Innkalling til kontrol... I DESEMBER....

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Innkalling til kontrol... I DESEMBER....

Legg inn av Banditmannen »

Duville skrev:Se det nå er snart de fleste bekymringer tatt og alt satt på plass...

Hadde det ikke vært en ide å ta en telefon til Bilsakkyndige og spørre litt greit om ikke det er mulig å gjøre noe med dette? Det er vel også mulig å spørre litt om grunnlaget for innkallingen, du har ikke hørt om slike litt vilkårlige innkallinger før, er dette noe nytt? MCen er vinterlagret og du syter med å ta den ut nå på vinteren???

Hvis du ikke har lagt deg ut med dem tidligere og treffer de samme folka igjen så går vel det greit? De skjønner jo at det har liten hensikt å kalle inn en MC som ligger i biter for vinteroverhaling??
Synes dette høres fornuftig ut!
Og jeg tror biltilsynet stort sett har mange fornuftige folk, men det er mulig jeg er i overkant naiv... :8-[
Ta kontakt med de, så orner det seg nok med en utsettelse! :thumleft
Det er i hvertfall lov å håpe... :P :p

Brukeravatar
ZZR-Thom
Innlegg: 28
Registrert: 01 nov 2011, 01:25
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400 2006

Re: Innkalling til kontrol... I DESEMBER....

Legg inn av ZZR-Thom »

RuneMC skrev:Regelen om E-nr på pottene kommer an på om sykkelen er før/etter 2003. Det er fra juni 2003 den regelen ble innført. Er sykkelen eldre er det ikke krav - kun krav om at decibel målt skal stemme over ens med vognkort. Også grunnen til at bruktimporterte stort sett bare går opp til dette årstallet.
Problemet Han eg snakker om hadde var ikkje e-nr på potta. Det stod et uorginalt anlegg på når den vart importert, men Han trudde det var kun å finne ei tilfeldig orginal potte så var det greit. Men det var ikkje so enkelt, serie nr Eller noke slikt måtte steme med sykkelen. Men som nevnt så kan sikkert du få svara ved en telefon. Er dei vrange så kan du kansje avskilte den, og vise den til våren?

Ps: meiner at vist du avskilter den så kjøper du deg tid.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Innkalling til kontrol... I DESEMBER....

Legg inn av Duville »

Er dette bare for en kontroll så risikerer du vel bare en mangellapp hvis nå lyden er så "ubekvem" at de reagerer. Da er det vel bare en mangellapp og må fikse dette og reparere endre / dette?

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Innkalling til kontrol... I DESEMBER....

Legg inn av Duville »

ZZR-Thom skrev:
Problemet Han eg snakker om hadde var ikkje e-nr på potta. Det stod et uorginalt anlegg på når den vart importert, men Han trudde det var kun å finne ei tilfeldig orginal potte så var det greit. Men det var ikkje so enkelt, serie nr Eller noke slikt måtte steme med sykkelen. Men som nevnt så kan sikkert du få svara ved en telefon. Er dei vrange så kan du kansje avskilte den, og vise den til våren?

Ps: meiner at vist du avskilter den så kjøper du deg tid.

Han med stor bokstav midt i en setning henspeiler vel på noe kongelig eller til og med over kongen, men det var vel ikke Han som importerte bruktsykkel, vel? :knegg 8)

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Innkalling til kontrol... I DESEMBER....

Legg inn av ArcticTiger »

Duville skrev:
ZZR-Thom skrev:
Problemet Han eg snakker om hadde var ikkje e-nr på potta. Det stod et uorginalt anlegg på når den vart importert, men Han trudde det var kun å finne ei tilfeldig orginal potte så var det greit. Men det var ikkje so enkelt, serie nr Eller noke slikt måtte steme med sykkelen. Men som nevnt så kan sikkert du få svara ved en telefon. Er dei vrange så kan du kansje avskilte den, og vise den til våren?

Ps: meiner at vist du avskilter den så kjøper du deg tid.

Han med stor bokstav midt i en setning henspeiler vel på noe kongelig eller til og med over kongen, men det var vel ikke Han som importerte bruktsykkel, vel? :knegg 8)
Og her synger Kongen i 1972 om Hvor Stor HAN er:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=JlMwa0Fa ... re=related[/video]
Sist redigert av ArcticTiger den 12 nov 2011, 22:52, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
ZZR-Thom
Innlegg: 28
Registrert: 01 nov 2011, 01:25
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400 2006

Re: Innkalling til kontrol... I DESEMBER....

Legg inn av ZZR-Thom »

Grunnen for feil plassering av store bokstaver er ikkje meir dramatisk en at eg bruker mobilen og den har en litt idiotisk ordbok/snarvei.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Innkalling til kontrol... I DESEMBER....

Legg inn av Crinos »

Duville skrev:
ZZR-Thom skrev:
Problemet Han eg snakker om hadde var ikkje e-nr på potta. Det stod et uorginalt anlegg på når den vart importert, men Han trudde det var kun å finne ei tilfeldig orginal potte så var det greit. Men det var ikkje so enkelt, serie nr Eller noke slikt måtte steme med sykkelen. Men som nevnt så kan sikkert du få svara ved en telefon. Er dei vrange så kan du kansje avskilte den, og vise den til våren?

Ps: meiner at vist du avskilter den så kjøper du deg tid.

Han med stor bokstav midt i en setning henspeiler vel på noe kongelig eller til og med over kongen, men det var vel ikke Han som importerte bruktsykkel, vel? :knegg 8)
Rettskrivning sluttet jeg med på skolen ;e

Og ja... skrive fra mobil hender ofte at store ord sniker seg inn her og der :)

I dag prøvde jeg å ringe til noen som kunne hjelpe meg om dette med kontroll nå i vinter... Møtte på mange hyggelige folk, det skal de ha, men ingen kunne svare meg...
Til slutt var det en hyggelig sjel som sa "du, den personen du egentlig skal ha tak i er i møte. Om du ringer senere så får du helt sikkert tak på henne"... Så får vi da se... :mk
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Innkalling til kontrol... I DESEMBER....

Legg inn av Crinos »

Har nå prøvd ved flere anledninger å
1. få bestilt time
2. fått utsatt time
3. Fått svar på hvorfor jeg har blitt innkaldt i første omgang.

Til syvende sist kom jeg igjennom med timebestilling, og fikk til svar.. Nei, du, Arendal trafikkstasjon har stoppet sesongen for motorsykler... (Jeg vil vise den i Arendal, da de i Kristiansand har et rykte på seg for å være ganske å store ****. Noe jeg har erfart selv).

Så da har jeg ingen annen opsjon enn å vise den i Kristiansand, og forløpig gir de blanke F'en i om jeg får store kostnader med å vise den....
Får vente å se hva som skjer etter lunchtider... Men forundrer meg ikke om det er like idiotiske svar å få da...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Innkalling til kontrol... I DESEMBER....

Legg inn av ArcticTiger »

:roll Ganske god den der...Arendal trafikkstasjon har stengt for mc.....men de forlanger like vel at du skal vise din mc :dontknow Og det er vel fritt valg av trafikkstasjon, som du ønsker :scratch

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Innkalling til kontrol... I DESEMBER....

Legg inn av Crinos »

ArcticTiger skrev::roll Ganske god den der...Arendal trafikkstasjon har stengt for mc.....men de forlanger like vel at du skal vise din mc :dontknow Og det er vel fritt valg av trafikkstasjon, som du ønsker :scratch
Det skal merkes at det er Kristiansand som har kalt meg inn, men med mulighet til å velge en av trafikstasjonene i sør...
Som da tydeligvis kun blir Kristiansand...

I tillegg, ringte de meg just opp i fra Kristiansand angående utsettelse av time, og når jeg da kunne tenke meg å vise sykkelen.. Jeg svarer på en fin måte at det er vanskelig å vise sykkelen når det er glatt og snø ute, og det da måtte bli i slutten av april begynnelsen av mai måned, med muligheter for ytterligere flytting i tilfellet været ikke tillot en trygg kjøretur til stasjonen.

Da ble svaret.. "å, vent litt.. DET kan ikke jeg gjøre for deg, du må snakke med de på teknisk kontroll. De har lunch nå, så jeg skal få en av dem å ringe deg opp igjen senere".... ](*,)

Jeg har jo ikke lyst til å vise den i Kristiansand i det hele tatt!!! Men det var de døve for.
Arendal er nærmere arbeidsplassen min, så det vil koste meg mer i kroner og øre å få den vist i Kristiansand kontra Arendal.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Innkalling til kontrol... I DESEMBER....

Legg inn av AJ »

Hvor vanskelig kan det være, da!? :eh :sk?

Vi venter i spenning på svaret fra Teknisk...
Men blir kanskje som å møte... ](*,) ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Innkalling til kontrol... I DESEMBER....

Legg inn av Crinos »

Jeg ringte opp igjen just nå, og snakket med hun samme som skulle formidle meg inn til teknisk og beklaget at de ikke hadde ringt opp igjen..

Da jeg forklarte til henne enda en gang at Arendal hadde avsluttet MC-sesongen så ble hun litt overlumlet over dette, og sa at noe som at da var det jo umulig for meg å få vist sykkelen innen gitt frist.... Dog, denne ene karen fra teknisk skulle og måtte ringe meg opp for å avgjøre "videre skjebne".

Om jeg leverte skiltene nå, så unngikk jeg 1280,- i gebyr for å få dem tilbake. MEN... Det koster meg i tid borte fra arbeid å hente prøveskilt. Siden det ikke er mulig å bestille og få tilsendt i posten...
UHYRIG tungvindt system...

Er nummeret før jeg føler det som at de er ute etter å gjøre mest mulig kvalm for meg... Men slikt skal man jo ikke tro om et offentlig organ som Statens Vegvesen.... ](*,)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Innkalling til kontrol... I DESEMBER....

Legg inn av RuneMC »

Du får være litt strategisk.

a) Ring Arendal og book en time der i mai, når du er sikker på at snøen er borte.
b) Ring Kristiansand og presenter at du har bestilt tid i Arendal og det tidligste du fikk var da i mai (pga vintersesong). Da trenger de bare å si ja til en konkret utsettelse for at du skal få vist den i Arendal.

Pkt a) koster jo ingenting og du kan alltids avbestille om de i pkt b) ikke er samarbeidsvillige og heller urimelige.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Innkalling til kontrol... I DESEMBER....

Legg inn av Svolp »

Hei.

Nå har ikke jeg lest gjennom hele tråden så ta følgende utsagn med en klype salt.
Du må ikke betale noen ting så lenge dem ikke klipper skiltene dine, det gebyret er for og få de ut igjen..
MAO, drit i og møte hvis de ikke spiller på lag så stiller du opp neste år når sesongen er i gang, dog.. Da er det viktig at du får godkjent ellers tar dem skiltene :prf
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Innkalling til kontrol... I DESEMBER....

Legg inn av jhn »

Tror nok æ ville gått for løsninga til svolp, absolutt enklest.
Han har vel gyldig grunn til å utebli også, noen har vel tømt et lass med bjørkeved på garasjegulvet, foran sykkelen :=D>

Svar