Men mener du virkelig at du ville droppet en sykkel kun pga instrumentpanelet? Er det ikke alltid et eller annet som ikke stemmer med en ny sykkel?
sankyo skrev:Dette ble en off-factor for min del...
Stygg som faen. Men mener du virkelig at du ville droppet en sykkel kun pga instrumentpanelet? Er det ikke alltid et eller annet som ikke stemmer med en ny sykkel?
Skal vel ikke være så bastant, men må si jeg ble overrasket over at Yamaha gikk til denne ytterligheten.
Men om muligheten er der så vil det alltid være selv testtestkjøringen som avgjør kjøp eller ikke.
Er kjøreopplevelsen god vil instrumentpanelet sannsynligvis betyr mindre...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
SuperMorten skrev:Se det positive i det. Ser at instrumentpanelet er festet med 4 skruer. Da er det (kanskje) lett å bytte det ut når noe blir ødelagt
Ja, det har du jammen rett :-) .
Kanskje Mr. Yamaha har gjort det ekstra lettvint å bytte fra det ene til det andre - en slags "skin"-løsning: Bytt utseende og design på instrumentene etter hva som passer deg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
SuperMorten skrev:Se det positive i det. Ser at instrumentpanelet er festet med 4 skruer. Da er det (kanskje) lett å bytte det ut når noe blir ødelagt
Ja, det har du jammen rett :-) .
Kanskje Mr. Yamaha har gjort det ekstra lettvint å bytte fra det ene til det andre - en slags "skin"-løsning: Bytt utseende og design på instrumentene etter hva som passer deg
Evt at du kan få kjøpt noe Kina-produserte reservedeler fra Ebay..
Var jo mye info på det instrument panelet og for de som ikke liker det er det en fin gardinstang rett over,bare å dra ned rullgardina når du har lest deg ferdig og nyte resten av sykkelen
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++