Lonely rider, Australia tur.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Lonely rider

Legg inn av Jompa »

AJ skrev:
JohnnyTh skrev:Første ladningen med tømmer er ute av skogen. Så blir det vel til salt i maten i år og. Greit med litt ekstrainntekt.
Veldig bra! Dette har jeg stor sans. Norge gror jo igjen og spesielt grantrær er helt klart en av synderne ;-)
Vet om mange steder lokalt her jeg bor hvor skauen burde vært hogd for lengst. Nå er det dessverre slik at mye av den råtner på rot på steder hvor den bl.a. hindrer god utsikt. I tillegg sørger skauen for at snø og is på veiene tiner mye seinere enn den burde.

Heldigvis ble det litt naturlig tynning da "Dagmar" herjet for vel et år siden... ;-)
Du får røkke igang motorsaga, du også !
Skal ikke skryte på meg at æ høgg mye ved, det blei bare 6 paller i høst. Til eget bruk.
Og så har æ ikke felt noe klart til neste år, havne et år på etterskudd med veden.
Det må komme av at æ bruke for mye tid i garagen, eller foran pc,en :redface :redface
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lonely rider

Legg inn av AJ »

Jompa skrev: Du får røkke igang motorsaga, du også !
Skal ikke skryte på meg at æ høgg mye ved, det blei bare 6 paller i høst. Til eget bruk.
Og så har æ ikke felt noe klart til neste år, havne et år på etterskudd med veden.
Det må komme av at æ bruke for mye tid i garagen, eller foran pc,en :redface :redface
Å jada! :-)
Har fått carte blanche på naboeiendommen og har allerede felt en del busker og trær der, men mer gjenstår som vi tar til våren.
Måtte gi meg i høst pga. ei kranlete motorsag.
Står ei staut bjørk på hytteiendommen (den andre naboen...), som hytteieren ba oss ta hånd om også... ;-)

Så... joda. Det skal bli ved til neste vinter også :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

jeg har vel 12 favner ved utenfor her. Hoggde ut 700m2 sist sommer og da gikk det med noe bjørk og eik som jeg holdt igjen til ved. Regner med det står noe bjørk iveien i år og så da blir det vel noe av det samme tenker jeg :) Er lett når den kun skal kløyves.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider, noen som har greie på motorsager?

Legg inn av JohnnyTh »

Må ut i morgen å handle meg ny motorsag. Har en Jonsred forhandler lokalt og har sett på en CS 2253 WH. Noen som har erfaringer med denne eller andre anbefalinger?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Da har jeg lekt meg litt med motorsaga og sagd opp en fin liten haug.
Bilde


Naida tuller litt nå. Har ikke sagd alt det alene. Bare 10 av dem ca :vs

Litt ved ser det ut til å bli og.
Bilde
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Da har jeg fått en hentelapp, tror det er den nye PDM60'en jeg har bestillt. Gleder meg til å få instalert den når jeg kommer hjem

[video]http://www.youtube.com/watch?v=3UES2kHp9so[/video]
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Lonely rider

Legg inn av TheHaughom »

JohnnyTh skrev:Da har jeg fått en hentelapp, tror det er den nye PDM60'en jeg har bestillt. Gleder meg til å få instalert den når jeg kommer hjem
Den så jo grei ut, men er det noe stor forskjell på denne og for eksempel Fuzeblock?
http://www.fuzeblocks.com/index.php?pid=1#board" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har sett litt på Fuzeblock, og tenkte å kjøpe den til sykkelen min. Så også greiere ut mtp. at den ikke har et jævelskap med kabler som stikker ut om man bare trenger 1-2-3 koblinger...
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

JEg vurderte og fuzebloc men syntes PDM60 så spennende ut. Største fordelen er vel at man slipper sikringer. Ved kortslutning el er det bare å fikse og skru av og på så er den aktiv igjen. Det at den setter spenning på kursene etter 7 sekunder er jo hendig slik at ingen ting unødvendig bruker strøm mens man skal starte. Og så er det 3 minutters forsinkelsen som jeg har tenkt å bruke til gps, interkom og kenwood radio. Så har jeg komunikasjon selv om man slår av tenningen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Lonely rider

Legg inn av TheHaughom »

Har lest en del om den nå, og ser absolutt brukbar ut.
I løpet av februar ser det også ut til å komme en USB kabel og software som gjør at man kan programmere den selv slik man vil.

Da var det egentlig avgjort for min del! Bare vente på neste lønning nå :yeyeye
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Idag har jeg montert Grip puppies på Kawaen. De orginale var litt tynne for XL hendene mine. Virker som diameteren er mye bedre nå.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Lonely rider

Legg inn av Carpa »

Den PDM60 tingsen hørtes kjekk ut ja, jeg trenger nok noe slikt jeg også. Hvor bestilte du den fra og hva koster den?


Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

http://www.rocketmoto.com/index.php/row ... panel.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Anbefaler å handle herfra. Rask service og god hjelp fra dem skulle det være noe. Når jeg i sommer ikke fikk til autocomen min såmspurte jeg etter hjelp på blant annet ADV forumet. Adam fra Rocketmoto tok kontakt og prøvde å hjelpe så godt han kunne. Uten att jeg noen gang hadde handlet der.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Første turen i år ble kjørt idag. Kun en liten lokal tur. Tempraturen var 3 grader, men sol og tørt. Deilig vær, tror ikke jeg noen gang har opplevd så deilig februar.
Den nye kjørejakken imponerte. Hadde bare en tynn genser under men ikke antydning til å være kald.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Idag syntes jeg været var så fint at jeg ville montere PDM60 enheten min. Startet sykkelen for å kjøre den ut av garasjen så jeg kunne stå i sola. La merke til at det hørtes ut som det lakk eksos fra svanehalsene. Viste seg at det manglet 3 skruer og resten ar løse.
Bilde
Det ble en hel jobb for bare det å ta av all plasten tar jo en time. Men det ble bra til slutt og nå er det tett.
Bilde
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Fikk og instalert denne "sikrings tingen" min( kan vel ikke si det er en sikkringsholder) fant en perfekt plass ved siden av bensintanken under salen.
Bilde
Indikator lysene er synlig fra utsiden
Bilde
Fikk alt sammen og. Men sola forsvant før plasten kom på igjen, så har litt å gjøre i morgen og.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar