BMW R1250 GS
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
BMW R1250 GS
Det som ryktes å være den nye BMW R1250GS.
Legg merke til hullet merket med rødt.
Der kommer den varme lufte ut efter å ha opassert radiatoren.
En 1250cc med vannkjøling; hørte vi 130 HK?
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: BMW R1250 GS
Legg også merke til at av én eller annen grunn har de flyttet baksvingen fra høyre til venstre side,
[TaSK]
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Re: BMW R1250 GS
Stemmer med de tidligere "spionbildene". Der var også svingen/kardangen på K-sida. Kanskje så man ikke kan gjenbruke side-koffertene fra den gamle serien
Innsuga oppe, eksosen nede pga mindre behov for kjøling mener jeg. 130-135HK ventes. Men vekta? Hva blir vekta? Det er det eneste viktige for meg. Legger den på seg 30 kilo er den plutselig like tung som Triumph...
Innsuga oppe, eksosen nede pga mindre behov for kjøling mener jeg. 130-135HK ventes. Men vekta? Hva blir vekta? Det er det eneste viktige for meg. Legger den på seg 30 kilo er den plutselig like tung som Triumph...
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: BMW R1250 GS
Ja, jeg er ikke interessert.joo skrev:Men vekta? Hva blir vekta? Det er det eneste viktige for meg. Legger den på seg 30 kilo er den plutselig like tung som Triumph...
Veier den mer enn min R1150GS kan ha 350 Hk uten at jeg blir mer interessert av den grunn.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: BMW R1250 GS
Ja, vekta kan være viktig, meen, hvis man kjøper en som funker så slipper man å bære den, v-strommen e helt super i så måte, det e bare kjøre
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: BMW R1250 GS
Nå veier vel din 249 kg tørr, så det må vel en grundig fetningskur til for at den nye 1250'n skal overstige dette.tagesk skrev:Ja, jeg er ikke interessert.joo skrev:Men vekta? Hva blir vekta? Det er det eneste viktige for meg. Legger den på seg 30 kilo er den plutselig like tung som Triumph...
Veier den mer enn min R1150GS kan ha 350 Hk uten at jeg blir mer interessert av den grunn.
[TaSK]
Vektforspranget vil jeg tro er viktig for BMW og beholde.
Hva Explorer angår veier den 222kg tørr, så veldig tung er den ikke i forhold til 1200GS
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: BMW R1250 GS
Og Ducati Multistrada 1200 veier 189 kg tørr, og leverer 150 hk i "sport" modus..... Off Topic selvfølgelig , men ja, bare sånn for å holde diskusjonen igangojda skrev:Nå veier vel din 249 kg tørr, så det må vel en grundig fetningskur til for at den nye 1250'n skal overstige dette.tagesk skrev:Ja, jeg er ikke interessert.joo skrev:Men vekta? Hva blir vekta? Det er det eneste viktige for meg. Legger den på seg 30 kilo er den plutselig like tung som Triumph...
Veier den mer enn min R1150GS kan ha 350 Hk uten at jeg blir mer interessert av den grunn.
[TaSK]
Vektforspranget vil jeg tro er viktig for BMW og beholde.
Hva Explorer angår veier den 222kg tørr, så veldig tung er den ikke i forhold til 1200GS
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37884
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BMW R1250 GS
Vel...ArcticTiger skrev:
Og Ducati Multistrada 1200 veier 189 kg tørr, og leverer 150 hk i "sport" modus..... Off Topic selvfølgelig , men ja, bare sånn for å holde diskusjonen igang
Italienerne og kanskje spesielt enkelte i arbeidsstokken til Ducati (reklame og promoavd....) er en drøy smule omtrentelige med tørr- og våtvektverdiene, ryktes det stadig vekk hardnakket om...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: BMW R1250 GS
Tipper at de har snudd hele baksvingen oppned. Dermed får de reaksjonsstaget opp i stedet for ned. Staget kunne vel være litt utsatt ved hard offroad kjøring og ble dimensjonert kraftig. Nå er det bare et enkelt lite stag som sparer vekt og som er godt beskyttet. Men det betyr vel at de også har snudd dreieretningen på motoren.tagesk skrev:Legg også merke til at av én eller annen grunn har de flyttet baksvingen fra høyre til venstre side,
[TaSK]
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: BMW R1250 GS
Bare ikke dette er noe photoshop greier igjen.....synes "nebbet" er blitt litt for mye likt en Multistrada av uviss grunn , mulig bedre aerodynamik ikke vet jeg.
Vekten er jo viktig om man vil bruke den utenfor veien og for mest mulig last , regner med BMW boter på den økte vekten vannkjølingen gir med lettere deler andre steder.
Ellers er det veldig viktig for BMW og ikke tulle med kjøreegenskapene som har gjort GS til en slik vinner som den har vært , særlig nå når konkurrentene er fler en noen gang. Toppeffekt er ikke alt når det kommer til slike sykler som dette.
Blir uansett spennende fremover
Vil bare også nevne at mitt ønske for tilbehørsliste til en ny GS er b.l.a:
Orginale Xenonlykter og Setevarme.
Vekten er jo viktig om man vil bruke den utenfor veien og for mest mulig last , regner med BMW boter på den økte vekten vannkjølingen gir med lettere deler andre steder.
Ellers er det veldig viktig for BMW og ikke tulle med kjøreegenskapene som har gjort GS til en slik vinner som den har vært , særlig nå når konkurrentene er fler en noen gang. Toppeffekt er ikke alt når det kommer til slike sykler som dette.
Blir uansett spennende fremover
Vil bare også nevne at mitt ønske for tilbehørsliste til en ny GS er b.l.a:
Orginale Xenonlykter og Setevarme.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: BMW R1250 GS
Ser ut som du er inne på noe der AJ. Når jeg guuggler tekkspekk på multin, så ser jeg at tørrvekta de oppgir, (sjekket 4 forskjellige kilder), varierer fra 189-192 kg.AJ skrev:Vel...ArcticTiger skrev:
Og Ducati Multistrada 1200 veier 189 kg tørr, og leverer 150 hk i "sport" modus..... Off Topic selvfølgelig , men ja, bare sånn for å holde diskusjonen igang
Italienerne og kanskje spesielt enkelte i arbeidsstokken til Ducati (reklame og promoavd....) er en drøy smule omtrentelige med tørr- og våtvektverdiene, ryktes det stadig vekk hardnakket om...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37884
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BMW R1250 GS
ArcticTiger skrev:Ser ut som du er inne på noe der AJ. Når jeg guuggler tekkspekk på multin, så ser jeg at tørrvekta de oppgir, (sjekket 4 forskjellige kilder), varierer fra 189-192 kg.AJ skrev:Vel...ArcticTiger skrev:
Og Ducati Multistrada 1200 veier 189 kg tørr, og leverer 150 hk i "sport" modus..... Off Topic selvfølgelig , men ja, bare sånn for å holde diskusjonen igang
Italienerne og kanskje spesielt enkelte i arbeidsstokken til Ducati (reklame og promoavd....) er en drøy smule omtrentelige med tørr- og våtvektverdiene, ryktes det stadig vekk hardnakket om...
Nåja... ryktene går vel på at verdiene er noe høyere enn disse og at ikke minst sprikene mellom laveste og høyeste er større enn 3 kg. ...
Men skal ikke se bort fra at ryktene har sitt utspring i misunnelse. Kan jo faktisk hende at Ducati-folkene faktisk er dyktige på dette med vektkontroll i forhold til andre produsenter...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: BMW R1250 GS
12GS har allerede staget oppe, på høyre side.Kwak skrev: Tipper at de har snudd hele baksvingen oppned. Dermed får de reaksjonsstaget opp i stedet for ned.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: BMW R1250 GS
Så rare LED-lys at det nesten er kult.
Men det ser ut som om sylindrene står høyere opp.
Og bakkeklaringen ser ut til å være enorm; hva er hensikten med det, tro?
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Re: BMW R1250 GS
Så sannelig. Da skal jeg ikke legge meg mer opp i tyske konstruktørers tankegang. He he.tagesk skrev:12GS har allerede staget oppe, på høyre side.Kwak skrev: Tipper at de har snudd hele baksvingen oppned. Dermed får de reaksjonsstaget opp i stedet for ned.
[TaSK]
Er vannkjøling bekreftet? Sylindrene SER luftkjølte ut.
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC