Suzuki GSXR600 K6 tuning

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av gorbys »

ingenting er som ei kåpe å gjemme seg bak når en bikker 160+ :D

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

110-125km/t er den ideele farten for at jeg skal sitte oppreist på sykkelen uten og holde meg oppe med armene. :) Under den farta ligger all vekta på armene og litt på ryggen, men i 110-125km/t holder vinden meg oppe.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

160-170 trivs vi best i på AB som marsjfart ..med noen fine drag opp til rundt 200 innimellom. Ellers er jo AB kun et laaaaaaaangt gjesp..bokstavelig også.

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

ZZR-Erling skrev:160-170 trivs vi best i på AB som marsjfart ..med noen fine drag opp til rundt 200 innimellom. Ellers er jo AB kun et laaaaaaaangt gjesp..bokstavelig også.
Ab? :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

ZZR-Erling

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

SimonK6 skrev:
ZZR-Erling skrev:160-170 trivs vi best i på AB som marsjfart ..med noen fine drag opp til rundt 200 innimellom. Ellers er jo AB kun et laaaaaaaangt gjesp..bokstavelig også.
Ab? :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Forkortelse for Autobahn.

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Ahh, ja der er det bare og gasse på :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Noen som veit om dyno som eg kan få mappa sykkelen på i rogaland? :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Da var sykkelen klar for sommeren [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Mods til nå:

Race pegs
2 finger levers
PC3
15-47 drev (16-43 org)
Cordona quickshifter
Full yoshimura carbon eksos
+ div små ting som gull skruer i kåper, sota vindskjerm, sota blinklys osv.

Bilde

Bilde

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Da var den vasket og vokset og klar for varmere dager, kan ver det blir ein detailing av den vist viljen kommer :)

Bilde

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »


ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

For å kjenne en forskjell, ville jeg gått for magnesiumfelger. Har det på konas GSXR 600

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av HeHy »

Etter dagens regler er det ikke mulig å omregistrere den der til mellomtung.
Les: max 50% av tidligere effekt kan nedstrupes som vil si max 70kW som =96hk.

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

HeHy skrev:Etter dagens regler er det ikke mulig å omregistrere den der til mellomtung.
Les: max 50% av tidligere effekt kan nedstrupes som vil si max 70kW som =96hk.
Fullt mulig på min, forrige eier jobber på statens vegvesen og har fått det skriftlig på mail og jeg snakket med dem for noen dager siden. Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha papirer på ombygingen fra eit verksted før visning hos dem også skulle allt ver bra :)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Gjest

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Gjest »

Fra vegvesen.no
"Fra 19. januar 2013 ble klasse A2 innført som ny førerkortklasse for motorsykkel. Klassen gjelder føring av mellomtung motorsykkel (høyest effekt 35 kW og forholdet effekt/vekt høyst 0,2 kW/kg - og motorsykkelen må ikke være "nedtrimmet" til mer enn halvparten av opprinnelig effekt) med eller uten sidevogn."
MERK: Motorsykkelen må ikke være nedtrimmet til mer enn halvparten av opprinnelig effekt.
Om så jeg får en politimann eller vegvesen mann til å skrive under på noe annet er det reglene som står. Sånn er lovverket per i dag...

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av HeHy »

Fra vegvesen.no
"Fra 19. januar 2013 ble klasse A2 innført som ny førerkortklasse for motorsykkel. Klassen gjelder føring av mellomtung motorsykkel (høyest effekt 35 kW og forholdet effekt/vekt høyst 0,2 kW/kg - og motorsykkelen må ikke være "nedtrimmet" til mer enn halvparten av opprinnelig effekt) med eller uten sidevogn."
MERK: Motorsykkelen må ikke være nedtrimmet til mer enn halvparten av opprinnelig effekt.
Om så jeg får en politimann eller vegvesen mann til å skrive under på noe annet er det reglene som står. Sånn er lovverket per i dag...

Svar